Gå til innhold

Bytte ut ASUS-routere eller ethernet backhaul


Anbefalte innlegg

Hei, 
jeg har flyttet i hus, og har tatt med mitt "gamle" ASUS-mesh system over i huset.
Det består av ASUS RT-AC67 x 2, pluss en eldre ASUS RT-N66U (Dark Knight).

Det er nå satt opp med en ASUS RT-AC67 mot modem fra Telia, som jeg har bridget. Denne dekker da i utgangspunktet 1.etg / søndre del av huset. En ASUS RT-AC67 er koblet til denne via AIMESH trådløst, står i 2. etg. / nordre del av huset. 
For å kunne tilby nett til et bryggerhus som står nord for huset, har jeg da satt opp en ASUS RT-N66U i bryggerhuset, som kobler seg til routeren i 2. etg. Jeg har låst systemet til at den skal kun koble seg til den, og satt opp routeren i bryggerhuset med egen SSID, slik at de ikke krangler med hverandre. RT-N66U har nemlig ikke støtte for AIMESH.

Jeg opplever dessverre at noden i 2. etg. faller ut ofte, spesielt hvis jeg streamer en film/serie på chromecasten på soverommet. Dette løser seg ikke med mindre jeg rebooter hele systemet. 

Er dette et problem med AIMESH som er for ustabilt, eller er det routerne mine som er ustabile?

Jeg vurderer å bytte ut settet med et nytt, men vil ha noe som er sykt bra og ikke koster skjorta (Netgear Orbi til 9.000 er UAKTUELT).
Hvis jeg kjøper en 3-pack av noe slag, kan jeg da "daisychaine" de? Det vil si, sette node på node, eller må alle kobles til hovedrouter. Tenker da først og fremst på løsning for bryggerhuset.
Evt., hvis jeg kjører kablet backhaul på de 2 routerne, vil jeg da oppleve et mer stabilt system uten utfall?

 

Setter pris på tips om evt. nye routerpakker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...