Gå til innhold

Tesla åpner Oslos største hurtigladestasjon – prøver å berolige kunder før laderne åpnes for alle


Anbefalte innlegg

25 minutes ago, Kajac said:

MDG har alltid klart å sno seg rundt. De innførte jo dieselforbud for et par vintre siden, selv om både riks- og fylkesveier ble påvirket. Den gjengen bryr seg ikke nevneverdig om hva verken folk eller regjering sier. Er jo en grunn til at de ville kalle seg byregjering fremfor byråd...

De fikk hjemmel til det. De kunne ikke gjøre det uavhengig, og det kan bare innføres ved akutt helserisiko. Dette 'forbudet' har vel bare blitt brukt et ensifret antall en ganger, så det er ikke noe som har hatt noen videre praktisk betydning. Tror du bør lete mindre etter symbolsaker og mer etter reell politikk. Å få folk til å forarge seg over slike ting er nettopp hva MDG og andre ytterliggående partier henter sine (ekstra*)velgere på (de som forarger seg over de som forarger seg :-)

*) Altså de som er utenfor den harde kjernen, men som gjerne gir sympatistemmer fremfor å kun stemme på sak.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Very End skrev (9 timer siden):

Ble ikke den saken for et par dager siden diskutert av en del brukere her inne? Kom det ikke frem at det aldri ble eksplisitt nevnt elbiler, men at de påpekte at trafikken i bykjerne skulle ned i henhold til byutviklingsplanene? 

Det er fra leder av MDG Ungdom at det med elbiler er blitt nevnt spesifikt. Men hovedorganisasjonen har ikke gått ut og sagt at det er nok litt lengre enn hva partiet står for. Tvert i mot, her er en stille aksept. Da er det tydeligvis verre at f.eks. Vedum er ute og kritiserer dette. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, Snowleopard said:

Det er fra leder av MDG Ungdom at det med elbiler er blitt nevnt spesifikt. Men hovedorganisasjonen har ikke gått ut og sagt at det er nok litt lengre enn hva partiet står for. Tvert i mot, her er en stille aksept. Da er det tydeligvis verre at f.eks. Vedum er ute og kritiserer dette. 

Takker for info. Har litt problemer med å akseptere fremtoningen, lovnadene og vinklingene fra den mannen, men skal ikke bruke dette som et argument for å si at han har feil. Forøvrig, vil vel tro at de fleste oppegående mennesker forstår at hovedfokuset er å få ned totale mengde kjøretøy - uavhengig av drivlinjen, eller?

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Det skulle jo ikke vært lov i utgangspunktet å sette opp en lader som kun er beregnet for ett bilmerke. Det er jo fullstendig idioti. "Nei denne bensinpumpa får du bare lov å bruke om du kjører Mercedes".

Godt at det går riktig vei i det minste.

EDIT:
Bare med Tesla trafikk til disse laderne i dette parkeringshuset kommer det til å bli herlige køer med Tesla :D.
Jaja, en herlig politikk som går rett i lommene til de rikeste - som også daglig bruker dette parkeringshuset.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
31 minutes ago, The Very End said:

Takker for info. 

Jeg linket deg til "Grønn Ungdom" sine uttalelser på dette i den andre tråden? Trodde du nå hadde fått det med deg. Og det er helt uavhengig av hva Vedum måtte ha sagt. Det var vel heller ikke bare jeg som ga deg lenker på deres egne uttalelser rundt dette, sitert i flere publikasjoner.

Jeg forholder meg til det MDG og Grønn Ungdom selv sier.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Det skulle jo ikke vært lov i utgangspunktet å sette opp en lader som kun er beregnet for ett bilmerke. Det er jo fullstendig idioti. "Nei denne bensinpumpa får du bare lov å bruke om du kjører Mercedes".

Noe annet du vil forby i samme slengen? Private parkeringsplasser? 

Om Tesla hadde søkt offentlig støtte for å sette opp disse laderne hadde det stilt seg annerledes, da kunne det offentlige stilt som vilkår at laderne skulle være åpne for alle også kunne Tesla valgt å søke eller ikke. (noe som ser ut til å skje snart i Stryn og Bergen sentrum).

Theo343 skrev (3 timer siden):

Bare med Tesla trafikk til disse laderne i dette parkeringshuset kommer det til å bli herlige køer med Tesla :D.
Jaja, en herlig politikk som går rett i lommene til de rikeste - som også daglig bruker dette parkeringshuset.

