Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dårlig lakkering eller skal det være slik?


Anbefalte innlegg

jeg ble påkjørt av en annen billist, noe som gjorde at bla støtfangeren fremme måtte byttes ut. Fikk da en ny som verkstedet måtte lakkere.

Jeg vet ikke om jeg er helt fornøyd med deler av lakkeringen, jeg konfrontere verkstedet, men de mente det skulle være slik. 

Har lagt ved et bilde som er tatt fra den ene siden på støtfangeren, her ser du en tydelig "kant" mellom den nye lakkering og støtfangeren , det er noe tilsvarende på den andre siden. Det var ikke noe slikt på den forrige støtfangeren.

Noen som vet om jeg kan/bør gå videre med dette?, noen som har noe mening om dette?

 

IMG_20210703_103517.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som det har gått galt ved maskering eller at det er en støpefeil på støtfangeren. Hvem fikk du denne støtfangeren av?

Her hadde jeg skrivd "ufagmessig utført arbeid" og spot1 som en kommentar til det bildet. 2250,- + mva.

Hvis dette er en støpefeil på støtfangeren og det må sparkles og jobbes pent så blir det en spot2. 2750,- + mva.

Siden det er på begge sider så blir det dobbel spotting. Det blir da billigere med en spot3(hellakkering av fanger). 3500 + mva og evt. litt rep. tid til sparkling/sliping.

Dette er internpriser. Ut til kunde kan du legge på en tusenlapp.

Man kan sikkert hente inn mye med litt våtsliping, men den brøytekanten på høyresiden av streken/bildet tror jeg det blir vanskelig å få pen. Der igjen så har vi noen tryllekunstnere på lakkavdelingen og hvis de klarer å trikse til dette på noen måte så er det bare å kjøre løpet.

Jeg kan også se at støtfangeren bygger litt utenfor skjermen og det flukter ikke, men det er ikke nok til at jeg hadde pirket på det. Dette er helt vanlig og går som produktstandard.

Lenke til kommentar
Mekker`n skrev (På 3.7.2021 den 13.01):

Det ser ut som det har gått galt ved maskering eller at det er en støpefeil på støtfangeren. Hvem fikk du denne støtfangeren av?

Her hadde jeg skrivd "ufagmessig utført arbeid" og spot1 som en kommentar til det bildet. 2250,- + mva.

Hvis dette er en støpefeil på støtfangeren og det må sparkles og jobbes pent så blir det en spot2. 2750,- + mva.

Siden det er på begge sider så blir det dobbel spotting. Det blir da billigere med en spot3(hellakkering av fanger). 3500 + mva og evt. litt rep. tid til sparkling/sliping.

Dette er internpriser. Ut til kunde kan du legge på en tusenlapp.

Man kan sikkert hente inn mye med litt våtsliping, men den brøytekanten på høyresiden av streken/bildet tror jeg det blir vanskelig å få pen. Der igjen så har vi noen tryllekunstnere på lakkavdelingen og hvis de klarer å trikse til dette på noen måte så er det bare å kjøre løpet.

Jeg kan også se at støtfangeren bygger litt utenfor skjermen og det flukter ikke, men det er ikke nok til at jeg hadde pirket på det. Dette er helt vanlig og går som produktstandard.

Var ikke jeg som fikk støtfangeren, det var det bilverkstedet som ordnet. Dette er en del av en forsikringssak så jeg har bare levert inn bilen på verksted og så har de fikset det som måtte bli fikset. Støtfangeren er litt løs også, så skal innom verkstedet igjen for å få de til å gjøre den jobben skikkelig.

Om det er støpefeil på støtfangeren så burde vel denne blitt pusset ned (om det er mulig) eller blitt byttet til en ny uten støpefeil?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...