Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blodtrykksmåler


xrays

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
xrays skrev (57 minutter siden):

Jeg kjøpte brukt på finn.no uten bok.

 

Vel. En ide da er kanskje å finne produsentens hjemmeside og se hva som står der?

I tillegg kan det jo være lurt når du ber om hjelp på internett å inkludere så mye info som mulig. Som for eks produsent, modellnr og lignende.

Lenke til kommentar

Etter måling, mener du etter at den er helt ferdig, eller kun når den er ferdig med å stramme (leter etter systolisk trykk) ? Fordi det kan være at hjerteblinkingen indikerer at den leter etter diastolisk trykk og at den gradvis slipper ut trykk i mansjetten (strammer mindre og mindre)

Hjerteblinkingen kan jo også tyde på uregelmessig puls. 

Hva slags modellmerke er dette? 

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (5 timer siden):

Etter måling, mener du etter at den er helt ferdig, eller kun når den er ferdig med å stramme (leter etter systolisk trykk) ? Fordi det kan være at hjerteblinkingen indikerer at den leter etter diastolisk trykk og at den gradvis slipper ut trykk i mansjetten (strammer mindre og mindre)

Hjerteblinkingen kan jo også tyde på uregelmessig puls. 

Hva slags modellmerke er dette? 

Det er når den er ferdig med å måle og alle tall har kommet opp på display (dvs 3 typer verdi som er ovetrykk, undertrykk, hjerteslag pr minutt) Så hender det at det blinker et hjerte en sjelden gang. 

 

Hva betyr det?

 

Forøvrig har jeg et overtrykk rundt 100 som egentlig kanskje er litt lavt, og har ofte puls på ca 60 pr min.

Jeg lurte på om det kunne vise til et snev av flimmer?

velg filer Klikk for å velge filer

Endret av xrays
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (5 timer siden):

Etter måling, mener du etter at den er helt ferdig, eller kun når den er ferdig med å stramme (leter etter systolisk trykk) ? Fordi det kan være at hjerteblinkingen indikerer at den leter etter diastolisk trykk og at den gradvis slipper ut trykk i mansjetten (strammer mindre og mindre)

Hjerteblinkingen kan jo også tyde på uregelmessig puls. 

Hva slags modellmerke er dette? 

Ja, men har brukt mor sin og ser det har skjedd med den også at hjertet blinker selv om det er sjeldent, så det er nok standard. Hun er veldig gammel og bor på en annen kant av landet og tenkte å ikke evt skremme henne opp. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...