Gå til innhold

Hvor ille var det jeg skrev?


Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Jeg vet ikke hvilket forum jeg skal poste dette i men OT virket mest passende

I de siste dagene har jeg blitt invadert på min Youtube kanal. Folk downvoter videoene mine
og skriver fornærmende kommentarer (som jeg sletter), fordi de vil hevne seg for en dum kommentar jeg skrev på en video

Det var en video av et intervju av Stephen Hawking som du sikkert vet hvem var.
Der var en toppkommentar som sa
"The best thing about this: he's serious because he isn't smiling. Even in Stephen's state, he could still smile when something was funny"

Jeg svarte "Hawking never smiles because he can't, you dumbling".
Og folk gikk bananas. Greit nokk, det var ukorrekt. Han kunne faktisk smile før (men han mistet evnen senere).
Greit nokk, jeg tok feil. Men var det jeg skrev virkelig så ille, eller overdriver folk?
Fordi jeg trodde faktisk at han ikke kunne smile. Jeg mente det faktisk ikke som en fornærmelse mot Hawking.
Du kan se hele sirkuset her , svaret mitt er på øverste kommentar av Kitsune Fyora (jeg er Drakensson)
Som du kan se har jeg også innrømmet at jeg tok feil. Men jeg synes virkelig ikke det er rasjonelt
å skape et så stort sirkus av en liten faktafeil og så invadere kanalen min

Men kanskje jeg tar feil. Kanskje jeg gjorde noe veldig ille? Og derfor lager jeg denne tråden og vil høre deres meninger.
Takk

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns ikke dette var så ille. Men; folk blir lett krenket - og da starter sirkuset. :)
En kort video med 8 millioner views. En video du garantert ikke har rettigheter til å vise - og med en tittel som fungerer som gjødsel for dem som liker å trolle. Helt uskyldig spør du meg. Bare å finne frem krenkekrakken og slå seg ned... (eller fjern videoen).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Jeg lastet ikke opp videoen

Jeg har foreløbig valgt å ikke slette kommentaren fordi jeg mistenker at det bare vil se ille ut. Det vil se feigt og uærlig ut.
Det er kanskje bedre å bare ha det der, og own up to it og innrømme det når en blir konfrontert i fremtiden?

Lenke til kommentar

Generelt sett er det alltid dårlig etikette å drive med namecalling. Det er bedre å korrigere eller informere med fakta og likevel vise respekt for den man mener oppfører seg dårlig eller mangler kompetanse på området. Be what you want. Men vi er alle mennesker og gjør alle feil samt i perioder og situasjoner kan man være mer prone for dårlig ordbruk.

Ta dette heller som en greie hvor du blir oppmerksom på ting du kan forbedre med deg selv.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu
Kris85 skrev (Akkurat nå):

Ikke for å være frekk. Men hvorfor bryr du deg om ukjente sine kommentarer? Folk du ikke kjenner? 

Ikke frekt spørsmål :) men grunnen til jeg bryr meg er fordi jeg er en videospillutvikler (indie)
og jeg kommer til å dele videoer og trailere av arbeidet mitt i fremtiden. Jeg vil ikke at mitt rykte eller
"yrke" som spilldesigner skal bli ødelagt av denne episoden. Jeg vil at folk skal dømme meg som kunstner, ikke person

Lenke til kommentar
S. Drakensson skrev (3 minutter siden):

Ikke frekt spørsmål :) men grunnen til jeg bryr meg er fordi jeg er en videospillutvikler (indie)
og jeg kommer til å dele videoer og trailere av arbeidet mitt i fremtiden. Jeg vil ikke at mitt rykte eller
"yrke" som spilldesigner skal bli ødelagt av denne episoden. Jeg vil at folk skal dømme meg som kunstner, ikke person

Ah, forstår. Da foreslår jeg at du sletter kommentaren og går videre med livet. 😜
Og til neste gang; kanskje ikke skrive ting som: "Han kan ikke smile, din dust". Folk klikker i vinkel dersom du blir personlig - særlig om det er amerikanere (meg erfart). Så det å ha en nedlatende tone ovenfor folk, uansett hvor dumme kommentarer dem måtte ha; blir som å helle bensin på bålet.

Endret av Kris85
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Jeg forstår :) jeg mistenker at det fiktive ordet "dumbling" var det som folk bar seg mest over XD
Anyway, så tok jeg såfall feil om Hawking

Lenke til kommentar
S. Drakensson skrev (22 minutter siden):

Jeg lastet ikke opp videoen

Jeg har foreløbig valgt å ikke slette kommentaren fordi jeg mistenker at det bare vil se ille ut. Det vil se feigt og uærlig ut.
Det er kanskje bedre å bare ha det der, og own up to it og innrømme det når en blir konfrontert i fremtiden?

Ikke slett den, IKKE gi etter for hysteriet! 

Lenke til kommentar
S. Drakensson skrev (15 minutter siden):

wut lærer noe hver dag

Derfor stusset de ikke over ordet, fordi de kjente til det fra før. Må ikke glemme at du fikk mange tomler opp også, på den kommentaren. Tror det var over 270 tomler opp. Men plagsomt med den andelen som går inn på din kanal for å vise at de er fornærmet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...