Gå til innhold

Her er den nye Nintendo Switch-konsollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nintendo har nok lekt med tanken på en pro-versjon, men slått det fra seg. Det skjønner jeg.

En Pro-versjon vil åpne for tredjepartsstøtte til mer krevende spill og bedre ytelse generelt, men vil samtidig dele opp spillerbase. Enkelte spill ville ikke vært spillbare på standard Switch. Eiere av standard Switch ville i tillegg følt seg snytt om spill generelt kjørte med ekstremt lav fps, men var spillbar på Pro.

I tillegg kan Nintendo fortsatt selge standard Switch til full pris .

Alt i alt er nok markedet for en pro-versjon for lite til å rettferdiggjøre ulempene.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tror egentlig de gjør rett i å ikke lansere en mellomkonsoll som Sony og Microsoft har gjort. Det blir fort mye rot for forbrukeren å finne ut om spillet går greit på ens konsoll eller ei, og når en uansett ikke har en konsoll som er myntet på ytelse, så...

Jeg stusser litt på at de derimot ikke har lagt inn støtte for Bluetooth hodetelefoner ennå? Eller har jeg oversett det?

Lenke til kommentar
16 hours ago, Iki said:

Med tanke på at en stor andel switch spill er mobilspill som har blitt portet over til switch så er det vel ikke overdrevent?

Så det er tilgjengeligheten på simple spill som avgjør? Synd for duster som kjøper en dritdyr PC, siden det bare er en glorifisert web/mobilspill-platform, tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Iki skrev (22 timer siden):

Med tanke på at en stor andel switch spill er mobilspill som har blitt portet over til switch så er det vel ikke overdrevent?

Kan du vær så snill og ikke sitere meg ut av sammenheng?

Det å si at noen spill på Switch er portet fra mobilspill er greit nok det, men det å omtale spillene på Switch generelt for mobilspill blir noe annet. Om du er uenig kan du gjerne diskutere dette, men lykke til med å faktisk holde en samtale der du faktisk velger å oppføre deg voksent fremfor å trekke ut deler du vil svare på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yopaz skrev (1 time siden):

Det å si at noen spill på Switch er portet fra mobilspill er greit nok det, men det å omtale spillene på Switch generelt for mobilspill blir noe annet.

Nå har nye mobiltelefoner prosessorer og GPU på høyde med det switch har, og kjører flere av spillene du får til switch.

Flere større spill, slik som fortnite, kjører bedre på mobiltelefoner enn det gjør på switch.

Om du har problemer med at andre påpeker en svakhet ved nintendoen, som Nintendo selv kunne løst ganske lett, så får det være ditt problem.

Lenke til kommentar
Iki skrev (15 timer siden):

Nå har nye mobiltelefoner prosessorer og GPU på høyde med det switch har, og kjører flere av spillene du får til switch.

Flere større spill, slik som fortnite, kjører bedre på mobiltelefoner enn det gjør på switch.

Om du har problemer med at andre påpeker en svakhet ved nintendoen, som Nintendo selv kunne løst ganske lett, så får det være ditt problem.

Så det var da et nei til spørsmålet om du kunne la være med å sitere meg ut av sammenheng. Har jeg problemer med at noen påpeker at Switch sliter med dårlig ytelse? La oss se hva jeg har sagt om det:

Sitat

Tja, det er jo helt innafor å si at Switch sliter med ytelsen, og det er greit å si at du personlig ikke liker spillene, men det å kalle spillene for mobilspill er litt overdrevent. Mulig du klarer å få noen Nintendo fanboys på kroken som blir litt snurt da.

Jeg har vel ikke benektet at ytelsen på Switch er dårlig? Alt jeg har diskutert er jo spillene, spesifikt at Switch har mer enn "Mobilspill til 600 kroner". Når jeg ber deg om å se på konsollen generelt så trekker du frem et spesifikt spill som forsvar. Det er ikke generelt.

Og som jeg sa i min forrige post:

Sitat

Om du er uenig kan du gjerne diskutere dette, men lykke til med å faktisk holde en samtale der du faktisk velger å oppføre deg voksent fremfor å trekke ut deler du vil svare på.

Dette er akkurat det du har gjort. Jeg orker ikke å trekke frem noen flere argumenter som du kommer til å ignorere fordi du føler deg smartere når du kan ta noe ut av sammenheng. Alt du har overbevist meg om nå er at man skal aldri diskutere med deg. Om du kan inrømme at det er dumt å sitere ut av sammenheng eller legge fra deg den holdningen om at forsvarer ytelsen på Switch så kan vi gjerne diskutere. Jeg ønsket meg en Switch Pro for bedre ytelse selv og jeg er skuffer over Nintendo for at de ikke tok det steget. Det var ikke en del av diskusjonen, men du valgte å trekke det fram og ddu valgte hvilken side jeg står på. Slutt med det. VÆR SÅ SNILL!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yopaz skrev (2 timer siden):

Så det var da et nei til spørsmålet om du kunne la være med å sitere meg ut av sammenheng. 

