Gå til innhold

Juridisk bindende avtale, forsikring og bonus


Anbefalte innlegg

Hatt en bil med 70% bonus andre år i et selskap.

 

Fikk så tilbud fra Storebrand sin selger med samme bonus osv. I en epost senere fikk jeg plutselig et nytt tilbud med teksten "Forresten, det forrige tilbudet er feil, jeg kan gi deg neste bonus" og fikk så et tilbud med 75%.

 

Lite tenker jeg over om tider og bonussystemet siden det stort sett er fritt fram idag med pruting osv og godtar tilbudet.

Nå et halvt år senere får jeg faktura på alle månedene med påstand om feil bonus og at jeg egentlig bare skulle hatt 70%.

 

Jeg står dog på mitt og mener dette er et skriftlig bindende tilbud. Det var ingen "forbehold om xx fra forrige selskap" osv.

 

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ei felles einigheit blant forsikringsselskapa om korleis bonusordninga skal fungere, men dette er ikkje eit låst system og det er ikkje uvanleg at eit forsikringsselskap tilbyr høgare bonus sjølv om du har hatt skade for å få deg til å bytte forsikring. Enkelte forsikringsselskap går til og med opp til 80% bonus for å kunne tilby enda betre vilkår for dei kundane som alt har 75% i andre forsikringsselskap.

Det einaste argumentet eg kan sjå for forskringsselskapet er dersom du feilaktig oppgav at du hadde høgare bonus enn kva som var reelt slik at tilbodet blei rekna ut på feil grunnlag. Men sjølv då så står forsikringsselskapet som gav deg tilbodet fritt til å kalkulere kva som er rett bonus.

Lenke til kommentar
Darkbill skrev (På 6.7.2021 den 16.35):

Ja. Jeg fikk først et tilbud på 70%, for var dette jeg oppgav, plutselig fikk jeg en ny epost med "Glem det forrige tilbudet, jeg kan tilby deg 75%".

 

Da regner jeg med agenten selv sjekker om alt er i orden osv. 

Vanligvis er det jo slik, at om det er seks måneder siden sist du gikk opp i bonus, så får du neste bonussteg om du bytter forsikringsselskap. Så hvis det er tilfellet, så er det enda et argument du kan bruke.

(vet ikke om det er lovregulert, men har vært slik hver gang jeg har byttet forsikringsselskap, så jeg kom fort opp til 75%).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...