Gå til innhold

Bidens ordre om stans i ny olje- og gassleting blokkeres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du ikke fått med deg alternativene? Samt forskjellen mellom slutt på leting og slutt på oljealderen? Tar ganske mange tiår før oljealderen er slutt om man slutter med leting på nye felt. Null problem med alternativ innen den tid når viljen blir større og behovet er tvingende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Emil skrev (15 minutter siden):

Har du ikke fått med deg alternativene? Samt forskjellen mellom slutt på leting og slutt på oljealderen? Tar ganske mange tiår før oljealderen er slutt om man slutter med leting på nye felt. Null problem med alternativ innen den tid når viljen blir større og behovet er tvingende.

Det er ikke alltid det kommer an på viljen.

Jeg VIL gjerne klare å gå på vannet jeg.
Å erstatte fossil energi med sol og vind blir like umulig.

Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (1 time siden):

Det er ikke alltid det kommer an på viljen.

Jeg VIL gjerne klare å gå på vannet jeg.
Å erstatte fossil energi med sol og vind blir like umulig.

Fossil energi erstattes av fornybar hver eneste dag. Alle nye sol, vind, vann, termo, bio anlegg som bygges nå erstatter fossil. Så lurer på hva du mener når du sier det ikke er mulig? Mener du at det ikke er mulig å erstatte absolutt all olje/gass/kull? Det er nok ikke nødvendig å erstatte absolutt all fossil, mye kan løses med CCS f.eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uten dagens fracking (produksjon av skifer-olje) måtte USA i dag ha importert olje fra utlandet.I dag er USA omtrent selvforsynt med olje. Fracking-eventyret i USA kan brått ta slutt når det ikke lenger finnes nye drivverdige områder, noen mener at det kan skje om noen ganske få år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...