Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stor person i 2013-2015 model VW Passat CC


Anbefalte innlegg

Er det noen store og høye personer her som har noen erfaringer med 2013-2015 model VW Passat CC?

Jeg er en 197cm høy person som lurer på å gå til anskaffelse av en slik bil.

Jeg vet at disse bilene har lav takhøyde i baksetet, men hvordan er det å sitte i førersetet når man er så stor som meg tror dere?

S.t.a.l.k.e.r.

117_1557282828.jpg

Endret av S.t.a.l.k.e.r.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd den aktuelle bilen du referer til, men ut i fra egne erfaringer er tyske biler, deriblant VW Passat, en av de bedre bilene for høye personer. VW pleier å ha gode seter med mange justeringsmuligheter. Jeg er selv 193cm, og har selv hatt utfordringer med takhøyde i diverse biler.

Liker godt sider som Carbuyer. Der finner man anmeldelser og mye praktisk info om forskjellige bilmerker. https://www.carbuyer.co.uk/volkswagen/cc/practicality. Ifølge denne siden er det bra takhøyde i bilen du henviser til.

Når det er sagt så er det absolutt beste å teste bilen selv og kjenne på hvordan du føler det er å sitte i bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar Sovende Panda 🙂

Ja det kan være en utfordring med takhøyde for oss som er litt store i høyden (og bredden 😉 for min del)

Jeg selv har nå en 2002 Nissan Primera P12 som jeg har brukt gjevnt og trutt siden 2008 med relativ god takhøyde, og sånn noenlunde bred nok mellom dør og midtkonsoll.

Men nå begynner motoren å gå ugjevnt og vil ikke bruke mye penger på reperasjon, så jeg mener nå at det er på tide å skifte til en annen bil/biltype. Lurte litt også på en Ford Mondeo.

Skal gå inn på nettsiden du referer til for å se. Takk for tips 😀

Er det noen andre som vil si noe om saken, så bare kom med det folkens!

Endret av S.t.a.l.k.e.r.
Lenke til kommentar

Er det panoramasoltak på den? Taket blir jo lavere med det. Jeg hadde en ganske høy person som så på min som jeg solgte for noen år siden, men den ble utelukket pga to høye sønner som skulle sitte i baksetet innimellom. Foran mener jeg å huske det ikke var noe problem. Men hvor høy han var, husker jeg ikke. Jeg hadde forresten også panoramasoltak på min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, S.t.a.l.k.e.r. said:

Et soltak hadde hvert fint å ha, men det er som du sier taket blir lavere med soltak en uten. Så det er ikke aktuelt for øyeblikket.

Hvordan er det med kvaliteten på disse bilene egentlig?

Hvordan var bilen for deg?

Er det mye utgifter med dem ellers utenom det vanlige?

Kvaliteten skal jeg ikke uttale meg om da jeg hadde min i bare 2 år, men mener det ligger omtrent på gjennomsnittet ut fra det jeg har lest. Hadde ingen problemer i min eiertid og var veldig fornøyd med bilen ift. komfort, plass osv. Dessverre slet VW en del med rust på Passat tidligere. Jeg tror mye av årsaken var sinkslipp. Hadde et tilfelle på min CC der de ordnet dette og måtte omlakkere en dør. Rustproblemet var muligens større på foregående modeller, hadde mye sinkslipp på en 2007 Passat der til slutt alle dører og bakluken ble lakkert (på garanti) i løpet av mine 4 år som eier. Så sjekk etter bittesmå bobler i lakken, disse kommer gjerne nederst på siden eller bakluke er min erfaring. T.o.m. vanskelige å se selv om du selv polerer bilen og er nøye. Ellers kan jeg ikke huske jeg hadde noe og rakk bare å ha én service på min. Skal ha oljeskift på DSG-kasse hver 60.000 km (hvis det er det på den). Såkalt "longlife" service med intervall 2 år/30.000 km. Lavere dekkstøy enn i mine to MB C-klasser jeg har hatt (men W205/C-klasse er ikke så bra på akkurat det), bagasjeplassen opplevdes også bedre enn min C-klasse stasjonsvogn. Fordelen er selvsagt at man har muligheten til å fylle opp til taket på stasjonsvognen. Vi hadde bilen med to små barn, men var ferdig med stor barnevogn og hadde kun trillevogn, det var null problem.

PS: Det kan lønne seg å være medlem i en bilklubb og få rabatter på service og deler, dersom du tenker å gjøre dette på merkeverksted. Da jeg hadde VW og Audi var jeg medlem i VW-Audi Club Norwegen og de hadde rabattavtale med Møller den gangen i alle fall.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...