Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Moderna og Pfizer vaksinen kan gi hjerteproblemer


Mannen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet sannelig ikke hva som er lurest. Tar man ikke vaksinen kan man få korona. Men unge friske folk som meg i midten av 30 årene vil neppe få alvorlige følger av korona. Kanskje like stor sjanse for å bli dårlig av vaksinen? Og vaksinen tar man frivillig, man får ikke korona frivillig. Blir man hjernevasket her for at man skal beskytte de sårbare i samfunnet? Man vet heller ikke langvarige bivirkninger av vaksinen. det er nesten så jeg angrer litt på at jeg meldte meg opp til vaksinering. Men når samfunnet åpner opp vil man kanskje ha større sjans for å bli smittet? Barn er jo enda ikke trygge siden ingen barn vaksineres. De kan også få alvorlige følgesykdommer av Korona. Så de kan smittes enda, samme med folk som er redde for vaksinen pga underliggende sykdom. Jeg tar vaksinen blant annet for å skåne mine nærmeste som ikke kan vaksineres. Jo flere som er vaksinert jo større sjans er det for at færre blir smittet. Men sykdommern vil vel aldri forsvinne helt? Hvorfor ikke? Influensa er det ikke så mange som er vaksinert mot som med korona. Nå vil grensene åpnes igjen og da kan smitte florere igjen med nye mutanter. Men snart blir vel store deler av verden vaksinert og sykdommen bør vel dø ut?

Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (6 minutter siden):

Jeg vet sannelig ikke hva som er lurest. Tar man ikke vaksinen kan man få korona. Men unge friske folk som meg i midten av 30 årene vil neppe få alvorlige følger av korona. Kanskje like stor sjanse for å bli dårlig av vaksinen? Og vaksinen tar man frivillig, man får ikke korona frivillig. Blir man hjernevasket her for at man skal beskytte de sårbare i samfunnet? Man vet heller ikke langvarige bivirkninger av vaksinen. det er nesten så jeg angrer litt på at jeg meldte meg opp til vaksinering. Men når samfunnet åpner opp vil man kanskje ha større sjans for å bli smittet? Barn er jo enda ikke trygge siden ingen barn vaksineres. De kan også få alvorlige følgesykdommer av Korona. Så de kan smittes enda, samme med folk som er redde for vaksinen pga underliggende sykdom. Jeg tar vaksinen blant annet for å skåne mine nærmeste som ikke kan vaksineres. Jo flere som er vaksinert jo større sjans er det for at færre blir smittet. Men sykdommern vil vel aldri forsvinne helt? Hvorfor ikke? Influensa er det ikke så mange som er vaksinert mot som med korona. Nå vil grensene åpnes igjen og da kan smitte florere igjen med nye mutanter. Men snart blir vel store deler av verden vaksinert og sykdommen bør vel dø ut?

Det er det da. At man kan gjøre det man kan for å unngå smitte ved avstand, vask og å sprite seg. Man kan unngå å smitte andre med det samme, pluss munnbind. Men tar man vaksinen er det helt uten sikkerhetsnett. ALLE VET at man heller ikke vet de langsiktige bivirkningene. Alle vet at det er risiko allerede nå for hjernebetennelse pluss...

Så vil man gjøre det for å beskytte andre, som du gjør. Samtidig gikk smitten mye ned kun når de i risikogruppene hadde vaksinert seg. DET er jo rart, all tid de nok var de forsiktigtigste fra før. Jeg er ikke konspi, og tenker at det nok går bra. Men jeg aner ikke hvorfor. Det er mer håp enn tro, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Jovia skrev (16 minutter siden):

Det er det da. At man kan gjøre det man kan for å unngå smitte ved avstand, vask og å sprite seg. Man kan unngå å smitte andre med det samme, pluss munnbind. Men tar man vaksinen er det helt uten sikkerhetsnett. ALLE VET at man heller ikke vet de langsiktige bivirkningene. Alle vet at det er risiko allerede nå for hjernebetennelse pluss...

Så vil man gjøre det for å beskytte andre, som du gjør. Samtidig gikk smitten mye ned kun når de i risikogruppene hadde vaksinert seg. DET er jo rart, all tid de nok var de forsiktigtigste fra før. Jeg er ikke konspi, og tenker at det nok går bra. Men jeg aner ikke hvorfor. Det er mer håp enn tro, for å si det sånn. 

Du mener hjertebetennelse, ikke hjerne?

Så hva skjer om man ikke møter opp til vaksinetime? Jeg tenker jeg handlet litt på impuls, og muligens var litt kjapp på avtrekkeren da jeg meldte meg opp. Ble vel hjernevasket av medias artikkel om at hvis du ikke tar vaksinen får du viruset. Lurer på om jeg ikke skal vente et halvt år til eller noe sånt. Men hva er straffen for å ikke møte opp? At man blir langt bak i køen neste gang? Fordi man fikk kalde føtter? 

