Gå til innhold

Erfaringer med Hev/Senk kontorpulter? Hva Bør en se etter?


Anbefalte innlegg

Driver å ser på ny kontorpult med elektrisk hev/senk funksjon da jeg begynner å slite litt med føttene etter lengre tid i kontorstolen å kunne tenke meg å kunne bruke PCen stående. 

Det som er viktigst for meg er i all hovedsak stabilitet å at ikke hele pulten vibrerer og skjermen med den når jeg skriver litt aggressivt på tastaturet. Samt at minimum bredde er 160 cm og 80 cm dybde, kunne tenkt meg 180 cm  bredde og men 160 holder. 

De alternativene jeg har sett på som ikke fullstendig ødlegger lomme boka er følgende :

Jysk SLANGERUP

https://jysk.no/kontor/skrivebord-databord/heve-senkebord-slangerup-80x160-svart

Arozzi Arena Moto

https://www.komplett.no/product/1175918/gaming/gaming-utstyr/gaming-desk/arozzi-arena-moto-gaming-desk?q=gaming pult

IKA BEKANT

https://www.ikea.com/no/no/p/bekant-arbeidsbord-sitte-sta-svartbeiset-askefiner-svart-s99281812/

Ellers har jeg ikke funnet så mye som oppfølger størrelse kravene mine uten å slå hull på lommeboka. Så da spør jeg om det er noen som har erfaringer? Jysk pulten hadde i utgangspunktet vært det greieste da jeg har et varhus i nærheten å bestille til, men er litt skeptisk til kvaliteten da jeg finner ingenting om den på nett. 

Håper noen har gjort seg noen erfaringer med disse eller har andre pulter å anbefale :)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg Kenson elektrisk hev-senk understell (før corona og alle skulle ha) som jeg la bordplaten fra den gamle pulten på. Har ikke skrudd fast platen men la noe ‘hard skumgummi’ i mellom den og understellet og den ligger helt i ro. Det fine med det understellet er at det kan (teleskopisk) dras sammen/ut for å tilpasses bordplaten. Prisen i dag er jo nærmest ‘spinnvill’ men sånn er det når alle skal ha…

Ser at AJprodukter har en del varianter men prisene er ‘stive’ der også.

Fant noen elektriske understell på Finn.no, mulig brukt kan være veien å gå(?)

Er superfornøyd med å kunne heve og senke pulten og sånn sett kunne variere mellom å sitte og stå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har denne https://www.komplett.no/product/1157768/datautstyr/kontorutstyr-rekvisita/kontormoebler/skrivebord/ergonomisk-hevsenk-skrivebord-e-zee-med-motor-sort?channable=00808169640031313537373638ba&gclid=CjwKCAjwn6GGBhADEiwAruUcKi-h7BbUuXzuXXbXiNOWkbEBaqItarws8wVq4xhV9H4TsWTC7kPdPBoC8VQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Et I minste laget for deg men tror en kan kjøpe understell only. Veldig fornøyd med pulten. Den har minne funksjon og stopper om noe kommer i veien. Stødig og god.

Har en 49" ultra vide på den, passer perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NoBo skrev (2 timer siden):

Kjøpte meg Kenson elektrisk hev-senk understell (før corona og alle skulle ha) som jeg la bordplaten fra den gamle pulten på. Har ikke skrudd fast platen men la noe ‘hard skumgummi’ i mellom den og understellet og den ligger helt i ro. Det fine med det understellet er at det kan (teleskopisk) dras sammen/ut for å tilpasses bordplaten. Prisen i dag er jo nærmest ‘spinnvill’ men sånn er det når alle skal ha…

Ser at AJprodukter har en del varianter men prisene er ‘stive’ der også.

Fant noen elektriske understell på Finn.no, mulig brukt kan være veien å gå(?)

Er superfornøyd med å kunne heve og senke pulten og sånn sett kunne variere mellom å sitte og stå.

