Gå til innhold

Finn.no og API


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vall371 skrev (2 timer siden):

Har gjort något liknande men den skrapar istället alla jobbannonser på finn. Min lösning var genom att använda puppeteer och spara varje länk till ett csv dokument som jag sedan skickar en request till och parsear med cheerio. 

hmm, det er jo ein mulighet. Men er vel en sjanse for at finn.no blokkerer request etter en stund?, er vel kanskje ikke helt lovlig

Lenke til kommentar
5YN6PQB1 skrev (1 time siden):

hmm, det er jo ein mulighet. Men er vel en sjanse for at finn.no blokkerer request etter en stund?, er vel kanskje ikke helt lovlig

Nej, finn.no blockerar inte requests etter en stund, men jag kör via en tor proxy som genererar en ny ip om mitt script blir blockerad.
Har tagit ner det mesta som jag känner är användbart för stunden. Web scraping är inom en grå zon, och det är svårt att bli lagförd för det. Om jag hade försökt tjäna pengar på det så hade nog finn inte blivit glada iaf

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
5YN6PQB1 skrev (På 4.7.2021 den 19.39):

hmm, det er jo ein mulighet. Men er vel en sjanse for at finn.no blokkerer request etter en stund?, er vel kanskje ikke helt lovlig

vall371 skrev (På 4.7.2021 den 21.36):

Nej, finn.no blockerar inte requests etter en stund, men jag kör via en tor proxy som genererar en ny ip om mitt script blir blockerad.
Har tagit ner det mesta som jag känner är användbart för stunden. Web scraping är inom en grå zon, och det är svårt att bli lagförd för det. Om jag hade försökt tjäna pengar på det så hade nog finn inte blivit glada iaf

Joda, FINN blokkerer IPer til de som bedriver denslags aktivitet hvis de merker det. Dersom FINN ikke merker det risikerer dere fortsatt søksmål. FINN eier på alle måter dataene de har på sidene sine og drar dere helt sikkert for retten om dere ikke legger ned sidene når de blir oppdaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...