Gå til innhold

Massiv lekkasje: – Data fra nesten alle Linkedin-brukere er til salgs på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser mer ut til å være skraping av data og ikke direkte tilgang.

Men dette er i så fall andre gang LinkedIn har hatt store tap av data.

Man hadde jo lekasjen i 2012 der passord også ble eksponert.

Jeg fikk selv lenge etter dette innbruddet mailer med mitt da riktige LinkedIn-passord og krav om penger (Byttet selvsagt passord med en gang):

https://www.trendmicro.com/vinfo/us/security/news/cyber-attacks/2012-linkedin-breach-117-million-emails-and-passwords-stolen-not-6-5m

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det meste av denne dataen er data som har vært offentlig tilgjengelig på din LinkedIn profil allerede, eller tilgjengelig via API, så det har ikke vært noe som ikke har vært offentlig tilgjengelig tidligere. Ikke i så stor skala selvsagt, men vet ikke helt om dette er en massiv lekasje når hvem som helst kan hente ut denne dataen fra deres API?

Lenke til kommentar

Jeg er igjen såååååååååå glad for at jeg begrenser hva jeg legger inn alle slike steder til det jeg anser som mest nødvendig, og at jeg nødig kobler de ulike tjenestene. Det koster meg ikke mye, men sparer meg stort. Ikke minst i bekymringer.

Folk er utrolig naive når det kommer til verdien av personopplysninger. Det eneste vi krever tilbake er en betalingsfri tjeneste og et kult grensesnitt som mater oss med moro. For ikke å snakke om muligheten til å slippe å skrive inn passord på nytt. Wow!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...