Gå til innhold

Forza Horizon 5 Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Er ratt og pedal det beste for å få mest ut av spillet eller går det fint med en håndholdt kontroller? Har ikke spilt veldig mye bilspill, men var veldig fan av det første GRID spillet.

Noe som kan anbefales for en nybegynner som kanskje har lyst å sette seg mer inn i racingspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thobjo skrev (17 timer siden):

Har elite v2 og synst den er fin uten å påstå at den er ett must, har du ingen drift/slitasje på din gamle slik at en kan sette ned dødsone og ha full presisjon så er jo den vel fortsatt kurrant? 

Det er utover det funksjoner som ekstra motstand eller extra triggers evt, eller en spesifikk layout om en foretrekker det tenker jeg. 

Kontrolleren jeg har fungerer helt utmerket, er mer at jeg ønsker meg en trådløs variant.

Har titta på Elite V2 selv, men prisen er noe voldsom med tanke på at jeg egentlig bare har brukt kontrolleren til Forza Horizon de siste årene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Emsal skrev (1 time siden):

Er ratt og pedal det beste for å få mest ut av spillet eller går det fint med en håndholdt kontroller? Har ikke spilt veldig mye bilspill, men var veldig fan av det første GRID spillet.

Noe som kan anbefales for en nybegynner som kanskje har lyst å sette seg mer inn i racingspill?

Horizon spillene har alltid hatt mer fokus på moro-faktor enn realisme, så jeg har alltid foretrukket kontroller.

Lenke til kommentar
Emsal skrev (3 timer siden):

Er ratt og pedal det beste for å få mest ut av spillet eller går det fint med en håndholdt kontroller? Har ikke spilt veldig mye bilspill, men var veldig fan av det første GRID spillet.

Noe som kan anbefales for en nybegynner som kanskje har lyst å sette seg mer inn i racingspill?

Kontroller funker helt fint.

Mitt tips er å gjøre det du liker og tilpass vanskelighetsgraden til ferdighetsnivået ditt. Juster AI'en slik at du ikke alltid vinner lett, men slik at du vinner hvis du prøver igjen et par ganger. Det virker kanskje ikke helt intuitivt, men i FH5 kjører du mye raskere hvis du skrur av alle "driving aids". Det er kanskje uvant i begynnelsen, men anbefaler deg å prøve uten ABS og traction control og med manuelle gir. Man får mye mer ut av bilen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Buddy Dakota skrev (19 minutter siden):

Hvordan fungerer progresjon her? Hvordan er det å spille sammen i en vennegjeng nå og da, når det er stor variasjon i hvor mye tid man har til å låse opp ting? Vil det være helt håpløst å kjøre løp sammen fordi noen vil ha låst opp mange flere og bedre biler enn andre?

Man får wheel spins ganske ofte, og de kan låse opp alle slags biler, så de fleste får tak i heftige biler helt fra starten. Horizon-spillene er kjent for å gi spillerne raske biler helt fra første stund. Ikke alle liker det, men det gir deg mer frihet til å gjøre det du vil.

Samtidig finnes det nok av spesielle biler som er vanskelige å få tak i (Forza Edition-biler f.eks.), men man kommer langt med en helt vanlig Koenigsegg Regera eller lignende.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Nitrius said:

Kontrolleren jeg har fungerer helt utmerket, er mer at jeg ønsker meg en trådløs variant.

Har titta på Elite V2 selv, men prisen er noe voldsom med tanke på at jeg egentlig bare har brukt kontrolleren til Forza Horizon de siste årene.

Ok kjekt med trådløs ja, nyetypen xbox controller med litt lavere latency er ikke så fryktelig dyr da? 

Lenke til kommentar
Thobjo skrev (2 timer siden):

Ok kjekt med trådløs ja, nyetypen xbox controller med litt lavere latency er ikke så fryktelig dyr da? 

Vurdert en vanlig Series X trådløs xbox kontroller ja, men virker som man kan koble disse opp med enten bluetooth eller en Xbox Wireless adapter, sistnevnte virker vanskelig å få tak i om dagen. Men bluetooth burde vel fungere fint? Hvordan er Elite V2 det forøvrig?

Lenke til kommentar

Bluetooth har vært crap tidligere, ikke helt sikker hvordan ståa er nå, kjøpte en sånn combo med offisiell trådløs adapter til PC og solgte controlleren for å få tak i. 

V2 elite er beste jeg har prøvd, bruker lite alle ekstrafunksjonene da. 

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (8 timer siden):

Angående min egen lyd-issue: Det var en Win10-feil, ikke en FH5-feil. Løste det ved å DDUe Audio-drivere og reinstallere.

Angående det jeg har lest om Treasure Map (som jeg selv har kjøpt og ikke får til å fungere):

På PC sliter folk med å få det opp å gå. Dersom man har tilgang til en Xbox, kan man lauche spillet der via profilen sin, aktivere Treasure Map'et (typ trykke Y når man er i kartet), og synke opp progress til PC. Da skal det angivelig fungere. Utover det, er vi prisgitt en hotfix på denne issuen. Men man finner mye ved å leke selv da, for min egen del er det mest Fast Travel som er de viktigste å finne :)

Spørsmål til dere som har Xbox:

Har dere tilgang til Forzathron-shop og online shop? For det har ikke jeg på PC 😕

Fra det jeg har lest på Forza forumet skal ikke Forzathonshop åpnes før den 9. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplevde en merkelig ting når jeg testet FH5 på Xbox Series X med gamepass i dag. Det er input lag på styring på Xbox.
Jeg har siden 5. november spilt det på Steam og PC uten input lag men på Xbox er det definitivt input lag.

