Gå til innhold

Todd Howard: – Starfield er som Skyrim i verdensrommet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Todd Howard: It just works...

Det ser jo så klart veldig kult ut, fantastisk mye kule ting de sikkert lar oss gjøre, men jeg stoler ikke på at spillet faktisk fungerer, Bethesda er ikke gode på det tekniske, er også spent på om det blir noe mikrotransaksjoner osv. 
Men en veldig god teaser det er helt klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
8 hours ago, X_Prez_Nixon said:

Todd Howard: 25 years in the making.

Tror han snakker om "Creation Engine" lmao

Det er vel fullt mulig at "konseptet", storyline og universet har vært "in the making" og på tegnebrettet langt lenger enn programmeringen av det tekniske?

Merkelig hvordan plutselig ingen har tro på Bethesda og Starfield nå som det ikke kommer til PS 🙄 Synes selv teaseren så spennende ut, selv om jeg personlig ikke kommer til å spille det da RPG ikke er noe for meg (og at jeg har PS5, så det er vel uansett ikke aktuelt..)

Lenke til kommentar

Er vel ikke det faktum at det ikke kommer på PS som gjør at folk er skeptiske til Bethesda. Det har nok mer å gjøre med historikken deres, Fallout 4 var en stor nedgradering i rollespill delen til fallout serien, og fallout 76 var en katastrofe når det ble sluppet. Slår man sammen dette med Todd Howards velkjente problemer med å love for mye og underlevere så er det ikke rart folk er skeptiske.

Jeg gleder meg til Starfield, men jeg skal gjøre hjemmeleksen min før jeg kjøper spillet. Det blir kjøpt etter å ha lest og sett grundige gjennomganger av spillets svakheter og problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, PheIix said:

Er vel ikke det faktum at det ikke kommer på PS som gjør at folk er skeptiske til Bethesda. Det har nok mer å gjøre med historikken deres, Fallout 4 var en stor nedgradering i rollespill delen til fallout serien, og fallout 76 var en katastrofe når det ble sluppet. Slår man sammen dette med Todd Howards velkjente problemer med å love for mye og underlevere så er det ikke rart folk er skeptiske.

Jeg gleder meg til Starfield, men jeg skal gjøre hjemmeleksen min før jeg kjøper spillet. Det blir kjøpt etter å ha lest og sett grundige gjennomganger av spillets svakheter og problemer.

Skyrim har blitt gitt ut en million ganger og selv 10 år senere er det fremdles bugs som var å finne fra versjon 1. 

Og selv om FO 76 var en katastrofe, er ikke skyrim,  FO3, NW eller FO4 spesielt godt laget fra et teknisk synspunkt. 

Fantastisk fantasi og visjon i spillene,  kvaliteten på visjonen er ikke spesielt bra.

Lenke til kommentar
PheIix skrev (1 time siden):

Jeg gleder meg til Starfield, men jeg skal gjøre hjemmeleksen min før jeg kjøper spillet. Det blir kjøpt etter å ha lest og sett grundige gjennomganger av spillets svakheter og problemer.

Eventuelt kan du vel bare sette deg opp for en måned med Game Pass når spillet kommer ut. Hvis det fortsatt er tilbud for første måned om halvannet år, slik det er nå, vil det koste deg 10 kroner å spille spillet i en måned. 

Endret av Imitative
Lenke til kommentar
10 hours ago, Mr. Pants said:

Gleder meg veldig til Starfield. :) Jeg vet at RPG-ene til Bethesda ikke er tekniske vidundere, men alt det andre veier mer enn opp for det. Og så blir det ekstra spesielt å tre inn i et helt nytt BGS-univers for første gang på 25 år.

Og dette er grunnen til at Bethesda spill er så dårlige på det tekniske, når forbrukere ikke stiller krav.

Lenke til kommentar

"I et intervju med The Washington Post beskriver Howard det kommende spillet som «Skyrim i verdensrommet», mens produsent Ashley Cheng kaller det en «Han Solo-simulator» der man «klatrer inn i et skip, utforsker galaksen og gjør kule ting»."

Så det er Star Citizen, bare at det har en endelig lanseringsdato?

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 timer siden):

Og dette er grunnen til at Bethesda spill er så dårlige på det tekniske, når forbrukere ikke stiller krav.

Deg om det. Jeg mener ikke at de er dårlige på det tekniske. I hvert fall ikke ut i fra mine egne erfaringer.

At de har forbedringspotensiale skal jeg imidlertid ikke være uenig i.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (2 timer siden):

Blir spennende å se hva de blir å låse bak Starfield 1st. Må du betale månedlig for tilgang til oksygen flaske, romskip eller noe annet? 

Det er et single player spill.

hekomo skrev (2 timer siden):

"I et intervju med The Washington Post beskriver Howard det kommende spillet som «Skyrim i verdensrommet», mens produsent Ashley Cheng kaller det en «Han Solo-simulator» der man «klatrer inn i et skip, utforsker galaksen og gjør kule ting»."

Så det er Star Citizen, bare at det har en endelig lanseringsdato?

Nja. Star Citizen er et slags MMO som prøver å gjøre alt mulig i samme spill. Starfield blir et mer tradisjonelt WRPG, men i en ny setting. Er nok derfor Starfield har en lanseringsdato og man fortsatt venter på en for Star Citizen. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mr. Pants said:

Deg om det. Jeg mener ikke at de er dårlige på det tekniske. I hvert fall ikke ut i fra mine egne erfaringer.

At de har forbedringspotensiale skal jeg imidlertid ikke være uenig i.

Om et spill er dårlig på det tekniske er ikke en subjektiv ting, det handler ikke om du liker eller ikke liker spillet, Bethesda spillene er objektive dårlig på det tekniske, i større og mindre grad. Som sagt bugs fra skyrim versjon 1 er fremdeles i spillet 10 år senere og 240 nyutgivelser senere. En drøss av mods til alle Bethesda spill handler nettopp om å fikse på tekniske feil og mangler. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (Akkurat nå):

Om et spill er dårlig på det tekniske er ikke en subjektiv ting, det handler ikke om du liker eller ikke liker spillet, Bethesda spillene er objektive dårlig på det tekniske, i større og mindre grad. Som sagt bugs fra skyrim versjon 1 er fremdeles i spillet 10 år senere og 240 nyutgivelser senere. En drøss av mods til alle Bethesda spill handler nettopp om å fikse på tekniske feil og mangler. 

Om jeg har hatt en relativt knirkefri opplevelse i Skyrim og Fallout 4 må jo det telle for noe? Er de fullstendig frie for bugs? Nei, men jeg kan ærlig talt si at jeg ble sjeldent påvirket av dem gjennom hundrevis av timer i begge spillene.

Skal ikke snakke for andre spillere her. Det er selvfølgelig synd for de som f. eks spilte Skyrim på PS3 eller de som gang på gang opplever bugs på andre platformer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...