Skal du selv vaksinere deg?

Samtidig er oppturen stor ved å overleve vaksinen. Man slipper å bekymre seg for å bli smittet selv, og man smitter i mindre grad andre. Samtidig kan man ikke ta med barna sine på hva som helst siden de kan bli smittet som før! Så er det en falsk trygghet?

Endret av Mannen1
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (1 time siden):

Du mener hjertebetennelse, ikke hjerne?

Så hva skjer om man ikke møter opp til vaksinetime? Jeg tenker jeg handlet litt på impuls, og muligens var litt kjapp på avtrekkeren da jeg meldte meg opp. Ble vel hjernevasket av medias artikkel om at hvis du ikke tar vaksinen får du viruset. Lurer på om jeg ikke skal vente et halvt år til eller noe sånt. Men hva er straffen for å ikke møte opp? At man blir langt bak i køen neste gang? Fordi man fikk kalde føtter? 

Skal du selv vaksinere deg?

Samtidig er oppturen stor ved å overleve vaksinen. Man slipper å bekymre seg for å bli smittet selv, og man smitter i mindre grad andre. Samtidig kan man ikke ta med barna sine på hva som helst siden de kan bli smittet som før! Så er det en falsk trygghet?

Jeg vil jo ikke fortelle noen hva de skal gjøre, men jeg liker ikke slike artikler du nevner. Som sagt, så kan vi beskytte oss med avstand og renslighet. Jeg vet ikke om jeg skal ta vaksinen. Jeg er i en mild risikogruppen og kunne ha tatt den alt. Men jeg avventer. Jeg vil gjerne få lov til å være litt lenger i tenkeboksen uten at noen skal presse meg. For jeg er usikker. Ja, og jeg mente hjerTebetennelse 🙂 ble litt feil der. Jeg syns dette er svært vanskelig, og det irriterer meg at ikke de som styrer skjønner at vi syns det! De vet, akkurat som vi vet, at vi ikke aner noe om de langsiktige bivirkningene. Jeg tenker jo ikke som konspiene at folk dør som fluer  🙂

Men at det er andre greier vi faktisk må slite med. Etter svineinfluensa-vaksinen, så så leger at en måtte tenke selv ang ukjente vaksiner. Nå hører vi ikke om det. Det er ikke greit. Alt blir ensidig, og det uroer meg..

Endret av Jovia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jovia skrev (6 minutter siden):

Jeg vil jo ikke fortelle noen hva de skal gjøre, men jeg liker ikke slike artikler du nevner. Som sagt, så kan vi beskytte oss med avstand og renslighet. Jeg vet ikke om jeg skal ta vaksinen. Jeg er i en mild risikogruppen og kunne ha tatt den alt. Men jeg avventer. Jeg vil gjerne få lov til å være litt lenger i tenkeboksen uten at noen skal presse meg. For jeg er usikker. Ja, og jeg mente hjerTebetennelse 🙂 ble litt feil der. Jeg syns dette er svært vanskelig, og det irriterer meg at ikke de som styrer skjønner at vi syns det! De vet, akkurat som vi vet, at vi ikke aner noe om de langsiktige bivirkningene. Jeg tenker jo ikke som konspiene at folk dør som fluer  🙂

Men at det er andre greier vi faktisk må slite med. Etter svineinfluensa-vaksinen, så så leger at en måtte tenke selv ang ukjente vaksiner. Nå hører vi ikke om det. Det er ikke greit. Alt blir ensidig, og det uroer meg..

Blir jeg fratatt mulighet senere hvis jeg trekker meg fra vaksine? Finner lite om det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
6 minutes ago, Mannen1 said:

Blir jeg fratatt mulighet senere hvis jeg trekker meg fra vaksine? Finner lite om det. 

De løper nærmest etter folk med disse vaksinene, så det tviler jeg sterkt på. Blir nok PLENTY muligheter til å vaksinere seg både i hue og rævva i mange måneder og år, tiår, og århundrer fremover...

Lenke til kommentar
12 hours ago, Jovia said:

"Det skjer ikke meg" er ganske menneskelig å tenke. Det skjer selvfølgelig bare de andre... right?  🙂

Ja det er egentlig en litt morsom psykologi-greie.  Folk spiller eksempelvis lotto i den tro at det snart må være deres tur, odds på 1 til noen titals millioner oppfattes som ganske bra sjanser...  men hvis det derimot er en risiko for at noe negativt skjer, da oppfattes odds på 1 til 100.000 som 'det skjer aldri' meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, tigerdyr said:

Ja det er egentlig en litt morsom psykologi-greie.  Folk spiller eksempelvis lotto i den tro at det snart må være deres tur, odds på 1 til noen titals millioner oppfattes som ganske bra sjanser...  men hvis det derimot er en risiko for at noe negativt skjer, da oppfattes odds på 1 til 100.000 som 'det skjer aldri' meg. 

