Gå til innhold

Skeptisk til eieren av en omplasseringshund


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å overta en Shiba som er 12 år gammel og som er helt døv.

Eieren sa at hunden fikk en sprøyte 1 gang i året og at det skulle hun betale for. Da jeg spurte hva sprøyten var for ble hun veldig rar og sa hun ikke visste hva det var i sprøyten eller hva den var til, men at det var en sprøyte denne rasen pleide å få en gang i året. 

Hva kan sprøyten være for noe?

Er det bare jeg som er unødvendig skeptisk eller er det gjerne noe "ugler i mosen". 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mushi84 skrev (2 minutter siden):

Jeg vurderer å overta en Shiba som er 12 år gammel og som er helt døv.

Eieren sa at hunden fikk en sprøyte 1 gang i året og at det skulle hun betale for. Da jeg spurte hva sprøyten var for ble hun veldig rar og sa hun ikke visste hva det var i sprøyten eller hva den var til, men at det var en sprøyte denne rasen pleide å få en gang i året. 

Hva kan sprøyten være for noe?

Er det bare jeg som er unødvendig skeptisk eller er det gjerne noe "ugler i mosen". 

Vaksine?

Lenke til kommentar

Shibaer skal ikke ha noen sprøyte. Vaksine er det neppe, for dette får man annenhvert år i form av nesespray nå. (Unntak er kennelhoste som vaksineres for årlig). 

Siden den er så gammel vil jeg gjette at det kan være snakk om prednisolon eller en annen type kortison. Dette er ofte vanlig at eldre hunder får, og hjelper mot alt av betennelser, hevelser og lignende. Men det er ren gjetning da selvfølgelig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...