Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan jeg trekke visdomstennene overalt?


Anbefalte innlegg

Det er lettere å få hull i visdomstenner fordi de kommer opp der det er vanskelig å komme godt til med tannbørsten. Hvis man er plaget mye med hull i visdomstenner, så kan det være løsning å trekke de. Evt ved andre plager som at de vokser skjevt ut, ligger og presser på de andre tennene og gjør vondt. Men jeg vil tro at om man er flink til å pusse de bakerste tennene godt, har tilstrekkelig mengde spytt i kjeften og ikke opplever hull eller smerter, så er det nok unødvendig å operere. Men, dette er jobben til tannleger å vurdere. Jeg har alle mine 4 visdomstenner, ikke gjort noe med de  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Dersom tannlege trekker flere enn to visdomstenner og at disse da bør ligge på samme side for at er ok (overkjeve og underkjeve) så kan du risikere at bedøvelse stanser blodtilførselen til framkjeven er det jeg har hørt tannlege fortelle meg.

Det finnes tannleger som bedøver begge nerver på begge sider av kjeven, men de tar da en for høy risiko for pasientens del. På grense til uansvarlig. Ihvertfall for visdomstenner altså. Jeg vet ikke mer om akkurat det tema bedøvelse enn dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...