Jeg begynner å bli lei av å måtte svare deg på dette...

Jeg svarer på det du skriver som er relevant til diskusjonen, om du kommer med noe som ikke er relevant så tar jeg ikke det med i sitatet. Så enkelt er det.

 

Yopaz skrev (2 timer siden):

Jeg har vel ikke benektet at ytelsen på Switch er dårlig?

Det er det ingen her som har påstått.

 

Yopaz skrev (2 timer siden):

Det var ikke en del av diskusjonen, men du valgte å trekke det fram og ddu valgte hvilken side jeg står på. 

Nok en gang er dette noe du finner på selv.

Er ingen her som pålegger deg noen mening du ikke har.

Du derimot pålegger andre det å ha pålagt deg en mening.

Lenke til kommentar

Helt på linje med hva jeg trodde de kom til å gjøre, faktisk hakket mindre. Maskin ser fin ut, men med en første gen Switch som 95% av tiden har vært brukt på TVen som lett kan hackes og klokkes opp så blir det pass fra min side. Er det kanskje lovt å håpe på en TV only Switch med bedre kjøling og høyere klokkefrekvens?🙃

Magnus Rydningen skrev (På 8.3.2021 den 9.28):

Har faktisk mer tro på at det er minimalt med endringer på selve CPU og GPU fronten, men at de øker RAM til 8GB og lar brikken klokke litt høyere. Så satser de alt på ny mer strømgjerrig skjerm og litt revidert HW så den støtter 4K ut.

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (21 timer siden):

Jeg begynner å bli lei av å måtte svare deg på dette...

Jeg svarer på det du skriver som er relevant til diskusjonen, om du kommer med noe som ikke er relevant så tar jeg ikke det med i sitatet. Så enkelt er det.

 

Det er akkurat dette jeg sier. Jeg diskuterte påstanden "Mobilspill till 600 kroner" med argumentet om at spill generelt på Switch ikke kan sammenliknes med mobilspill generelt. Da velger du at det er relevant å trekke inn portede spill (som sannsynligvis ikke koster 600 kroner) og du velger å trekke inn ytelse på Fortnite som om det har noe med saken å gjøre.

Når du sier at du kun svarer på det som er relevant så svarer du kun på det du selv ønsker å svare på. Enkelt og greit og det har du overbevist om

.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yopaz skrev (1 time siden):

Jeg diskuterte påstanden "Mobilspill till 600 kroner" med argumentet om at spill generelt på Switch ikke kan sammenliknes med mobilspill generelt.

Generelt sett?

Hvilke spill er det switch har som ikke kan sammenlignes med mobilspill?

Botw? Vi har genshin på mobiltelefoner.

Mario / kart, har vi på telefoner.

Som sagt så ligger ytelsen likt med dagens telefoner (om ikke dårligere) så det er ikke noe som stopper mobiltelefoner fra å ha samme spill som man har på switch. (Kanskje med unntak av knapper for å styre spillene)

 

Yopaz skrev (1 time siden):

du velger å trekke inn ytelse på Fortnite som om det har noe med saken å gjøre.

Det har noe med saken å gjøre.

Det er et spill du får på både switch og på mobiltelefoner, hvor spillet kjører bedre på mobiltelefonene.

Lenke til kommentar
Iki skrev (5 minutter siden):

Generelt sett?

Hvilke spill er det switch har som ikke kan sammenlignes med mobilspill?

Botw? Vi har genshin på mobiltelefoner.

Mario / kart, har vi på telefoner.

Som sagt så ligger ytelsen likt med dagens telefoner (om ikke dårligere) så det er ikke noe som stopper mobiltelefoner fra å ha samme spill som man har på switch. (Kanskje med unntak av knapper for å styre spillene)

Nå kan du gjerne sammenlikne Genshin Impact med Breath of the Wild, men Genshin Impact er jo også på PS4 så det er jno ikke et veldig godt eksempel på mobilspill da det er utviklet for konsoll.

Mario Kart på mobil er en særdeles forenklet versjon av Mario Kart 8 på Switch så det er jo heller ingen god sammenlikning.

Det som også er fundamenlet feil her er at når du vil sammenlikne platformene så trekker du frem kun de mest avanserte mobilspillene, ikke mobilspill generelt. Når jeg går over mobilspill er det langt flere varianter av match 3,, finn ord, Sudoku, kabal og Tower Defense enn det er spill som minner om Super Mario Odyssey, Xenoblade Chronicles, L.A. Noire, Hyrule Warriors, Doom, Monster Hunter Rise, Mario Kart 8, Breath of the Wild, Link's Awakening, Fatal Frame, Outer Worlds, Bioshock, Borderlands Eller Fire Emblem. Mulig du har en annen mobilbutikk enn meg der spill generelt sett er bedre. Generelt betyr mer enn to konkrete eksempler, men takk for at du ga det et forsøk. Jeg setter faktisk pris på det.

