Gå til innhold

Reiseforslag Norge.


Anbefalte innlegg

Hvor bør jeg reise? :)

Jeg har tre uker ferie fra jobb i august og tenker da å reise litt. Holder meg foreløpig innenfor landegrensene for å unngå karantenemas og slikt. Jeg har stort sett vært i de fleste kriker og kroker i landet vårt og nå begynner jeg å gå tom for plasser og områder. Det er kun Finnmark + Sogn og Fjordane som enda ikke er besøkt. I tillegg leker jeg også med tanken på Svalbard men samtidig er jeg usikker på hva som er å finne på der på sensommeren? Tipper det meste av aktiviteter foregår på vinterstid?

Jeg er åpen for det meste av forslag. Museumer, naturområder, turistopplevelser og slikt. Det eneste "kravet" er at jeg vil ha en base å forholde meg til. Altså et sted hvor det er nok ting å finne på i 3-4 dager uten å måtte flytte seg opp og ned og frem og tilbake med buss og slikt.

Litt tilleggsinfo:

- Jeg bor i Agder.
- Har ikke bil.
- Økonomien er ikke all verdens, så tenker maks 3-4 dager til sammen. Fks reise på en mandag, gjøre ting tirsdag og onsdag før hjemreise torsdag.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slår et slag for kajakk i Færder nasjonalpark. De har satt opp padlehytter og laget et kart med en padleled som du kan bruke. Fantastisk vakker skjærgård som jeg padler i så ofte jeg kan. Det er mulighet for leie av kajakk flere steder. Fjærholmen er et fint sted å starte f.eks.Kartbok i eBokPadleledens Facebook-side

Så kan jo nærheten til Tønsberg også være interessant om du liker konsert- og natteliv :)

Ildværket utenfor Tjøme. Slik ser hyttene ut.spacer.png

Endret av Dassen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du vært på Rjukan? Om ikke, så er det en trivelig plass du fint kan slå i hjel et par dager. 

- ta Gaustabanen opp på Gaustatoppen (eller vær en spreking og gå opp). Norges flotteste utsikt. Nesten. 

- ta Krossobanen opp på vidda, spis lunsj på restauranten der og lek deg i klatreparken.

- hopp i strikk fra Vemorkbrua.

- ta en omvisning i sabotørstien

 

Ser ut som det er ca. 6 timer reise med buss og tog fra Kristiansand. 

visitrjukan.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Plukker opp denne tråden. 
 

Skal til Arendal med frue og venner i en ukes tid, hvor førstnevntes bursdag faller mellom. I den anledning vil jeg ta henne med på middag og muligens overnatting innenfor en times kjøring fra Arendal - noen forslag til restaurant, overnattingssted og annet? 

Lenke til kommentar
MrPets skrev (23 timer siden):

Plukker opp denne tråden. 
 

Skal til Arendal med frue og venner i en ukes tid, hvor førstnevntes bursdag faller mellom. I den anledning vil jeg ta henne med på middag og muligens overnatting innenfor en times kjøring fra Arendal - noen forslag til restaurant, overnattingssted og annet? 

Hvis du tenker cirka en times kjøretur sørover kommer ikke du særlig mye lenger enn Kristiansand. Finnes nok av restauranter å velge mellom. Overnattingsplasser er derimot verre. Samtlige hoteller i byen er vel bortimot fullbooket av småbarnsfamilier som alle skal innom Dyreparken. Forvent å bla opp noen saftige tusenlapper hvis du skulle være så heldig å komme over et ledig rom.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Scarvo skrev (På 19.7.2021 den 11.33):
MrPets skrev (På 18.7.2021 den 12.17):

Plukker opp denne tråden. 
 

Skal til Arendal med frue og venner i en ukes tid, hvor førstnevntes bursdag faller mellom. I den anledning vil jeg ta henne med på middag og muligens overnatting innenfor en times kjøring fra Arendal - noen forslag til restaurant, overnattingssted og annet? 

Vis sitat  

Hvis du tenker cirka en times kjøretur sørover kommer ikke du særlig mye lenger enn Kristiansand. Finnes nok av restauranter å velge mellom. Overnattingsplasser er derimot verre. Samtlige hoteller i byen er vel bortimot fullbooket av småbarnsfamilier som alle skal innom Dyreparken. Forvent å bla opp noen saftige tusenlapper hvis du skulle være så heldig å komme over et ledig rom.

Hvis det er utenfor sommeren så er det stort sett lett å få overnatting i Kristiansand, men midt i sommerferien er det mye trøkk på overnattingssteder ja. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...