Gå til innhold

Komplett tar 30.000 for 25 år gammel PC. Kan det være riktig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cheiftec-kabinettet kom vel ikke inn i Komplett sitt sortiment før i 2000-2001-isj.

For en ny PC var ikke en 6GB-disk noe issue. Ja, gamle FAT16 begrenset partisjonsstørrelsen til 2 GB hvis man skulle kjøre Windows 95. Med Windows NT var det ikke noe problem :) (FAT32 ble ellers lansert på tampen av året i 96, og da med støtte for større partisjoner).

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gavekort said:

Ville anbefalt å slenge på et 3DFx Voodoo også. Matrox Mystique gjør jobben, men dere ønsker gjerne å være klar til Quake med Glide. :green:

Og da ødelegge den gode signalkvaliteten fra Matrox-kortene for analogt skjermsignal...  😕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
NULL skrev (1 time siden):

Og da ødelegge den gode signalkvaliteten fra Matrox-kortene for analogt skjermsignal...  😕

Det er en nødvendig kostnad om du vil ha skikkelig maskinvareaksellerert 3D-grafikk. Matrox Mystique er dessverre spotty på 3D, både når det kommer til ytelse og kvalitet.

Jeg personlig hadde droppet Matrox Mystique og heller gått for en Mach64 + Voodoo kombo.

Lenke til kommentar
57 minutes ago, Andreas Wensaas Hvammen said:

Kjøpte PC på Komplett i 98. Smått legendariske celeron 300A som enkelt kunne overklokkes 50%. Herligheten kostet rundt 12000 inkludert skjerm.

Å ja... Gjerne i kombo med Abit BH6 og BX6 eller Asus P2B 😉

Lenke til kommentar

Holy cowpoop. 30.000 for en ‘retro’-PC?

-Hmm. Jeg burde aldri solgt min originale Amiga 500 eller Amstrad CPC-464’n...

Oooof.

-Takk og lov solgte jeg all Star Wars’n på riktig tidspunkt...

Dang. Lurer på om jeg har den AMD-K3 som kjører stabilt overklokket i 450MHz, liggende. -Så kan jeg jo selge den som ‘testet’ oppgradering for, ptjae, 10.000?

Hmm. Min originale Nintendo Donkey Kong må sjekkes. Kanskje den bare skal ha friske batterier? -5.000?

Endret av Sandormen
Lenke til kommentar
On 7/5/2021 at 8:58 AM, PaladinNO said:

Litt gammelt nytt? :p

Jeg var faktisk redd noen skulle kontakte Komplett etter at jeg la ut bildet, og ødelegge ved å sørge for at linken ble fjernet (hvis så skulle skje)...

At det var noe som lå igjen etter 1. april var ganske opplagt.

Litt som denne: https://www.komplett.no/product/763478#

Men bare fordi mange kjente til aprilspøken, betyr ikke det at mange andre ikke gjorde det, eller ikke kunne ha glede av å lese litt mimrestoff om "dengang da".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vekker minner om de fantastiske Cyrix prosessorene jeg hadde i selvbygg midt på 90 tallet. For ikke å snakke når man fikk det første ATi kortet med MPEG aksellerator. Kunne se store videofiler uten noe hakking. Kjenner fortsatt lukten av det bygget når ekser ble åpent :D

Quote

Mach 64 was first windows accelerator with MPEG acceleration

Husker fortsatt helt klart reklamevideoen om Toronto resorts med snøscooter scener som fulgte med på CDen til kortet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...