Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Betalingsoppfordring sendt til feil adresse, B2B


Darkbill

Anbefalte innlegg

Mottager har normalt ansvar og bevisbyrde for at inkasso mm er sendt til feil adresse og ikke mottatt. 

Har fått betalingsanmerkning i et AS. Inkasso og lignende er sendt til firmaets foretningsadresse. Som bare er en tom besøksadresse egentlig. Dette har inkassoselskapet sagt, og sier dette er adressen de skulle ha sendt til. Men her er det ingen postboks og ingenting blir sjekket. 

Derfor er det en egen postadresse på firmaet. Denne er også tydelig markert POSTADRESSE på Brønnøysundregisteret. 

Har jeg en sak på innsigelser her? De sier de har sendt til besøksadressen. Jeg mener de da har innrømt sendt til feil adresse ettersom vi har en egen postadresse. 

 

Det er jo normalt å sende post til oppgitte postadresse, ikke besøksadressen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest f2037...03c

Hvor er faktura levert som er sendt til feil adresse siden det ikke er postkasse der? Hvis faktura ikke er levert og sendt i retur av posten så har du nok en sak.

Anonymous poster hash: f2037...03c

Lenke til kommentar
panzerwolf skrev (1 time siden):

Hva sier opprinnelig fakturaadresse? Det vil evt understøtte innrømmelsen deres som jeg håper du fikk skriftlig?

Uansett synes jeg ikke du skal gi deg.

Opprinnelig faktura havnet i postboksadressen. 

 

Inkasso fra ekstern selskap ble sendt til besøksadresse. 

 

Det er snakk om en opprinnelig faktura på 100kr, som ble betalt litt for sent, men fikk aldri oppfordring. En betalingsanmerkning over usle 100kr. Og nå prøver de avvise min innsigelse på inkassosalær på kr550 ca. Småpenger, men en prinsippsak. 

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Hvilken adresse har du oppgitt til firmaet? De skal forholde seg til en adresse det er grunn til å tro at de vil nå deg på. Det vil i praksis bli en av to: Enten den offisielle i registre (brreg.no) eller den du har oppgitt. Har du oppgitt besøksadressen ved bestilling eller i andre kundeforhold, er det neppe brudd på god inkassoskikk å sende det. Har du derimot opplyst en korrekt adresse, men de har valgt å finne en (feil) adresse selv, er ikke purringene å anse som levert til korrekt adresse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Legalia skrev (På 16.6.2021 den 9.17):

Hvilken adresse har du oppgitt til firmaet? De skal forholde seg til en adresse det er grunn til å tro at de vil nå deg på. Det vil i praksis bli en av to: Enten den offisielle i registre (brreg.no) eller den du har oppgitt. Har du oppgitt besøksadressen ved bestilling eller i andre kundeforhold, er det neppe brudd på god inkassoskikk å sende det. Har du derimot opplyst en korrekt adresse, men de har valgt å finne en (feil) adresse selv, er ikke purringene å anse som levert til korrekt adresse.

Har ikke oppgitt noe adresse. Dette er opprinnelig faktura fra DHL for fortolling. 

Ser nå i ettertid den også var adressert til besøksadresse på opprinnelig faktura, men den kom til postboks i håndskrevet konvolutt. Ergo, den ble sendt i retur til DHL, som har sendt den manuelt til postadresse i BRREG. 

 

Til og med post fra det offentlige som skatteetaten blir adressert til postboksen. 

Jeg har mao ikke oppgitt noe adresse til kreditor. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...