Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dr GreenDumb skrev (4 timer siden):

Husker godt fra mine skoledager da politiet kom med info,et par trekk av en joint så var det rett på "plata".Ting forandrer seg ikke https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kydpe7/politiet-hadde-skoleundervisning-med-innhold-fra-90-tallet

Nå virker det jo som dette materialet ikke var ment å bli brukt, så det virker som noen bare har rasket sammen noe kjapt uten å tenke gjennom hva de faktisk har gjort.

Forresten merkelig hvordan de blander bevæpningen inn i dette. De bruker liksom våpen som klikkhoreri, og så handler saken egentlig om gammel skremselspropaganda. Patetisk dårlig "journalistikk". "Journalistikk" i dag er åpenbart bare klikkhoreri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtt heller 'the good cops' i LEAP Scandinavia, enn krigsforbryterne i 'bad cops-rørsla' NNPF:

"Politidirektoratet har utbetalt over to millioner kroner til den frivillige organisasjonen Norsk Narkotikapolitiforening (NNPF) de siste ti åra. Carl-Erik Grimstad (V) mener pengene bør tilbakebetales."

https://www.dagbladet.no/nyheter/slakter-politiet---usmakelig/7384483

 

NNPF har tidligere sagt rett ut at de er imot forsvarlig(medisinsk) bruk av cannabis => "At noen, og spesielt aktive politimenn, jobber for at forsvarlig bruk av cannabis og andre narkotiske stoffer skal bli lovlig, er noe av det mest egoistiske jeg har hørt, sier Torbjørn Trommestad, styremedlem i Norsk Narkotikapolitiforening til TV2."

 

Slik går det når helsevesenet lar seg påvirke av NNPF => https://www.tv2.no/a/10845277/

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ABC@123 skrev (6 timer siden):

Støtt heller 'the good cops' i LEAP Scandinavia, enn krigsforbryterne i 'bad cops-rørsla' NNPF:

"Politidirektoratet har utbetalt over to millioner kroner til den frivillige organisasjonen Norsk Narkotikapolitiforening (NNPF) de siste ti åra. Carl-Erik Grimstad (V) mener pengene bør tilbakebetales."

https://www.dagbladet.no/nyheter/slakter-politiet---usmakelig/7384483

 

NNPF har tidligere sagt rett ut at de er imot forsvarlig(medisinsk) bruk av cannabis => "At noen, og spesielt aktive politimenn, jobber for at forsvarlig bruk av cannabis og andre narkotiske stoffer skal bli lovlig, er noe av det mest egoistiske jeg har hørt, sier Torbjørn Trommestad, styremedlem i Norsk Narkotikapolitiforening til TV2."

 

Slik går det når helsevesenet lar seg påvirke av NNPF => https://www.tv2.no/a/10845277/

Ja, gutteklubben NNPF er uendelig mye verre enn at politi bærer våpen som de er beordret til. Faktisk er våpenet totalt irrelevant, og som sagt bare klikkhoreri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Tenk dere om en snekker hadde holdt foredrag og hatt en hammer i beltet. Ca. like mye en ikke-sak.

Som hekomo sier, klikkhoreri.

For ikke å snakke om de overkrenka elevene som meldte fra til tabloidene om dette.

Voldsmonopolet bør tåle kritikk. Politi som er superkul med kniv er motbydelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Gavekort said:

Voldsmonopolet bør tåle kritikk. Politi som er superkul med kniv er motbydelig.

Så lenge politiet i oslo er beordret bevæpnet så er våpenet et arbeidsredskap å anse om du spør meg.

Hadde de bevæpnet seg i det eneste ærend å skulle vise seg frem på skolen så hadde jeg meldt meg på kritikerne jeg også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (12 minutter siden):

Voldsmonopolet bør tåle kritikk. Politi som er superkul med kniv er motbydelig.

Ikke kritikk som ikke er berettiget, og som bare er klikkhoreri.

Edit: "Superkul med kniv"? Hva slags usaklig tull er det? De har ikke pistol fordi det er gøy eller fordi de ønsker det selv. De har det fordi de har fått ordre om å bære det, faktisk fra regjeringshold.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ABC@123 skrev (På 11.6.2021 den 13.15):

Slik går det når helsevesenet lar seg påvirke av NNPF => https://www.tv2.no/a/10845277/

Å fy faen, jeg ble nesten kvalm av å se den videoen, og særlig den blærete holdningen til legen som satt der og dikterte at pasienter som er i ferd med å dø med kraftige smerter ikke skal få prøve nærmeste hva det måtte være for å lindre dem.

