Gå til innhold

Win XP 64bit og problemer med å koble på nett


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med en gammel pc jeg har satt opp. Det er en Win XP 64 bit, og den er koblet til en Huawei Mobile WiFi E5776 mini router. Den vil ikke la meg koble til Internett med bare mini routeren, så jeg bruker en trådløs usb lan adapter for å koble meg til. Dette måtte jeg ikke gjøre med en annen maskin med Win10, da det var plug'n play. Det er da IE7 på denne maskinen, som ikke kobler seg på nett, men  opera 36.0 gjør det. Jeg bruker maskinen til ripping av gamle Cd'er for øyeblikket, men Windows media player 11 kobler heller ikke på nett, så alle cd'ene blir lagret som "ukjent artist". Det var ikke det som var poenget med rippingen...

 

Noen som vet hva som skjer, eller ikke skjer? Sikkert noe jeg ikke har fått forklart godt nok, så bare spør i vei... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er en pc med minst 1 gb ram, så kanskje Linux kan være et alternativ til Windows.

Det du trenger da er:

1. Rufus er et program for å legge Linux installasjons iso filen på en usb stick (og en usb-minnepinne😞Rufus - Create bootable USB drives the easy way

2. En Linux installasjon fil, f.eks Linux Mint: www.linuxmint.com Ofte må en inn i bios også for å få maskinen til å boote fra usb-minnepinne. (anbefaler Linux Mint om du har minst 2gb, og Linux Mint Xfce for minst 1 gb minne)

3. Et program på Linux for å rippe cd. F.eks K3b eller Juicer. (du finner det i software center i kubuntu)

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Jeg er ikke kjempegod på nettverk, men har nå alltid fått til å koble opp på et eller annet vis. 

Syns det var rart at jeg måtte bruke usb moden for å koble meg på minirouteren, det måtte jeg ikke på win10. Det er riktignok en annen maskin, så det kan være flere årsaker. 

Uansett så irriterer det meg, da jeg helst vil slippe å installere noe nytt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...