Takker for svar :) Kunne vært et artig prosjekt å bare kjøpt et understell og lagt ei plate av heltre eller lignende på toppen, for tenke på det. Har sjekket litt på finn om det er noe slikt i nærområdet, dessverre veldig lite å frakten om de skal sende koster snart like mye som pulten. Men takker og bukker for tips :)

Salvesen. skrev (2 timer siden):

Jeg har denne https://www.komplett.no/product/1157768/datautstyr/kontorutstyr-rekvisita/kontormoebler/skrivebord/ergonomisk-hevsenk-skrivebord-e-zee-med-motor-sort?channable=00808169640031313537373638ba&gclid=CjwKCAjwn6GGBhADEiwAruUcKi-h7BbUuXzuXXbXiNOWkbEBaqItarws8wVq4xhV9H4TsWTC7kPdPBoC8VQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Et I minste laget for deg men tror en kan kjøpe understell only. Veldig fornøyd med pulten. Den har minne funksjon og stopper om noe kommer i veien. Stødig og god.

Har en 49" ultra vide på den, passer perfekt.

Jeg har nå en 140x70 pult å bruker selv en 49" superultra wide skjerm, det går akkurat på mm med høytalerenne jeg har på siden av skjermen, men kunne tenke meg litt bedre plass, så tenker derfor i retning av 160cm bred. 

bkGzZ4R.jpg

Som en ser hadde nok dessverre en 120cm bred pult blitt for lite her,  men takker likevel for tips :) 

 

Edit: 

Ser De har dette på komplett i kontor seksjonen som kunne virke litt spennende:  https://www.komplett.no/product/1167943/datautstyr/kontorutstyr-rekvisita/kontormoebler/skrivebord/ergonomisk-hevsenk-skrivebord-med-motor# 

Spørsmålet igjen da er jo om det er god nok kvalitet.. Dessverre fryktelig vanskelig å finne pålitelige tester av disse noname brandsa.. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (10 timer siden):

Takker for svar :) Kunne vært et artig prosjekt å bare kjøpt et understell og lagt ei plate av heltre eller lignende på toppen, for tenke på det. Har sjekket litt på finn om det er noe slikt i nærområdet, dessverre veldig lite å frakten om de skal sende koster snart like mye som pulten. Men takker og bukker for tips :)

Jeg har nå en 140x70 pult å bruker selv en 49" superultra wide skjerm, det går akkurat på mm med høytalerenne jeg har på siden av skjermen, men kunne tenke meg litt bedre plass, så tenker derfor i retning av 160cm bred. 

bkGzZ4R.jpg

Som en ser hadde nok dessverre en 120cm bred pult blitt for lite her,  men takker likevel for tips :) 

 

Edit: 

Ser De har dette på komplett i kontor seksjonen som kunne virke litt spennende:  https://www.komplett.no/product/1167943/datautstyr/kontorutstyr-rekvisita/kontormoebler/skrivebord/ergonomisk-hevsenk-skrivebord-med-motor# 

Spørsmålet igjen da er jo om det er god nok kvalitet.. Dessverre fryktelig vanskelig å finne pålitelige tester av disse noname brandsa.. 

Ser ut som den siste er tilsvarende den jeg har, som sagt veldig fornøyd med min. Stødig og kan heves/senkes perfekt ift min høyde(187). Jeg har ikke høytalere så min 49 ultrawide passer akkurat :p Skal dog sies at jeg kjøpte denne pulten i år, så jeg har ikke lang erfaring med den. Så kvalitet over tid kan jeg ikke si noe om, men den virker solid både som pult men også mekanikk/elektronikk. 

Lenke til kommentar

Jeg har etter MYE research, youtube videoer og div.forum lesing bygd meg opp et høyere kunskapsnivå om heve/senk pulter, konstruksjoner og løftemekanismer samt produsenter av gir, motor,rullelager og skinne mekanismer enn jeg noen gang trodde jeg skulle få :p . Etter all researchen var gjort ble det til at en IKEA IDÅSEN Hev senk pult vil være det rette valget for meg med mine bruksområder, med gir, motor og elektronikk levert av Linak, som tydligvis skal være bra greier 🤷‍♂️. Og med 10 års garanti på "drivverket" og elektronikken kan en føle seg ganske safe på å ha en pult som varer i noen år. For den som måtte lure og leser denne tråden i jakt på egen hev/senk pult er den andre billigere  pulten IKEA BENKANT vist nok noe ustødig upålitelige greier som ikke er anbefalt for noen med litt vekt på pulten. 

