Gå til innhold

Gaming laptop


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om laptopen MSI GF65 Thin 15,6" FHD 144 Hz er god til det jeg skal bruke den til. Det jeg hadde tenkt til å brukte pc-en til er mest spilling, men også skole arbeid og ha bilder og videoer på den. 

Spillene jeg hadde tenkt til å spille er får det meste GTA 5, minecraft, CS GO og andre sånne type spill. 

Jeg er ikke så god på hva jeg burde ha i en laptop sånn at de spille funker bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
P the perry skrev (4 timer siden):

Hei, jeg lurte på om laptopen MSI GF65 Thin 15,6" FHD 144 Hz er god til det jeg skal bruke den til. Det jeg hadde tenkt til å brukte pc-en til er mest spilling, men også skole arbeid og ha bilder og videoer på den. 

Spillene jeg hadde tenkt til å spille er får det meste GTA 5, minecraft, CS GO og andre sånne type spill. 

Jeg er ikke så god på hva jeg burde ha i en laptop sånn at de spille funker bra.

KyrreS hjelper deg her når han ser det, han kan sakene sine. geekeste geeken jeg vet om 😛

Lenke til kommentar

Skal du ha noe bedre må du opp i pris. Dette er det beste av det som er tilgjengelig på norsk ny-markedet. Vil du ha mer bang for the buck må du på bruktmarkedet.

Har en litt eldre laptop selv som duger til alt du nevner, så du trenger ikke bekymre deg for at denne ikke skal holde.

Lenke til kommentar

Har ikke sett på speccsa på den du nevner, men har selv en msi gaming laptop fra 2020 med i7 og rtx 2060 (kostet rundt 13k). Den kjører alt. Bruker den med en 1440p ultrawide skjerm uten problemer.  

Edit: ser at den du nevner er akkurat samme som jeg har bare oppgradert til årets modell. Løp å kjøp sier jeg bare. Eneste jeg har å si på den er at det er lite lagring, i tillegg til at skjermen ikke er til å skryte av når det kommer til farger (merket det ikke før jeg sammenliknet med annen skjerm, men forskjellene er store)

Endret av Crayonz
Lenke til kommentar
Crayonz skrev (32 minutter siden):

Har ikke sett på speccsa på den du nevner, men har selv en msi gaming laptop fra 2020 med i7 og rtx 2060 (kostet rundt 13k). Den kjører alt. Bruker den med en 1440p ultrawide skjerm uten problemer.  

Edit: ser at den du nevner er akkurat samme som jeg har bare oppgradert til årets modell. Løp å kjøp sier jeg bare. Eneste jeg har å si på den er at det er lite lagring, i tillegg til at skjermen ikke er til å skryte av når det kommer til farger (merket det ikke før jeg sammenliknet med annen skjerm, men forskjellene er store)

Hvordan er det med kjølingen på disse? Har lest at den er rimelig dårlig, og man aldri får vedvarende høy ytelse, og aldri på nivå som med stasjonære, mens datamaskinen er så glovarm at man må ha hansker på seg. Akkurat det siste hadde jeg selv en datamaskin en gang som hadde problemer med. Var ikke lagd for spilling, men jeg presset den likevel til sitt ytterste. Tror jeg drepte et par nerveceller i fingrene med den…

Lenke til kommentar

Den blir rimelig varm under spilling ja. Men hovedsaklig holdes varmen unna der man har hendende. Det er også gode muligheter for å velge viftemodus, f.eks silent, balanced eller extreme performance for å kjøle etter nødvendighet. Jeg har som regel alltid på silent ved normalt bruk, men bruker balanced ved spilling på ultrawide skjerm. Har ikke hatt noe problem med ytelsestap til tross for at cpu ligger på rundt 90 grader i spill. Også verdt å nevne at jeg bruker eksternt tastatur så varmen er ingen problem for meg så lenge det ikke går ut over maskinen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...