Gå til innhold

Spare penger ved å gå over til elektrisk varebil?


RaymondK

Anbefalte innlegg

Noen her som har byttet ut diesel varebilen med en elektrisk? Har dere spart mye på drivstoff og vedlikehold? Tenker at servicene må vel være noe enklere på en bil som tross alt ikke har forbrenningsmotor? Har siklet litt på en elektrisk Vito, men mulig jeg må nøye meg med en Toyota ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
RaymondK skrev (4 timer siden):

Noen her som har byttet ut diesel varebilen med en elektrisk? Har dere spart mye på drivstoff og vedlikehold? Tenker at servicene må vel være noe enklere på en bil som tross alt ikke har forbrenningsmotor? Har siklet litt på en elektrisk Vito, men mulig jeg må nøye meg med en Toyota ;)

Toyota er samme som Citroen, Peugeot, Opel. Hvem av dem som faktisk står bak bilen er jeg litt usikker på, men tipper PSA-gruppen.

Hva man sparer er individuelt iht. bruksmønster, men vil tro du sparer litt på alle poster.

Lenke til kommentar
41 minutes ago, Nidar2 said:

Toyota er samme som Citroen, Peugeot, Opel. Hvem av dem som faktisk står bak bilen er jeg litt usikker på, men tipper PSA-gruppen.

Hva man sparer er individuelt iht. bruksmønster, men vil tro du sparer litt på alle poster.

Er psa som lager bilen ja, var bla et krav fra EU etter sammenslåingen med fca, EU var redde de skulle bli for store på varebil fronten da både psa og fca er sterke på varebil fronten. 

Lenke til kommentar

Skal du bruke den i næring? Eget firma? Sjekk om du kvalifiserer for Enova-støtte. Du kan få tilskudd på både bil og lader. 
https://www.enova.no/bedrift/landtransport/stotte-til-kjop-av-elektrisk-varebil/ 

Hvis næring: Husk også at du kan skrive av elvarebiler med 30% årlig, mot 24% på varebiler. 

Jeg aner ikke hvor du holder til, men her i Oslo finnes det særlige fordeler for elvarebiler. De kjører gratis i bomringen, og har egne parkerings- og ladeplasser innenfor Ring 1. Disse ladeplassene lader riktignok svært sakte (3,6kW/h), men fortsatt. 
Hvis en ikke er avhengig av hurtiglading kan en (i alle fall i teorien) kutte drivstoff- og bompengekostnader til null. 

Endret av ChristR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...