Selv om det ikke er nødvendigvis er bevist at cannabis lindrer smerter så burde det være tilbud om å få det hvis det bare potensielt kan øke kvaliteten på den lille tiden som er igjen.

Det vi ser her er ren og skjær ondskap, etter min mening. "Det er ikke så farlig om de lider voldsomt, jeg bestemmer at de ikke skal få muligheten til å prøve noe for å lindre smertene!"

Totalt blottet for empati.

Endret av hekomo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 6/11/2021 at 5:50 AM, Dr GreenDumb said:

Husker godt fra mine skoledager da politiet kom med info,et par trekk av en joint så var det rett på "plata".Ting forandrer seg ikke https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kydpe7/politiet-hadde-skoleundervisning-med-innhold-fra-90-tallet

Nei takk. Har prøvd å ta et trekk, to ganger i livet. Har aldri vært så dårlig, begge ganger.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (På 11.6.2021 den 19.41):

Ikke kritikk som ikke er berettiget, og som bare er klikkhoreri.

Edit: "Superkul med kniv"? Hva slags usaklig tull er det? De har ikke pistol fordi det er gøy eller fordi de ønsker det selv. De har det fordi de har fått ordre om å bære det, faktisk fra regjeringshold.


Personlig ville jeg ikke gått med våpen selv om regjeringen består en stor andel idioter, om jeg var politi.
Og om nok politifolk var ansvarlige, så måtte regjeringen snudd.

Det er et redskap bokstavelig talt laget for å effektivt drepe mennesker.
De går rund med et redskap skapt for å avlive mennesker, inn i en skole.

...jeg tror ikke det er noe behov for at politiet trenger å være i stand til å drepe en rekke mennesker på et par sekunders varsel på en skole.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Red Frostraven said:

Det er et redskap bokstavelig talt laget for å effektivt drepe mennesker.
De går rund med et redskap skapt for å avlive mennesker, inn i en skole.

For et forvrengt syn på verden. Politiet bærer våpen for å beskytte deg og meg mot andre folk som har tilgang til våpen.

Det er så søkt å henge seg opp i at de har et våpen på en skole, som om det er noen fare for at det skal bli brukt. Skal man fjerne alt som kan brukes til å skade folk fra en skole så må man fjerne både mennesker og inventar, og stå igjen med en tom bygning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (38 minutter siden):

For et forvrengt syn på verden. Politiet bærer våpen for å beskytte deg og meg mot andre folk som har tilgang til våpen.

Det er så søkt å henge seg opp i at de har et våpen på en skole, som om det er noen fare for at det skal bli brukt. Skal man fjerne alt som kan brukes til å skade folk fra en skole så må man fjerne både mennesker og inventar, og stå igjen med en tom bygning.

...beskytte meg mot innbilte trusler og kriminelle som politiet vet har våpen men ikke faktisk foretar se aksjoner mot..? Eh.
Nei takk.

Jeg tar heller ubevæpnet politi med kompetanse til å bekjempe kriminalitet og evnen til åpne opp boksen i bilen om situasjonen skulle tilsi det.

---

Og vi kan gjerne oppdatere narkotikapolitikken til denne siden av år 0 mens vi først er i gang.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

Jeg tar heller ubevæpnet politi med kompetanse til å bekjempe kriminalitet og evnen til åpne opp boksen i bilen om situasjonen skulle tilsi det.

Noe som er normalen i Norge, men nå har trusselbildet ført til at politiet i Oslo er beordnet bevæpnet. Hva får deg til å tro at kompetansen til Norsk politi automatisk faller med en gang de må bære våpen?

  

1 hour ago, Red Frostraven said:

Og vi kan gjerne oppdatere narkotikapolitikken til denne siden av år 0 mens vi først er i gang.

Og hva slags politikk er det? At hasj er "kult"?

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Trusselbildet har endret seg" er et typisk buzzword jeg hører gang på gang når politifolk og folk i PST som har demonstrert at de ikke har peiling på våpen, etikk eller kriminalitet har uttalt seg de siste 20 årene.

Spesialstyrker som faktisk håndterer organisert kriminalitet trenger våpen -- ikke politiet som forteller barn hva kristenkonservative født i et annet årtusen mener om narkotika i skolen basert på hva presten deres har sagt, uten å på noe tidspunkt forsøke å gjøre seg opp egne meninger om temaet basert på faktiske studier og filosofi.

Har du noen faktiske studier som viser at politiet i noen land har vist seg å gjøre en bedre jobb med generell bevæpning, enn uten..?

...

