Gå til innhold

Kinesiske kryptogravere har begynt å selge unna skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dberg skrev (2 timer siden):

Jau, jeg skal ikke ha brukt av minere heller, men om dette gjør at ikke alt forsvinner fra hyllene så fort det er produsert... Tør vi håpe?

Det er mulig å få kjøpt kort i dag, men prisene er ennå litt for høye. Jeg ville ha ventet noen måneder visst du ikke må ha kort i dag for jeg tror prisene vil gå kraftig ned fremover med mindre mining blir super lønnsomt igjen.

Lenke til kommentar

Rotete artikkel. Det står mest om Bitcoin og det mines ikke på grafikkort. Er mining av Ethereum strammet inn eller ikke, for det er nemlig det som mines på skjermkort. Om Bitcoin-mining er strammet inn er uvesentlig for artikkelen. Det burde ikke nevnes i det hele tatt. Det blir som å skrive en rotete artikkel hvor man omtaler øl og brennevin omhverandre som det ikke er forskjell eller kommer frem når man snakker om det ene eller det andre. Eventuelt en artikkel om gull og så nevner man kun sølv i selve testen. Hva med en artikkel om biler og så skriver man om båter i stedet? "Her er de beste feriestedene i Europa." I artikkelen står det om en fyr som reiste til USA.

Artikkelen flyter sammen. Det er ikke klarhet når det er snakk om Bitcoin og når det er snakk om mining av Ethereum. Ethereum er ikke en gang nevnt, kun Bitcoin som ikke har noe med mining med skjermkort å gjøre. "I dag skal vi bake brød. Her er ei oppskrift på boller. Per baker bakte mange flere boller enn han fikk solgt."

Jeg tror ikke jeg har sett noe som har vært dårligere skrevet i kommersiell sammenheng de 27-28 årene jeg har hatt forbindelse til Internet. 

Det er uproblematisk å bruke 3070-kort til spill etter endt mining.

Det er veldig lett å bestille ett kort til spilling. Å få levert titalls eller hundretalls kort til mining er en langt større utfordring, men fult mulig.

Ja, det er mindre aktuelt å kjøpe kort til mining nå, men prisen skal ikke mye med før det er attraktivt å kjøpe alt som er.

Hvis folk ikke får tak i ett eneste kort sier det mer om evnene til vedkommende enn markedet.

Utfordringen min er ikke å få tak i kort men at jeg må få kjøpt i snitt 2-3 kort hver dag til en fornuftig pris. Det er ikke vanlig å stå fast i 9 måneder og fremdeles være på anskaffelse av første kort. Det kan sammenlignes med en fyr som aldri kommer tidsnok til arbeidsplassen. Ikke en eneste dag rekker han bussen. Selv om bussen likevel kan være full, selv om man kommer tidsnok, skal det godt gjøres ikke å komme seg på bussen en eneste gang i løpet av 9 måneder.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes nok verre, men ikke som jeg har lest. Nå styrer jeg unna det som er av clickbait. Står det for eksempel "dette skjedde der" i stedet for hendelse og stedsnavn, klikker jeg meg heller ikke inn. 99% av alt som publiseres er totalt uinteressant men kamuflert som noe mystisk.

Lenke til kommentar

Det brukes en ASIC-miner til å mine Bitcoin. Slike minere er spesiallaget til formålet.
dragonmint.jpeg

Det er nok ikke så mye verre enn at de har lagt til Bitcoin i tittelen for å øke "clickthrough rate". De fleste har hørt om Bitcoin, men de færreste vet hva Ethereum er. Det blir som når selgere på Finn skal selge noe low end, så legger de ofte til nøkkelord for high end eller til og med produkter som ikke har noe med produktet å gjøre, for å få flere treff. Skal du selge et GTX 1070, så sørg for å ha med RTX 3070, RTX 3080, RTX 3090 som nøkkelord.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 timer siden):

Rotete artikkel. Det står mest om Bitcoin og det mines ikke på grafikkort. Er mining av Ethereum strammet inn eller ikke, for det er nemlig det som mines på skjermkort. Om Bitcoin-mining er strammet inn er uvesentlig for artikkelen. Det burde ikke nevnes i det hele tatt. Det blir som å skrive en rotete artikkel hvor man omtaler øl og brennevin omhverandre som det ikke er forskjell eller kommer frem når man snakker om det ene eller det andre. Eventuelt en artikkel om gull og så nevner man kun sølv i selve testen. Hva med en artikkel om biler og så skriver man om båter i stedet? "Her er de beste feriestedene i Europa." I artikkelen står det om en fyr som reiste til USA.

Artikkelen flyter sammen. Det er ikke klarhet når det er snakk om Bitcoin og når det er snakk om mining av Ethereum. Ethereum er ikke en gang nevnt, kun Bitcoin som ikke har noe med mining med skjermkort å gjøre. "I dag skal vi bake brød. Her er ei oppskrift på boller. Per baker bakte mange flere boller enn han fikk solgt."

Jeg tror ikke jeg har sett noe som har vært dårligere skrevet i kommersiell sammenheng de 27-28 årene jeg har hatt forbindelse til Internet. 

Det er uproblematisk å bruke 3070-kort til spill etter endt mining.

Det er veldig lett å bestille ett kort til spilling. Å få levert titalls eller hundretalls kort til mining er en langt større utfordring, men fult mulig.

Ja, det er mindre aktuelt å kjøpe kort til mining nå, men prisen skal ikke mye med før det er attraktivt å kjøpe alt som er.

Hvis folk ikke får tak i ett eneste kort sier det mer om evnene til vedkommende enn markedet.

Utfordringen min er ikke å få tak i kort men at jeg må få kjøpt i snitt 2-3 kort hver dag til en fornuftig pris. Det er ikke vanlig å stå fast i 9 måneder og fremdeles være på anskaffelse av første kort. Det kan sammenlignes med en fyr som aldri kommer tidsnok til arbeidsplassen. Ikke en eneste dag rekker han bussen. Selv om bussen likevel kan være full, selv om man kommer tidsnok, skal det godt gjøres ikke å komme seg på bussen en eneste gang i løpet av 9 måneder.

Ser det ble rotete da jeg prøvde å tilføye mer kontekst i artikkelen basert på tidligere tilbakemeldinger, og ser nå at kildene jeg oppsøkte kun brukte bitcoin når de burde brukt kryptobegrepet som helhet. Har gitt den en ekstra gjennomgang nå, og håper det er bedre. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...