Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Raul07 skrev (31 minutter siden):

Nå har en etter en av de BF youtuberne gitt seg, de var lenge stille og lite kritiske men de klarte ikke spillet i lengden de heller :p

Ja for nå har de utømt mulighetene for og være kritisk til spillet og kan ikke gjenta seg selv eller andre for mange ganger.

De som tror disse vil spillets beste er i beste fall naive, de er kun ute etter og bygge egen merkevare,  flest klikk samt fylle lommeboka mest mulig.

Greit der er feil med spillet, men makan til samlet hylekor er litt komisk.
Noen av disse har også oppdaget feil/bugs en kan utnytte til egen fordel. For så og publisere i detaljerer hvordan gjøre dette, disse har nok av egoistiske grunner bidratt til frafallet av spillere ikke i ubetydelig grad.
Synes videoen linket til over er ganske interessant visuelt

I tillegg blir man nærmest mobbet for og fortsette og spille spillet(også her på forumet)

Spillet er langt fra uspillbart, selv om det har feil.
Mitt største irritasjons moment teknisk, er hvordan hvordan man entrer spillet, skulle gjerne sett same system som i BF1.

Hovedgrunnen til at spillet fungerer dårlig nå, er spillerne selv.

Og kritikken kartene får for at de er for store og er for åpent går trolig mest på forståelse av hvordan spille disse kartene og dårlig samarbeid innen vært team og squad.

Ikke gjenopplives det i noe særlig grad, sitter heller oppå en død team medlem  og skyter på måfå på alt for lag avstand med spesifikt våpen.
Dette at man også må gå i 2 minutter skyldes også mangel på samarbeid, når det er 1 eller 2 man i igjen i en squad må man søke beskyttelse lenge nok til at de andre kan "spawne" på seg. Dette gjøres i liten grad og gjør en det først er det "ingen" som spawner på deg.

I 99% av kartene jeg har spilt så er forsøk på taktisk samarbeid nytte løst, så da blir også jeg en ensom Ulv, forhåpentligvis ikke en hodeløs en.
Så det er ikke kartene som er problemet, men spillerne med tanke på størrelse og åpenhet.

I starten av spillet klarer mange ikke en gang og vente til kjøretøyene er fylt opp og andre vil heller løpe i 2 minutter enn og hoppe in et kjøre tøy.
Heller forstår ikke de fleste at når et kjøretøy er nådd frem, eller et helikopter at de bør komme seg ut av transport middelet slik at andre kan spawne på en selv eller i transport enheten......Mange måter en kan gjøre dette på.

Og i en del av kartene er det også "close quaters" og spille i, ser  ofte at det er en del spillere som konsentrerer seg om disse områdene. Hadde man klart og samarbeide hadde man løst dette med at noen spiller på slike områder og andre de mer åpne.

Og gi squad ordre i 2042 er som oftest som og snakke ut i natten  i en totalt øde ørken. Og når din squad er spredd over alle kartets hjørner uansett ordre gitt....... well....... lykke til

Jeg opplever nå ikke så store tekniske feil det det ødelegger spillet for meg, men forståelse de fleste spillerne har for hvordan spille de enkelte kartene er det største problemet nå man ikke tilhører en Clan etc.

Scoreboard maset mener jeg også er bare tull, vi er der da ikke for og finkjemme resultat lister, men for og spille og ha det morro.
Detaljerte scoreboard er for "posører" , mange hodeløse høns og juksemakere. Andre ting som er viktigere.

Spesialister kontra klasse inndelinger, et realt problem? Fordi man kan kombinere våpen i større grad enn i et tradisjonelt BF klasse system?

Jeg installerte igjen nettopp BF5, takke meg til 2042 fordi BF5 er oversvømt av ignorante juksere som ikke bekymrer seg for og bli tatt. Er nok liten grunn til slik bekymring.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, baggiebridges said:

Ja for nå har de utømt mulighetene for og være kritisk til spillet og kan ikke gjenta seg selv eller andre for mange ganger.

De som tror disse vil spillets beste er i beste fall naive, de er kun ute etter og bygge egen merkevare,  flest klikk samt fylle lommeboka mest mulig.

