Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Gikk en tur i sentrum igår ettersom været var fint og lysten på bløtis var stor.Like ved en av byens parker sitter 4-5 stk på en benk i skyggen og nyter en kald en,rusler forbi i finværet så hører jeg:Fy faen!Se på han med den jævla stygge hatten da(bøttehatt)jeg snur meg og ser ei godt voksen dame som ler godt,så tenker jeg.Hva er det med folk som MÅ spy ut edder&galle til tilfeldige mennesker på gaten/nett?Legger merke til mer og mer,ofte godt voksne folk.Er det fravær av filter i hodet som er problemet mon tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

Hva er det med folk som MÅ spy ut edder&galle til tilfeldige mennesker på gaten/nett?Legger merke til mer og mer,ofte godt voksne folk.Er det fravær av filter i hodet som er problemet mon tro?

Ja, det kan faktisk være fravær av filter i hodet, faktisk. Frontallappen styrer oppførselen vår og svikt/skade i den kan påvirke hvordan vi oppfører oss mot andre mennesker. Yngre mennesker har ikke helt ferdigutviklet frontallapp (denne er ferdigutviklet ca 25 års alder). 

Atferd formes også gjennom oppdragelse og miljø ellers. 

Folk som spyr ut edder og galle, har det ofte ikke godt med seg selv, usikre på seg selv, bruker andre som skyteskive for egen frustrasjon. 

Når man utsettes for det så man man bør ignorere det og ikke ta det personlig, men evt si ifra til noen som har mulighet til å gjøre noe med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (På 12.6.2021 den 11.37):

Ja, det kan faktisk være fravær av filter i hodet, faktisk. Frontallappen styrer oppførselen vår og svikt/skade i den kan påvirke hvordan vi oppfører oss mot andre mennesker. Yngre mennesker har ikke helt ferdigutviklet frontallapp (denne er ferdigutviklet ca 25 års alder). 

Atferd formes også gjennom oppdragelse og miljø ellers. 

Folk som spyr ut edder og galle, har det ofte ikke godt med seg selv, usikre på seg selv, bruker andre som skyteskive for egen frustrasjon. 

Når man utsettes for det så man man bør ignorere det og ikke ta det personlig, men evt si ifra til noen som har mulighet til å gjøre noe med det. 

Blitt flink til å velge mine kamper,hun ble ignorert men burde kansje sagt ifra at det ikke er greit og slenge dritt til tilfeldige?Bløtisen var god ihverfall :)

Lenke til kommentar
On 6/12/2021 at 5:03 AM, Dr GreenDumb said:

Gikk en tur i sentrum igår ettersom været var fint og lysten på bløtis var stor.Like ved en av byens parker sitter 4-5 stk på en benk i skyggen og nyter en kald en,rusler forbi i finværet så hører jeg:Fy faen!Se på han med den jævla stygge hatten da(bøttehatt)jeg snur meg og ser ei godt voksen dame som ler godt,så tenker jeg.Hva er det med folk som MÅ spy ut edder&galle til tilfeldige mennesker på gaten/nett?Legger merke til mer og mer,ofte godt voksne folk.Er det fravær av filter i hodet som er problemet mon tro?

Prøv å vær overvektig med fedmegrad en dag på stranden :) Har en kamerat som er godt overvektig pga. sykdom og jeg må stadig vekk sette noen blikk i folk som jeg ser er i ferd med å  uttrykke sin misnøye over hans  kropp.

Fyren tør omtrent ikke kjøpe lørdagsgodteri i butikken. Da får han mange stygge blikk og mumlende greier.

Nylig skulle han handle inn mat til 3 uker på en hytte hvor det ikke fantes noen ting. Da tok det litt tid å få alt igjennom kassa og han opplevde da at en gutt i 20 årene tok opp mobiltelefonen for å filme.


Dette er ting han opplever omtrent daglig i en eller annen situasjon som fører til at han isolerer seg stadig mer. Folk er dessverre innimellom dobbeltmoralske hyklere. De roper høyt mot hets og trakassering i én sammenheng mens de gjerne utfører det selv i en annen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dr GreenDumb skrev (14 timer siden):

Da blir jo jeg samme ulla da,

Litt forskjell på å gi igjen med samme mynt, og rope stygge ting til noen som ikke har sagt noe. Men hvis en skal "vende det andre kinnet til", må en holde seg snill og mild. 

 

Theo343 skrev (14 timer siden):

Da tok det litt tid å få alt igjennom kassa og han opplevde da at en gutt i 20 årene tok opp mobiltelefonen for å filme.

Kunne filmet ham som filmet ham, og sagt: Jeg filmer deg fordi du filmer meg ulovlig. Men ikke alltid en kommer seg til å reagere skikkelig, og han var jo også opptatt med varene. Ganske grovt/frekt å filme noen, i den hensikt å filme et pinlig øyeblikk og legge det ut på nett. På den annen side er nok mange her på forumet skyldige i å bringe videre slike bilder og videoer. 

Den kule(?) doktoren Bergland forteller her om at han dusjet ved svømmehallen sammen med en far og en sønn på ca. 5 år. Og det kom gående inn en mann som veide ca. 250 kg. Jaja, kan ikke si annet enn at det er veldig synd på dem som veier så mye og blir sett på som om det er sirkus i byen. 

https://www.vgtv.no/video/50557/latter-tv-jonas-kinge-bergland-om-pinlige-dusjoeyeblikk

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...