Gå til innhold

Utdanning hvor du er i aktivitet/ikke låst på et rom/situasjon og også godt betalt?


comadore

Anbefalte innlegg

Jeg har bachelor i økonomi, men ser ikke for meg at jeg ønsker å sitte "innesperret" på et kontor resten av livet. Jeg er altfor urolig, og føler ubehag av å måtte sitte i ro, ikke kunne bevege meg når jeg vil osv.

 

Noen som har tips til utdanning/jobb som har varierte arbeidsoppgaver, som gjerne kan inkludere både kontor arbeid men også arbeid hvor man er litt på "farten"?

Har vurdert diverse yrkesfaglige utdanninger som tømrer, betongfag, elektriker. Utfordringen med de fleste fag er at det er "for lav lønn" og "umulig" å få jobb/muligheten til fagbrev. Jeg er 30år med leilighet og kan ikke flytte hjem til foreldre av åpenbare grunner.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
comadore skrev (9 minutter siden):

Jeg har bachelor i økonomi, men ser ikke for meg at jeg ønsker å sitte "innesperret" på et kontor resten av livet. Jeg er altfor urolig, og føler ubehag av å måtte sitte i ro, ikke kunne bevege meg når jeg vil osv.

 

Noen som har tips til utdanning/jobb som har varierte arbeidsoppgaver, som gjerne kan inkludere både kontor arbeid men også arbeid hvor man er litt på "farten"?

Har vurdert diverse yrkesfaglige utdanninger som tømrer, betongfag, elektriker. Utfordringen med de fleste fag er at det er "for lav lønn" og "umulig" å få jobb/muligheten til fagbrev. Jeg er 30år med leilighet og kan ikke flytte hjem til foreldre av åpenbare grunner.

 

 

Selger jobb? Mang selgere reiser mye osv

Lenke til kommentar

Om du skal starte heilt på nytt så har du alle muligheiter, så då er spørsmålet fyrst og fremst kvar du sett lønnskravet, og deretter kva som er passelig blanding mellom kontor og aktivt arbeid. 

Om yrkesfag er uaktuelt på grunn av lønnsnivået så forstår eg det slik at du berre vil vurdere yrker med krav til høgare utdanning og har høgare lønnsnivå (merk forøvrig at jo eldre du er jo mindre lønnsomt er det å starte på eit langt utdanningsløp). 

For å hive ut nokre forslag;

Lærar. God blanding av undervisning og kontorarbeid. 

Sjukepleiar: Mest praktisk arbeid der du er i bevegelse men også litt skrivearbeid og konsentrasjonsarbeid. 

Inspektør. Krever vanlegvis spisskompetanse i faget (ingeniør, rekneskap, o. l.) og avhengig av arbeidsplass jobbar du med å inspisere og kontrollere for deretter å skrive rapport. 

Politi. Kjentyrke med ein del rolig tid med kontorarbeid og veldig hektisk når det fyrst skjer noko. Eit yrke med mykje køyring. 

Lenke til kommentar

Mange elektroingeniører som reiser rundt og installerer/reparerer komplisert utstyr på skip og plattformer, eller ordner med basestasjoner for mobilnett og tilsvarende. Noen dataingeniører og maskiningeniører har også slike jobber, jeg kjenner flere dataingeniører som fikser systemer for kommunikasjon på skip, og en maskiningeniør som stadig er på store verft for å personlig lede installasjonen av de svære kranene som monteres på plattformer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...