Gå til innhold

Uforpliktende hjelp til å få orden på egen økonomi


Anbefalte innlegg

Etter å ha hjulpet personer som står meg nære med å få kontroll på forbruksgjeld og privatøkonomi, kunne jeg tenkt meg å hjelpe flere i samme situasjon. Jeg kan hjelpe til med å:

  • Skaffe oversikt over all gjeld
  • Sette opp en prioritert nedbetalingsplan
  • Sette opp et realistisk budsjett
  • Etablere et system for å holde budsjettet (hjelp til selvkontroll)

Jeg har dessverre ikke tid eller kompetanse til å forhandle med kreditorer eller liknende. Hjelpen er helt uforpliktende. Siden dette er noe jeg gjør på fritiden, kan jeg dessverre ikke garantere at jeg kan hjelpe alle – men jeg lover å svare uansett. Send meg en privat melding og forklar litt om situasjonen din dersom du ønsker hjelp :)

PS: Ikke send personnummer eller annen sensitiv informasjon via diskusjon.no.

Endret av simenss
«PM» erstattet med «privat melding»
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei...
Jeg trenger ikke hjelp. Men har i likhet med deg hjulpet personer i omgangskretsen. Selv om jeg er nokså oppegående økonomisk havnet jeg selv i økonomisk uføre pga sykdom - og går nå på gjeldsordning. Kjenner godt til hvordan det er å forhandle med kreditorer, sette opp budsjetter og lignende. Det jeg har lagt merke til er at den offentlige gjeldsrådgivningen fungerer dårlig - det er ofte lang ventetid, og dørstokkmila "den veien" er ekstremt lang for mange.

Norge ligger i verdenstoppen i forbruk og har i tillegg skyhøy hjelp. Mitt inntrykk er at veldig mange kunne spart mye penger på å gå gjennom forbruket sitt. Se bare på forbruksmønsteret og hvor mange som ikke kjenner til noe så enkelt som boligrenten sin, eller hvor mange som er alt for trofaste mot sin egen bank og forsikringsselskap m.f. Som følge av dette har vi ikke så stor konkurranse her i Norge, noe som blant annet fører til høyere priser på mobilt bredbånd og lignende enn våre mer prisbevisste naboer. 

Derfor tror jeg det er et marked for et ekstern gjennomgang av privatøkonomien sin. Om noen hadde etablert et firma der man får fullmakt av en enkeltperson til å gå gjennom vedkommende sin økonomi; samt gi konkrete forslag om endringer - samt tilbud om å gjennomføre disse endringene for vedkommende. Så tror jeg det er absolutt et marked for det. Ikke bare for dem med gjeldsproblemer, men for den "vanlige personen i gata". Da blir man vel en økonomisk rådgiver. Som ikke er en beskyttet tittel meg bekjent. Noe å tenke på, @simenss? :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke ute etter å tjene penger @Sverre1969, så at målgruppen ikke er betalingsdyktig er ikke et problem. Det er jo nettopp det jeg ønsker å hjelpe dem med :)

Trist å høre @Kris85, men det kan skje den beste. Godt å høre at du har fått på plass en gjeldsordning. Nå er jeg som sagt ikke ute etter å tjene penger, så målet mitt er heller å hjelpe dem som trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...