Jeg tenker at folk er edruelige på å spille Lotto. De forstår at det mest sannsynlig aldri skjer dem å vinne 1. premie men likevel vinner man ikke om man ikke prøver.  Ift. sykdom går det nok mer på at det hjelper lite å gå å bekymre seg for noe som kanskje aldri skjer.

Men noen har for vane å tolke alt i verste mening.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (9 timer siden):

Blir jeg fratatt mulighet senere hvis jeg trekker meg fra vaksine? Finner lite om det. 

Nei. En venn av meg takket nei, og fikk bare beskjed om å ta kontakt hvis han ombestemte seg  🙂 det hadde vært rimelig oppsiktsvekkende om de da nektet. Men skjønner at du spør. 

Lenke til kommentar
Powertrainer skrev (16 timer siden):

Nei

 

Mannen1 skrev (17 timer siden):

49 i Norge har fått dette. 

Er dere redde?

Mer redd for å bli slått ned av lynet. 

 

Mannen1 skrev (17 timer siden):

49 i Norge har fått dette. 

Er dere redde?

Mer redd for å bli slått ned av lynet. Idiotisk spørsmål da. 49 av hvor mange vaksinerte ?

Lenke til kommentar
17 minutes ago, smergel said:

Mer redd for å bli slått ned av lynet. Idiotisk spørsmål da. 49 av hvor mange vaksinerte ?

~2,3 millioner har fått en vaksinedose.  Moderna og Pfizer står vel for 95% av de eller noe i den stil. 

Ifølge yr.no, er risikoen for å bli ramt av lynet ca. 1:143.000.  49 tilfelle av hjerteproblemer ut av 2,2 millioner gir odds på ca. 1:45.000.  

Så selv om folk i mine øyne absolutt ikke trenger gå rundt å være redd for å få hjerteproblemer etter vaksinasjon, så er tross alt risikoen for det med de nåværende tall mellom 3-4 gange høyere enn det å bli truffet av lynet, så det er temmelig dumt om du er mer redd noe som har langt lavere risiko for å skje. 

Lenke til kommentar
7 hours ago, tigerdyr said:

Så selv om folk i mine øyne absolutt ikke trenger gå rundt å være redd for å få hjerteproblemer etter vaksinasjon, så er tross alt risikoen for det med de nåværende tall mellom 3-4 gange høyere enn det å bli truffet av lynet, så det er temmelig dumt om du er mer redd noe som har langt lavere risiko for å skje. 

Å bli truffet av lyn er fortsatt vesentlig farligere  (ca 10% dør, de fleste andre får varige skader) enn disse hjerteproblemene, så ville fortsatt vært mest redd for lyn.

 

19 hours ago, Mannen1 said:

Kanskje like stor sjanse for å bli dårlig av vaksinen?

Nei, og det med ganske enorm margin.

19 hours ago, Mannen1 said:

 Man vet heller ikke langvarige bivirkninger av vaksinen

Hvilke langvarige bivirkninger er typiske for vaksiner?

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
Jovia skrev (22 timer siden):

Så ingen er redde for hjerteproblemer her? Det er jo helt enkelt bare merkelig når flere faktisk har fått det etter vaksine. Eller, det er muligens ikke det. "Det skjer ikke meg" er ganske menneskelig å tenke. Det skjer selvfølgelig bare de andre... right?  🙂

Hjerteproblemene som nevnes er ikke farlige og det finnes god behandling.

Så nei, jeg er ikke redd og jeg er fullvaksinert.

Endret av Winnowill
Lenke til kommentar
Winnowill skrev (51 minutter siden):

Hjerteproblemene som nevnes er ikke farlige og det finnes god behandling.

Så nei, jeg er ikke redd og jeg er fullvaksinert.

Kanskje ikke der og da, og mulig det går helt fint også. Jeg vil ikke drive noen skremselspropaganda, og jeg er mer skeptisk enn redd selv. Når leger uttalte etter vaksiner etter svineinfluensaen at folk må tenke selv også, når det gjelder nye vaksiner, så prøver jeg på det. Det er veldig mange jeg snakker med som skjønner meg og er enige, uansett om de har tatt vaksinen eller ei. Men veldig få vil og tør si noe om det pga propagandaen vi jo faktisk blir utsatt for, og ikke minst fordi man tror man er konspi. Det er ikke så lett for mange å skille på ren skepsis og paranoide tanker tydeligvis. Men vi håper jo alle at alt går bra! Og det gjør nok helst det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...