Man merker markant forskjell på Steam og Xbox versjonen.

Helt omvendt av hva som har vært på tidligere titler hvor input lag var et problem på PC versjonen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
On 11/8/2021 at 12:08 PM, Orwandel said:

Kontroller funker helt fint.

Mitt tips er å gjøre det du liker og tilpass vanskelighetsgraden til ferdighetsnivået ditt. Juster AI'en slik at du ikke alltid vinner lett, men slik at du vinner hvis du prøver igjen et par ganger. Det virker kanskje ikke helt intuitivt, men i FH5 kjører du mye raskere hvis du skrur av alle "driving aids". Det er kanskje uvant i begynnelsen, men anbefaler deg å prøve uten ABS og traction control og med manuelle gir. Man får mye mer ut av bilen.

Fått spilt det litt nå med en xbox 360 kontroller, som fungerte veldig greit!

Spiller sånn som du sa uten driving aids. Må bli litt mer vant til giring, skulle hatt speedometeret mer mot midten av skjermen. Får ikke alltid sett når jeg skal gire. Hadde nok hjulpet med et headset.

Lenke til kommentar
Emsal skrev (11 minutter siden):

Fått spilt det litt nå med en xbox 360 kontroller, som fungerte veldig greit!

Spiller sånn som du sa uten driving aids. Må bli litt mer vant til giring, skulle hatt speedometeret mer mot midten av skjermen. Får ikke alltid sett når jeg skal gire. Hadde nok hjulpet med et headset.

Sitter man i cockpit'en så får man speedometer mer i midten, merk bilen sitt eget, men man mister jo en del oversikt.

Syns forøvrig at bilene oppfører seg noe annerledes alt etter som hvilken view man bruker, spesielt fra type chase camera til cockpit camera.. Flere som har lagt merke til dette? Syns bilene er lettere å håndtere når man sitter i cockpit, selv med mindre oversikt, dette med vanlig kontroller.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (13 timer siden):

Opplevde en merkelig ting når jeg testet FH5 på Xbox Series X med gamepass i dag. Det er input lag på styring på Xbox.
Jeg har siden 5. november spilt det på Steam og PC uten input lag men på Xbox er det definitivt input lag.

Man merker markant forskjell på Steam og Xbox versjonen.

Helt omvendt av hva som har vært på tidligere titler hvor input lag var et problem på PC versjonen.

På min Xbox Series X så starte Forza Horizon 5 i Graphics mode - ser penest ut, men kjører i  4k 30fps slik jeg forstår det. Går ut over styringen. Gå på settings i spillet og sett til Performance mode, da får du 60fps og mest responsiv kjøring. Gjalp for meg :)

Lenke til kommentar
Emsal skrev (4 timer siden):

Fått spilt det litt nå med en xbox 360 kontroller, som fungerte veldig greit!

Spiller sånn som du sa uten driving aids. Må bli litt mer vant til giring, skulle hatt speedometeret mer mot midten av skjermen. Får ikke alltid sett når jeg skal gire. Hadde nok hjulpet med et headset.

Jeg har en Ultrawide monitor, så jeg har flyttet HUD-elementene mer mot midten slik at jeg slipper å kikke til siden. Så det kan du lett gjøre. Ellers har jeg satt lyd-innstillingene til car focused slik at jeg hører motoren bedre.

Etter at jeg koblet til rattet bruker jeg som oftest en av cockpit cameraene, og på de meste sporty bilene så begynner ting å blinke på dashboardet når man skal skifte gir. Jeg må forresten si at ratt og pedaler fungerer overraskende bra i FH5! Man kjenner forskjell på force feedbacken tydelig hvis man skifter til dekk med bedre grep f.eks. Det eneste negative er at jeg kun har brytere på rattet til å skifte gir og som håndbrekk, så drifting funker dårlig. Da må jeg skifte til kontrolleren.

Endret av Orwandel
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Orwandel said:

Jeg har en Ultrawide monitor, så jeg har flyttet HUD-elementene mer mot midten slik at jeg slipper å kikke til siden. Så det kan du lett gjøre. Ellers har jeg satt lyd-innstillingene til car focused slik at jeg hører motoren bedre.

...

Se det ja, har også UW monitor, sjekket kjapt inne på instillingene og fant ikke noe der, men da må jeg bare ha oversett det.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr.Peedee said:

På min Xbox Series X så starte Forza Horizon 5 i Graphics mode - ser penest ut, men kjører i  4k 30fps slik jeg forstår det. Går ut over styringen. Gå på settings i spillet og sett til Performance mode, da får du 60fps og mest responsiv kjøring. Gjalp for meg :)

Flotters da tester jeg det. Ser at flere andre har meldt om samme problem på microsoft sitt forum.

Og det virket å være begrenset til Xbox Series X også i andres tilbakemeldinger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...