Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg av under spilling


Anbefalte innlegg

Svein M skrev (3 timer siden):

Jeg regner med du har vanlige strømkabler 2x8 pins tilkoblet slik det skal.

Jeg tror vel at det er skjermkortet når det er slik som du beskriver det her.

Er en kabel med 2x8 jeg bruker ja.

Testet nettopp Heaven i et kvarter med GTX 780. Toppet seg på 77 grader under 99% load. Skal bytte ut til AMD-kortet nå. Oppdaterer fortløpende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sydvest skrev (På 2021-6-28 den 0.27):

AMD prosessor, AMD skjermkort. Corsair HX1200i strømforsyning, to stk rambrikker fra G.Skill.
Bygd i 2019 og har kjørt stabilt og dønn uten problemer siden. Mens nå de siste par dagene kan jeg boote Modern Warfare, og spiller alt fra 5 til 15 minutter før skjermen blir svart. Høres ut som at den rebooter, men da det ikke kommer noe bilde på skjermen må jeg bruke "svensk-knappen".

Hva jeg har gjort: Oppdatert Windows, oppdatert AMD drivere til skjermkort, oppdatert BIOS, og fjernet overklokk på ram. Skjer fortsatt.

Eneste jeg spiller for tiden er MW, skal teste om dette skjer med flere spill. Kommer til å oppdatere tråden fortløpende.

Mistenker at noe går varmt og pc slår seg av for å beskytte seg, rens vifter og alt for støv, det samler seg masse støv i pc'er en regel er å rense den ca hver 3 måned med luft blåser  gpu eller cpu som blir varme høres det ut som kanskje ram også.

Endret av Tåka
Lenke til kommentar

Fått svar fra butikken jeg handlet kortet fra. De kunne bekrefte at det var ødelagt :p Mannen jeg pratet med kunne og si at omtrent halvparten av den modellen jeg har, har kommet i retur siden 2019. Tydeligvis en veldig dårlig batch.

De kunne som erstatning tilby meg en ny Radeon RX 6700 XT med 2500 i mellomlegg som erstatning. Eller så kan jeg få kjøpesummen (4990) returnert.

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Ja nå går jeg og venter på et Powercolor RX 6700 XT Red Devil 😈 Litt kjedelige penger å bruke men har ingen nytte av en pc uten skjermkort. Fikk jo et ganske godt tilbud av butikken siden de ikke kunne gi meg noe med tilsvarende ytelse til 5000.

Kunne også kjøpt et 6800XT med 6000 i rabatt, men føler ikke at det var forsvarlig å kjøpe så dyrt kort når dette ble en uforutsett utgift..

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...