 

Endret av Evil-Duck
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
NoBo skrev (På 15.6.2021 den 18.18):

Kjøpte meg Kenson elektrisk hev-senk understell (før corona og alle skulle ha) som jeg la bordplaten fra den gamle pulten på. Har ikke skrudd fast platen men la noe ‘hard skumgummi’ i mellom den og understellet og den ligger helt i ro. Det fine med det understellet er at det kan (teleskopisk) dras sammen/ut for å tilpasses bordplaten. Prisen i dag er jo nærmest ‘spinnvill’ men sånn er det når alle skal ha…

Ser at AJprodukter har en del varianter men prisene er ‘stive’ der også.

Fant noen elektriske understell på Finn.no, mulig brukt kan være veien å gå(?)

Er superfornøyd med å kunne heve og senke pulten og sånn sett kunne variere mellom å sitte og stå.

Kenson understell + Kjøkkenbenkeplate fra IKEA er så si det jeg har, funker knall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Evil-Duck skrev (På 17.6.2021 den 21.05):

Jeg har etter MYE research, youtube videoer og div.forum lesing bygd meg opp et høyere kunskapsnivå om heve/senk pulter, konstruksjoner og løftemekanismer samt produsenter av gir, motor,rullelager og skinne mekanismer enn jeg noen gang trodde jeg skulle få :p . Etter all researchen var gjort ble det til at en IKEA IDÅSEN Hev senk pult vil være det rette valget for meg med mine bruksområder, med gir, motor og elektronikk levert av Linak, som tydligvis skal være bra greier 🤷‍♂️. Og med 10 års garanti på "drivverket" og elektronikken kan en føle seg ganske safe på å ha en pult som varer i noen år. For den som måtte lure og leser denne tråden i jakt på egen hev/senk pult er den andre billigere  pulten IKEA BENKANT vist nok noe ustødig upålitelige greier som ikke er anbefalt for noen med litt vekt på pulten. 

Har du fått noen erfaring med denne nå?

Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 minutt siden):

Har du fått noen erfaring med denne nå?

Det har jeg og jeg er kjempefornøyd, veldig stabil pult, til mitt bruksområde er vektgrensen på 75 kilo mer enn nok, og et nett som en får festet under bordplaten gjør det lett å få skjult unna alt av kabler og holde gulvet kabel fritt. Hadde en del bekymringer med den medfølgende bordplata da den er hul, men denne fremstår som knallsolid å kan ikke sammenlignes med de rimeligere hule bordplatene IKEA selger, men om en er villig til å bruke litt mer penger får en kjøpt understellet alene og plater i heltre :) 

Eneste som jeg kan trekke noe på er at en ikke har en kontroller med knapper for preset høyder hvor en bare trykker på knappen en gang for å sette den til en spesifikk høyde, som en del av konkurrentene har. Den har derimot en mobilapp hvor du kan legge inn 3 set høyder som pulten vil stoppe på når du hever eller senker den, men du må likevel holde inne spaken hele veien. Det blir ekstremt nitpicky, men har ikke så fryktelig mye mer å klage på egentlig, så kan absolutt varmt anbefale pulten.

For referanse er dette hva jeg har på pulten 

r/battlestations - I did a thing! Asked for ways to improve my setup yesterday, this is the result, i think im happy with it now.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Salvesen. skrev (På 15.6.2021 den 18.35):

Jeg har denne https://www.komplett.no/product/1157768/datautstyr/kontorutstyr-rekvisita/kontormoebler/skrivebord/ergonomisk-hevsenk-skrivebord-e-zee-med-motor-sort?channable=00808169640031313537373638ba&gclid=CjwKCAjwn6GGBhADEiwAruUcKi-h7BbUuXzuXXbXiNOWkbEBaqItarws8wVq4xhV9H4TsWTC7kPdPBoC8VQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Et I minste laget for deg men tror en kan kjøpe understell only. Veldig fornøyd med pulten. Den har minne funksjon og stopper om noe kommer i veien. Stødig og god.

Har en 49" ultra vide på den, passer perfekt.

Er understellet på den fast eller kan man ta beina lengre fra hverandre hvis man vil bruke en plate på 160 cm f.eks? Komplett kunne ikke svare på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...