Sitat

Det har noe med saken å gjøre.

Det er et spill du får på både switch og på mobiltelefoner, hvor spillet kjører bedre på mobiltelefonene.

Nå sa jeg fra starten av at det er helt greit å kritisere ytelsen på Switch så jeg ser ikke helt hvorfor det er relevant, men OK. Joda, det stemmer at mobiltelefoner til dobbelt pris av Switch spiller Fortnite bedre. Mind blown - dyrere hardware gir bedre ytelse. Gratulerer med den oppdagelsen.

Uansett fullstendig irrelevant som en "Gotcha" på meg fordi jeg var tidlig ute med å si meg enig i at Switch ikke har bra ytelse.

Lenke til kommentar
Yopaz skrev (1 time siden):

Nå kan du gjerne sammenlikne Genshin Impact med Breath of the Wild, men Genshin Impact er jo også på PS4 så det er jno ikke et veldig godt eksempel på mobilspill da det er utviklet for konsoll.

Hæ?

Genshin er på konsoll og PC ja, det betyr ikke at det ikke fungerer på telefon.

Det kjører i 1080p 60fps med AA osv.

Botw kjører altså i 900p 30fps.

 

Yopaz skrev (1 time siden):

Det som også er fundamenlet feil her er at når du vil sammenlikne platformene så trekker du frem kun de mest avanserte mobilspillene, ikke mobilspill generelt. 

Akkurat slik som jeg trekker frem de mer avanserte switch spillene...

Eller vil du at jeg skal bruke crusty cook-off som eksempel på et switch spill?

 

Yopaz skrev (1 time siden):

Generelt betyr mer enn to konkrete eksempler, men takk for at du ga det et forsøk. Jeg setter faktisk pris på det.

Generelt sett trodde jeg de aller fleste klarte å telle til 4, men det ser nesten ikke ut som det...

Lenke til kommentar
Iki skrev (45 minutter siden):

Hæ?

Genshin er på konsoll og PC ja, det betyr ikke at det ikke fungerer på telefon.

Det kjører i 1080p 60fps med AA osv.

Botw kjører altså i 900p 30fps.

 

Akkurat slik som jeg trekker frem de mer avanserte switch spillene...

Eller vil du at jeg skal bruke crusty cook-off som eksempel på et switch spill?

 

Generelt sett trodde jeg de aller fleste klarte å telle til 4, men det ser nesten ikke ut som det...

Igjen velger du å kun svare på det som er "relevant". Jeg hadde håp om at du hadde skjerpet deg da du hadde skjerpet deg da du viste litt mer respekt i den forrige posten din enn du noen gang har vist tidligere, men her ble jeg motbevist. Det er rett og slett uforskammet å velge ut hvilke deler du synes er relevante. Jeg har sagt hvilke deler som er relevante og du nekter å svare på det. Tanken min er da at du ikke har noen motargumenter, du vil heller endre tema eller sitere meg ut av sammenheng slik at du kan få det siste ordet.

Lenke til kommentar
Yopaz skrev (47 minutter siden):

 Jeg har sagt hvilke deler som er relevante og du nekter å svare på det. 

Jeg svarte på det relevante.

Om du mener noe annet er relevant så er det opp til deg, men for meg er det helt irrelevant da det ikke handler om diskusjonen.

 

Yopaz skrev (48 minutter siden):

 Tanken min er da at du ikke har noen motargumenter, du vil heller endre tema eller sitere meg ut av sammenheng slik at du kan få det siste ordet.

Jeg argumenterer for mine påstander, her har ikke du et eneste motargument.

Hele denne kommentaren din er helt usaklig når det gjelder diskusjonen av mobilspill.

Lenke til kommentar
On 7/7/2021 at 12:27 AM, LarZen said:

"Mobil spill" til +600kr og elendig ytelse. Og nå dette…. Nintendo er seg selv lik 😆

Konsollspill av høyeste kvalitet til 600 kr uten press om mikrotransaksjoner. Opplevelsen av å spille på en switch er mye bedere enn på en hvilken som helst telefon uten spillkontroller. Så lenge telefonene mangler innebygd spillkontroller så vil dem aldri helt kunne erstatte en ekte håndholdt konsoll for min del. Nintendo er kanskje ikke best på å presse inn flest mulig transistorer og piksler, men det er i hovedsak gode spill og opplevelser dem fokuserer på.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...