Hæ? Mulig det blir kø for å lade der, i hvert fall frem til Tesla åpner fler byladere i Oslo men hvordan skal dette gavne lommeboka til 'rikfolk'? Det er ikke sånn at du blir *betalt* for å stå å lade der..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kahuna said:

Om Tesla hadde søkt offentlig støtte for å sette opp disse laderne hadde det stilt seg annerledes, da kunne det offentlige stilt som vilkår at laderne skulle være åpne for alle også kunne Tesla valgt å søke eller ikke. (noe som ser ut til å skje snart i Stryn og Bergen sentrum).

Har alle bensinstasjonene fått offentlig støtte for å sette opp sine bensinpumper?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, trikola said:

Tror ikke det.

Og derfor ville det nok være lovlig om det fantes Porsche-bensinstasjoner som var reservert til Porsches biler.

Sier ikke at det burde vært ulovlig men at det er lite effektivt og litt tullete å ha egne bensinpumper for BMW.

Ei heller bør premisset være at man skal ha offentlig støtte for å sette opp en bensinpumpe for alle og at den ikke skal være reservert til Mercedes.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (13 minutter siden):

Har alle bensinstasjonene fått offentlig støtte for å sette opp sine bensinpumper?

Det finnes jo private pumper her og der men det tenker vi jo ikke over siden de gjerne er inngjerdet på et industriområde eller liknende.

Det *egentlig* problemet er jo at Teslas superchargernettverk er så vanvittig mye bedre enn det de andre kan by på. Hadde det offentlig tilgjengelige ladetilbudet vært like bra som bensintilgangen hadde man jo ikke trengt å bli rød i toppen av misunnelse over at et merke hadde et tilbud lukket for andre. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Theo343 said:

Sier ikke at det burde vært ulovlig men at det er lite effektivt og litt tullete å ha egne bensinpumper for BMW.

Ei heller bør premisset være at man skal ha offentlig støtte for å sette opp en bensinpumpe for alle og at den ikke skal være reservert til Mercedes.

Om BMW hadde betalt for pumpene, og det gav ett veldig mersalg for BMW å ha dem så kunne det godt være verdt det for BMW. 

Om det alltid var kø på de andre stasjonene og det var billigere på BMW stasjonen tror jeg mange kunne tenkt seg å bytte til BMW for å få den fordelen. Og BMW kunne tjent på det.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Kahuna said:

Det finnes jo private pumper her og der men det tenker vi jo ikke over siden de gjerne er inngjerdet på et industriområde eller liknende.

Det *egentlig* problemet er jo at Teslas superchargernettverk er så vanvittig mye bedre enn det de andre kan by på. Hadde det offentlig tilgjengelige ladetilbudet vært like bra som bensintilgangen hadde man jo ikke trengt å bli rød i toppen av misunnelse over at et merke hadde et tilbud lukket for andre. ;)

Inngjerdet på en privat tomt ja :)
Og nå spør jeg mot bedre viten (innrømmer min uvitenhet der den finnes). Er alle de andre ladetilbudene offentlig sponset?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Theo343 said:

Sier ikke at det burde vært ulovlig men at det er lite effektivt og litt tullete å ha egne bensinpumper for BMW.

Så lenge det er knapphet på laderne som det jo tydeligvis er så kan det ikke sammenliknes med bensinstasjoner som det finnes nok av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Complexity said:

Om BMW hadde betalt for pumpene, og det gav ett veldig mersalg for BMW å ha dem så kunne det godt være verdt det for BMW. 

Om det alltid var kø på de andre stasjonene og det var billigere på BMW stasjonen tror jeg mange kunne tenkt seg å bytte til BMW for å få den fordelen. Og BMW kunne tjent på det.

For et kaos det hadde blitt. Men heldigvis ble jo det aldri noe behov side ingen begynte med det i utgangspunktet :). Det er jo årsaken til at vi har nok bensinpumper til alle i dag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Theo343 said:

Som jo er idioti og som man heldigvis valgte å ikke gjøre. Man tenkte kanskje mer på fellesskapet den gang.

Var vel heller ingen bilprodusenter som bygget bensinstasjoner på den tiden. Det var det andre aktører som sto for.

Men i dette tilfellet var det stor mangel på "bensinstasjoner" og Tesla måtte gjøre noe med det for å selge bilene sine. Betalt av egen lomme for sine kunder.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...