Gå til innhold

Slik ser Windows 11 ut – i alle fall foreløpig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm. Det er sikkert noe som kan fikses i registeret med tiden, å gi tilgang til å endre brukeroppsettet. -Er bare ‘bekymra’ for at Microsoft insisterer at man SKAL ha Microsoft-konto for å få tilgang til administrasjonasverktøy. Kontroll-panel og ymse andre systemrelaterte ting, noe som indirekte vil kreve internettforbindelse. For å si det litt vulgært, så kan man glømme å ta PC’n med seg på ‘hytta’.

Løsning: Drikke mere øl på regnværsdager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før i tida hadde utviklerne incentiv til å bruke tid og krefter på store nyheter slik at folk kjøper neste utgave av OSet. Nå er det stort sett abonnements-basert og de har ingen intentiver til å kaste bort dyrebare ressurser på utvikling. Dette ser ut som noe en nyutdannet grafisk designer kunne gjort på en uke. Er det så små endringer som det virker som her så lurer jeg på hvilke virkemidler de vil bruke for å tvinge folk til å oppgradere. Kanskje noe a la gratis oppgradering + trusler om å slutte med sikkerhetsoppdateringer til W10.

Personlig lurer jeg mest på hvilke lock-in mekanismer de vil tilføre denne gangen, etter koke-en-frosk-prinsippet. Kanskje de klarer å designe inn noe inkompatibilitet mot f.eks andre søkemotorer enn Bing, andre nettlesere enn Edge, andre kontorpakker enn deres egen eller noe sånt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Microsoft prøver statid å forsvare sine pengeinnkrevinger ved å påstå man trenger nye features. For min del var XP god nok, og Win7 løste minnebegrensinger. Sitter nå med win10, ikke fordi jeg trengte det, men fordi microsoft plaget meg nok til at jeg måtte oppgradere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut dette her. Det er ryddet opp og alt ser nå veldig elegant ut. I menyen har en byttet ut fliser med pinned som viser bare ikon og navn. Det er en enklere løsning som ser bedre ut. Nytt er også dette med å plassere vinduene i f.eks ett av 4 vinduer. Ellers er den store endringen at Microsoft Store er oppgraderet til også ha vanlige Windows programmer.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...