Vi ser utelukkende positive effekter av at staten tar ansvar for å ikke eskalere våpenkappløpet med de kriminelle, og ikke har væpnede politifolk.

https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2015/02/18/5-countries-where-police-officers-do-not-carry-firearms-and-it-works-well/


At politiet tisser på seg oftere fordi de ser for mye på amerikansk TV er ikke en begrunnelse for at de skal bære våpen -- det er derimot en god grunn til å se om ukvalifiserte politifolk som burde vært luket ut på et tidligere tidspunkt har sluppet inn i politiet, folk som er irrasjonelt redde for kriminelle og har sett så mye Hawaii Five-O at de tror at yrkeskriminelle er suicidale psykopater som er mer trolig å skyte mot politiet enn å la seg arrestere.
Disse holdningene smitter over på de kriminelle: Om politiet har våpen, så blir kriminelle redd for å bli skutt. De ser også amerikansk TV, hvor politiet skyter etter de kriminelle.

På toppen kommer det faktum at generell bevæpning tiltrekker seg enda flere folk som aldri burde fått lov til å eie en softgun.

Kanskje det er på tide å intensivere kampen mot organisert kriminalitet, igjen, og få ulovlige våpen ut av samfunnet.

Etter at narkotika er legalisert.
Som ironisk nok er de organiserte kriminelle som driver med narkotika og smugling, de mest trolige å eie et ulovlig våpen -- utenom politi og venner av politiet -- fordi de uansett smugler i stor kvanta uten å bli tatt, sitt verste mareritt.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Red Frostraven said:

"Trusselbildet har endret seg" er et typisk buzzword jeg hører gang på gang når politifolk og folk i PST som har demonstrert at de ikke har peiling på våpen, etikk eller kriminalitet har uttalt seg de siste 20 årene.

Jeg stoler uendelig mye mer på PST enn jeg gjør på deg.

  

10 minutes ago, Red Frostraven said:

Har du noen faktiske studier som viser at politiet i noen land har vist seg å gjøre en bedre jobb med generell bevæpning, enn uten..?

Det har ingenting med saken å gjøre. Politiet i Norge er fortsatt stort sett ubevæpnet. At de nå bærer våpen er fordi noen som kan mer om dette enn deg og meg har bestemt at det er nødvendig i en periode der sjansen er større enn normalt for at de kommer til å trenge våpen for å beskytte seg selv og oss.

Ganske frekt å sitte i sofaen og fortelle politifolk at de ikke bør få lov å bære våpen når fagfolk sier at dette er nødvendig. Tar du ansvaret den dagen sivile eller politifolk blir drept på grunn av at de ikke fikk lov å ha våpen?

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, for all del -- hør på autoriteter i papiravdelingen som ikke evner å forklare deg -- eller fagmiljøet -- grunnen til at de har meningene regjeringen har bedt dem om å ha.

Jeg mener. Normalt sett er det greit å stole på autoriteter, når det kommer til ting som klima og saker du ikke har forutsetninger for å mene noe om fordi det faktisk er forskningsbasert vitenskap...

Men når det kommer til generell bevæpning -- så trenger jeg faktisk gode argumenter, ikke bare en generell uttalelse som inneholder et buzzword og ikke noen henvisning til noen statistikk eller spesielle hendelser eller pågående forhold.

---

Og når jeg leser den første begrunnelsen, så blir jeg bare skuffet:

https://www.pst.no/alle-artikler/pressemeldinger/politiet-og-bevapning/

...ingenting endrer seg om politiet har våpen i bilen, tvert i mot så ivaretas samfunnssikkerheten på en bedre måte om anti-terror-enheter faktisk er tilgjengelige -- og politifolk som er redde for muslimer har våpen låst inni bilene helt til de eventuelt trenger dem.
Og da er det overveiende odds for at de trenger dem mot høyreekstreme vestlige.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke registrert noen større terroraksjon i utlandet i det siste, som skulle tilsi bevæpning i Norge?

Hvis det hadde startet en skoleskyting på akkurat den skolen mens betjenten var der, kunne hun ha blitt den store helten.. Men det var jo uhyre liten sjanse for at det skulle skje på den dagen og på den skolen. 

Støtter at elevene reagerte på et skytevåpen midt i fjeset, i en skoletime. 

Orienteringen dreier seg ikke om behandling ved livets slutt, så hvorfor skal det tas opp i denne tråden? Orienteringen retter seg mot ungdom som mener det er bedre å bruke hasj enn å drikke alkohol. Og hva er egentlig forskjellen på å ruse seg på hasj og alkohol? Skapes det en festfølelse med hasj? 

Jeg så buttons og klistremerker med "Ungdom mot narkotika", "Nei til narkotika", og husker jeg var enig i det budskapet. Trafikkmessig er det kanskje verre med hasj-sjåfører enn med promille-sjåfører. Vet ikke egentlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...