Gå til innhold

Tegning på nettbrett : Elektronisk penn?


Sissel B

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på 8 år som er litt hekta på å spille på nettbrett. Men hun er også veldig glad i å tegne, så derfor lurte jeg på om noen hang litt mer med på det feltet enn meg og vet om det finnes noe elektronisk penn eller noe for å bruke til å tegne på nettbrett? Og eventuelt noen apper eller programmer for å tegne i med? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har brukt en del tredjeparts penner fra eBay på mine Android nettbrett og Surcace (som har windows 10). det har fungert greit men nå bruker jeg en Surface pen. Litt dyr men fungerer veldig bra. er det Windows på det hun bruker kan Surface Dial vurderes. Jeg bruker det til Photoshop og Lightroom. Ganske hendig for å justere størrelse / diameter på diverse "dingser" i disse programmene.

Lenke til kommentar

Jeg har et Galaxy Tab S6 nettbrett. Jeg kjøpte det fordi det var et brukbart nettbrett og hadde ingen planer om å bruke pennen som fulgte med.

Men den fungerer kjempebra så her har jeg snudd 180 grader. Jeg bruker den mest for å tegne diagrammer osv. Men skriftgjenkjenningen er også meget bra så jeg bruker den ofte til å skrive tekst. Man kan også skrive på PDF filer, noe jeg har stor nytt av. Ble litt skuffa da man ikke kan save i Android versjonen av AutoCAD men kun dele filene med PC.

Lenke til kommentar

Vil tro det holder med en passiv stylus pekepenn. De koster ofte ganske lite: Goji Color Stylus pekepenn (blå) - Penn og Stylus - Elkjøp (elkjop.no)

Ellers så finnes aktive stylus pekepenner. Disse er ganske dyre. De er mer spiss i enden som en vanlig penn. Det er slik at pekepennen må passe til det spesifikke nettbrett. Her er søk på prisjakt etter slike:  Best pris på Aktive stylus-penner - Sammenlign priser hos Prisjakt

Programmer for Android nettbrett:

Sketcher Free, (Android Tools)

ibis Paint X (ibis)

MediBang Paint (MediBang)

Infinite Painter (Infinite Studio LLC)

Sketchbook - draw and paint (Autodesk)

 

 

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Svein M skrev (13 timer siden):

Vil tro det holder med en passiv stylus pekepenn. De koster ofte ganske lite: Goji Color Stylus pekepenn (blå) - Penn og Stylus - Elkjøp (elkjop.no)

Ellers så finnes aktive stylus pekepenner. Disse er ganske dyre. De er mer spiss i enden som en vanlig penn. Det er slik at pekepennen må passe til det spesifikke nettbrett. Her er søk på prisjakt etter slike:  Best pris på Aktive stylus-penner - Sammenlign priser hos Prisjakt

Programmer for Android nettbrett:

Sketcher Free, (Android Tools)

ibis Paint X (ibis)

MediBang Paint (MediBang)

Infinite Painter (Infinite Studio LLC)

Sketchbook - draw and paint (Autodesk)

 

 

Oi. Tusen takk. Dette skal jeg se nærmere på 😊👍

Lenke til kommentar
Svein M skrev (På 15.6.2021 den 18.11):

Vil tro det holder med en passiv stylus pekepenn. De koster ofte ganske lite: Goji Color Stylus pekepenn (blå) - Penn og Stylus - Elkjøp (elkjop.no)

Ellers så finnes aktive stylus pekepenner. Disse er ganske dyre. De er mer spiss i enden som en vanlig penn. Det er slik at pekepennen må passe til det spesifikke nettbrett. Her er søk på prisjakt etter slike:  Best pris på Aktive stylus-penner - Sammenlign priser hos Prisjakt

Programmer for Android nettbrett:

Sketcher Free, (Android Tools)

ibis Paint X (ibis)

MediBang Paint (MediBang)

Infinite Painter (Infinite Studio LLC)

Sketchbook - draw and paint (Autodesk)

Så hvis man har et tilfeldig nettbrett fra f.eks. Asus eller Huawei så er det ikke sikkert man kan finne aktive styluser til disse?

Lenke til kommentar
hekomo skrev (11 minutter siden):

Så hvis man har et tilfeldig nettbrett fra f.eks. Asus eller Huawei så er det ikke sikkert man kan finne aktive styluser til disse?

Jeg forstår det slik at ikke alle nettbrett støtter active styluser. Og om en har et nettbrett som støtter aktiv stylus så må en finne en som er kompatibelt med det nettbrettet. Om f.eks et Huawei nettbrett har støtte for stylus så finnes det sikkert en Huawei stylus som passer, men der kan også være andre merker som passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...