Gå til innhold

Hovedkort for selvbygging med TPM-brikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SpecialForce skrev (8 timer siden):

Alle moderne hovedkort har TPM-brikke integrert. Dette er ikke en problemstilling for nyere maskiner. 

Det er langt mellom hovedkort til stasjonære maskiner som har har denne opsjonen. på bærbare datamaskiner er jeg enig i at det er standard. 

Da jeg bygget maskinen jeg har nå så gikk jeg bevisst inn for å finne HK som hadde mulighet for TPM. Eneste jeg fant ut var at Asus sine HK hadde muligheten men denne måtte kjøpes ekstra ved siden til en lav kostnad. Det er godt mulig andre produsenter har det også men her er en liste med Asus sine HK som støtter TPM

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, SpecialForce said:

Alle moderne hovedkort har TPM-brikke integrert. Dette er ikke en problemstilling for nyere maskiner. 

Saken er vel heller at nyere prosessorer har TPM integrert. Et spørsmål så vidt jeg kan forstå er imidlertid fortsatt om hovedkortet gir mulighet til å aktivere den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I forhold til Intel PPT forstår jeg at hovedkortet må støtte det i tillegg til cpu, jeg sjekket nå på komplett hvor jeg sorterte på nyheter da jeg regner med at nye kort har større sannsynlighet for støtte, første treff var MSI MPG Z590M, ingen informasjon om PTT støtte i nettbutikk, sjekket så MSI sine nettsider for samme kortet og fortsatt ingen informasjon om støtte. Hovedkortet har Z590M chipset som hvis jeg forstår dokumentasjonen riktig støtter PTT, men hvis ikke man har noe alternativ i bios/uefi får man ikke aktivert PTT så det er ikke nok å se på chipset.

Jeg er fortsatt like forvirret selv etter å ha søkt opp og lest om PTT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...