Gå til innhold

Burde Sport blandes med Politikk?


Anbefalte innlegg

Jeg tror det meste av kjønnsidentitetkriser ville vært løst hvis barn ikke hadde blitt fortalt hvordan en gutt eller jente skal leke, kle seg, eller hva de skal like fra fødselen av. Jeg tror mye av problemet ligger der. Jeg kan se for meg at noen identifiserer seg med det motsatte kjønn, når man egentlig bare har lyst til å gjøre som de. 

Jeg tror man må legge vekk tanken om at det skal være gutteleker, jentefarger, og til og med klær. Man skulle tro at dette var noe som hørte fortiden til, men det har egentlig bare blitt mer av det. 

Endret av RRhoads
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Red Frostraven said:

...og om mennesker tror de har en annen kjønnsidentitet enn de faktisk har, så trenger de hjelp.
Men det gjelder ikke transseksuelle: 

... Hormonpreparater, etstetiske operasjoner og operasjoner på kjønnsorganer som transfolk får utført er ment som hjelp. Merkelig at du sier transfolk ikke trenger hjelp samtidig som de beviselig får alle slags medisinske inngrep utført på seg selv på grunn av sin sykdomstiltand. 

Quote

Og så kommer igjen ondsinnede misforståelser inn når du går inn på horn eller kroppsdeler mennesker ikke har eller har noen varianter av fra naturens side og som ikke er en del av vår evolusjonære psykologi

Det er også sykdom - som er naturlig. 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Red Frostraven said:

Flokker er naturlige, og handler om følelser: Man er enten ønsket, i grenseland, eller uønsket i en flokk -- en del av flokken, usikkert medlem av flokken, eller ikke i flokken.

Nei, det handler om overlevelse. Flokken ekskluderer medlemmer som gjør usosial atferd og reduserer flokkens evne til å fungere. 
Og for enkeltindividet er det en overlevelsesfordel å være medlem i en flokk sammenlignet med å være alene. 

Quote

Nasjoner handler om ord på papirer -- ikke om flokk, selv om vi naturlig danner flokker innenfor grensene og samarbeider på grunn av våre sosiale egenskaper.

Flokken bruker ord på papiret som et verktøy for å holde rede på medlemmer av flokken, regler flokken skal følge, personer som ikke får være medlem av flokken osv. Det er det samme. 

Lenke til kommentar

Og skyskrapere er like naturlige som termitthauger. Satellitter like naturlig som en maur sine hormonspor.

Hjelpen var implisert psykiatrisk, og jeg kan bokstavelig talt høre den neste misforståelsen tastes på tastaturet hvor du forveksler sykdom som trenger behandling, og tilstand som fører til et emosjonelt behov for behandling for hva som i seg selv ikke er en sykdom.

Tror du på deg selv eller bare kaster du bort tiden med kverulering..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

Hjelpen var implisert psykiatrisk, og jeg kan bokstavelig talt høre den neste misforståelsen tastes på tastaturet hvor du forveksler sykdom som trenger behandling, og tilstand som fører til et emosjonelt behov for behandling for hva som i seg selv ikke er en sykdom.

Om den var psykiatrisk eller fysisk spiller liten rolle. Mange får psykiatrisk hjelp også. Begge deler er helsehjelp for en sykdom/lidelse. La oss ikke late som at dette er friske personer som får behandling likevel... 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 6/30/2021 at 2:14 PM, Red Frostraven said:

Nå er det faktisk tvilstilfellene som faktisk skaper alle problemene -- og som er grunnen til at det finnes noen som helst debatt om kjønn vs. kjønnsidentitet i det hele tatt.

Når det gjelder regler for hvem som skal ha tilgang til offentlige bad/dusjer og kvinne-fengsler så vil det vel ikke være mange tvils-tilfeller dersom reglene var basert på fysiske kriterier ("har du penis eller ikke?"). Skal en basere seg på hva den enkelte *sier* han/hun føler, så produserer man tvilstilfeller og de problemene dette medfører. Regler bør være enkle å forstå og å kommunisere.  Regler som skaper mye tvil er dårlige regler. En kan forøvrig tenke seg offentlige bad/dusjer med adgang bare for de med observerbar vulva. Da slipper man unna at enkelte kommer drassende med *følelsene* sine.

Jeg kan forøvrig *si* at jeg føler meg som fjortis - men det behøver ikke ha noe med mental eller fysisk alder å gjøre . Man kan jo prøve å plukke begrepne fra hverandre og sette dem sammen alt ettersom 🙂  God statsmanns-kunst er det dog ikke alltid.

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...