Gå til innhold

Avkriminaliser Hasj Nå !


Anbefalte innlegg

Dette bildet bekreftes av internasjonal forskning, der en stor meta-studie fant at kriminaliseringen har negativ effekt på hiv-forebygging og behandling. I en felles uttalelse fra FN og WHO oppfordres medlemslandene til å endre lovverk som kriminaliserer rusbrukere på bakgrunn av at dette har vist seg å ha negative helsekonsekvenser. At kriminaliseringen av bruk og besittelse av rusmidler medfører brudd på folks rett til helse har også blitt påpekt av FNs spesialrapportør for retten til helse og FNs høykommisær for menneskerettigheter.

 

Her forleden dag var jeg i Oslo for å kikke handle inn litt nye klær og kjøpe noe til kjæresten min. Jeg så da at det satt 2 stk narkomane menn i en park nederst i  Brugata og prata og lo, det var fint vær og det så ut som om de hadde det veldig bra. Og det er det viktigste, att de har det bra. Som alle andre.  Da kom det en Politibil svatremarja og 2 Politi menn hoppet ut og gikk rett bort til disse stakkars,pengeløse,nærvøse Menneskene.

Da gikk jeg nærmere og filmet det, der den viser att disse "politimennene" som sagt går rett bort til de og ber de komme seg opp og begynner å gå gjennom lommer, sko veldig fort og  veldig grundig, (de tok seg lang tid på det)Da fant de bruker utstyr og en ca 1 grams bag som antageligvis var til eget bruk for å ikke bli Dausjuk og Desperat. De tok da alt av brukerutstyr og dop`n selvfølgelig. Jeg hørte aldri de si noen som helst slags form for rettigheter de har til dem, bare kommandoer. Deretter tok de seg med disse folka og kjørte de til politihuset. Alt i alt tok dette dem 25 min bare det jeg så. Når de ankommer Politistasjonen så skal de bookes inn, også er det inn på celle i visse timer. Når de kommer ut er de mer enn desperat noen noen gang har vært i sitt liv. Jeg er ikke Narkoman selv, men har sett, opplevd og følt dette på kroppen av forskjellige årsaker/grunner. De gjør da hva som helst for å skaffe penger til dop så de klarer å leve. Dette er noe alle personer i Verden også hadde gjort. Og veldig forståelig. Jeg så en gang en fyr rive av seg neglene ved å dra de nedover en murvegg fordi han hadde nettopp sluppet ut av Politiets oppbevarings boks. Han hadde smerter og kramper jeg aldri har sett. Ingen av disse menneskene har jo heller aldri ønsket å havne i denne situasjonen det er bare sånn, det er bare slik det har blitt. Noen havner utapå, noen blir også Alkoholikere.

Poenget mitt er da selvsagt att denne Ruspolitikken som foregår er bare en stor vits! Dette er bare snakk om Penger, politikk og korrupsjon. Tenk på all den tiden det tar 2 politimenn å gjøre alt dette her ? De må også bli med på sykehus om person sitter i bil for å følge med, og det tar tid. Men når alle politimenn skal gå rundt å gjøre sånne arrestasjoner, så skjønner vel alle de kloke av oss att dette ikke går ??? Tenk om vi kunne istedenfor å bruke alle disse pengene og ressurser på å arrestere slike som jeg har beskrevet ovenfor og heller brukt de på å bekjempe Kokain, Amfetamin, Heroin ? OM hasj hadde vært lovlig med 23 års grense og resept fra lege(greit om man har en lungesykdom man ikke vet om) så kunne man snudd systemet. Istedenfor å bruke milliarder på milliarder kunne vi heller tjent milliarder. Disse pengene kunne da blitt brukt på å stoppe ting som Heroin,Kokain,Amfetamin,og opiat piller, ting som dreper og ødelegger flere familier enn jeg helst ikke ville ha sett. Skjønner Virkelig ikke hva denne regjeringen tenker på. Blir litt ekstra Salt til såret når  når Jonas Gahr Støre står på Youngstorget og snakker om Rusreformen, rett før valget. Og han har ikke snakket om det da på ca 3 mnd.  Dette er en mørk og skremmende fremtid for våres barn og barnebarn når politikere ljuger og bløffer folket på denne måten mens de "jobber" med å finne ut hvilken restaurant de skal spise på ikveld.

 

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avkriminalisering av narkotika er ikke veien å gå

Dette er det mest utrolig dumme utsagnet jeg noensinne har lest. Disse folka har tydelig \vis ingen peiling i det hele tatt. Ruspolitikken i Norge er eldgammel og utdatert. Vi MÅ fornyer og gjøre det lettere for de svakeste i samfunnet som ingen gidder å ta seg av. NArkotika er ikke veien å gå er selvfølgelig. Men Hasj er ikke Narkotika, det er en Urt som leger bruker til mange ting. SOm smertestillende,godt mot depresjoner +++++++++ mange flere ting jeg ikke kommer på nå da jeg har hastverk :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...