Gå til innhold

Hvilken konsoll har best utvalg av fitness/treningsspill?


Anbefalte innlegg

Jeg savner altså ikke treningssenteret, og har lyst på en konsoll hvor jeg kan ha treningsspill. Om jeg må kjøpe VR briller er det greit :)

Problemet når jeg søker på google er at veldig mye er for gamle konsoller, men inntrykket er at ps4/nintendo har en del? Men switch virker veldig gammel (bare FHD feks), og ryktene skal ha det til at en ny kommer snart. Hva ville dere anbefalt? :)
Jeg kommer sikkert til å ordne feks battlefield 2042 også, men er primært for å ha noe om høst/vinter til trene med innendørs og som er gøy.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et meget snevert marked og er ikke noe som særlig mange fokuserer på. Om du er ute etter å faktisk gjøre en innsats for å komme i form vil jeg påstå at Switch er den eneste konsollen som tilbyr "spill" som faktisk virker etter hensikten. 

Øverst på listen er Ring Fit Adventure som har en rekke forskjellige øvelser og ved å gå gjennom de daglige treningsprogrammene kan man faktisk oppnå gode resultater. Ved å søke på youtube vil du finne videoer av mennesker som jobber som personlige trenere som har testet Ring Fit Adventure og som konkluderer med at som et alternativ til normal trening vil man kunne oppnå merkbare resultater. I tillegg er selve spillet relativt underholdende, spesielt om man kjenner andre som bruker det for da kan man sammenligne poeng/forbrente kalorier og på den måten pushe hverandre. 

Det er også verdt å nevne Fitness Boxing. Selv om dette er en litt mer snever tilnærming til trening sammenlignet med Ring Fit Adventures vil man også her kunne oppnå merkbare resultater. 

Når det er sagt så nytter det ikke å kjøpe disse hvis man ikke har som mål å bruke dem, men hvis man tar seg selv i nakken og faktisk stiller seg foran TVen hver bidige dag og går gjennom treningsøktene (i tillegg til å kansje spise mindre junk) så vil man med garanti kunne kvitte seg med 0.5-1kg overflødig kroppsmasse pr uke og samtidig ha det litt gøy. 

Lykke til!

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 6/16/2021 at 9:37 AM, Raynee said:

Dette er et meget snevert marked og er ikke noe som særlig mange fokuserer på. Om du er ute etter å faktisk gjøre en innsats for å komme i form vil jeg påstå at Switch er den eneste konsollen som tilbyr "spill" som faktisk virker etter hensikten. 

Øverst på listen er Ring Fit Adventure som har en rekke forskjellige øvelser og ved å gå gjennom de daglige treningsprogrammene kan man faktisk oppnå gode resultater. Ved å søke på youtube vil du finne videoer av mennesker som jobber som personlige trenere som har testet Ring Fit Adventure og som konkluderer med at som et alternativ til normal trening vil man kunne oppnå merkbare resultater. I tillegg er selve spillet relativt underholdende, spesielt om man kjenner andre som bruker det for da kan man sammenligne poeng/forbrente kalorier og på den måten pushe hverandre. 

Det er også verdt å nevne Fitness Boxing. Selv om dette er en litt mer snever tilnærming til trening sammenlignet med Ring Fit Adventures vil man også her kunne oppnå merkbare resultater. 

Når det er sagt så nytter det ikke å kjøpe disse hvis man ikke har som mål å bruke dem, men hvis man tar seg selv i nakken og faktisk stiller seg foran TVen hver bidige dag og går gjennom treningsøktene (i tillegg til å kansje spise mindre junk) så vil man med garanti kunne kvitte seg med 0.5-1kg overflødig kroppsmasse pr uke og samtidig ha det litt gøy. 

Lykke til!

Takk :)

Lenke til kommentar

Xbox 360 hadde en hel haug med fitness spill hvor mange var bygget rundt Kinect, så dette kan være verdt å sjekke ut da de skal gi god trening. Mange av Kinect spillene som ikke var designet som rene treningsspill krever også mye kroppsbevegelse så du får trening i de også, som for eksempel Kinect Adventures

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...