Greit der er feil med spillet, men makan til samlet hylekor er litt komisk.
Noen av disse har også oppdaget feil/bugs en kan utnytte til egen fordel. For så og publisere i detaljerer hvordan gjøre dette, disse har nok av egoistiske grunner bidratt til frafallet av spillere ikke i ubetydelig grad.
Synes videoen linket til over er ganske interessant visuelt

I tillegg blir man nærmest mobbet for og fortsette og spille spillet(også her på forumet)

Spillet er langt fra uspillbart, selv om det har feil.
Mitt største irritasjons moment teknisk, er hvordan hvordan man entrer spillet, skulle gjerne sett same system som i BF1.

Hovedgrunnen til at spillet fungerer dårlig nå, er spillerne selv.

Og kritikken kartene får for at de er for store og er for åpent går trolig mest på forståelse av hvordan spille disse kartene og dårlig samarbeid innen vært team og squad.

Ikke gjenopplives det i noe særlig grad, sitter heller oppå en død team medlem  og skyter på måfå på alt for lag avstand med spesifikt våpen.
Dette at man også må gå i 2 minutter skyldes også mangel på samarbeid, når det er 1 eller 2 man i igjen i en squad må man søke beskyttelse lenge nok til at de andre kan "spawne" på seg. Dette gjøres i liten grad og gjør en det først er det "ingen" som spawner på deg.

I 99% av kartene jeg har spilt så er forsøk på taktisk samarbeid nytte løst, så da blir også jeg en ensom Ulv, forhåpentligvis ikke en hodeløs en.
Så det er ikke kartene som er problemet, men spillerne med tanke på størrelse og åpenhet.

I starten av spillet klarer mange ikke en gang og vente til kjøretøyene er fylt opp og andre vil heller løpe i 2 minutter enn og hoppe in et kjøre tøy.
Heller forstår ikke de fleste at når et kjøretøy er nådd frem, eller et helikopter at de bør komme seg ut av transport middelet slik at andre kan spawne på en selv eller i transport enheten......Mange måter en kan gjøre dette på.

Og i en del av kartene er det også "close quaters" og spille i, ser  ofte at det er en del spillere som konsentrerer seg om disse områdene. Hadde man klart og samarbeide hadde man løst dette med at noen spiller på slike områder og andre de mer åpne.

Og gi squad ordre i 2042 er som oftest som og snakke ut i natten  i en totalt øde ørken. Og når din squad er spredd over alle kartets hjørner uansett ordre gitt....... well....... lykke til

Jeg opplever nå ikke så store tekniske feil det det ødelegger spillet for meg, men forståelse de fleste spillerne har for hvordan spille de enkelte kartene er det største problemet nå man ikke tilhører en Clan etc.

Scoreboard maset mener jeg også er bare tull, vi er der da ikke for og finkjemme resultat lister, men for og spille og ha det morro.
Detaljerte scoreboard er for "posører" , mange hodeløse høns og juksemakere. Andre ting som er viktigere.

Spesialister kontra klasse inndelinger, et realt problem? Fordi man kan kombinere våpen i større grad enn i et tradisjonelt BF klasse system?

Jeg installerte igjen nettopp BF5, takke meg til 2042 fordi BF5 er oversvømt av ignorante juksere som ikke bekymrer seg for og bli tatt. Er nok liten grunn til slik bekymring.

For et tullete innlegg. Spillerne sin feil at dem ikke ser hvor gode kartene er? Og spillerne sin feil som vil ha scoreboard, noe alle fps spill har hatt? Det gir en god fin oversikt over ting som er kjekt å vite når en spiller. Hvorfor i alle dager skal en ta vekk noe som alltid har vært der? Folk klager fordi spillet er fullt av bugs, dårlige designvalg, dårlige kart, dårlig lyd, og en helhetlig dårlig gjennomføring på det meste. Det at spillet kan være gøy til tider, og gi deg noen underholdning endrer ikke på disse faktumene. Kartene er ikke designet for infanteri i det hele tatt, ja enkelte har plasser som er noe mer egna for infanteri, men likevel dårlig. Så klart er det dårlig samarbeid når det ikke er all chat, ingen stemmesnakk, kan ikke velge servere, kan ikke velge den squaden du vil, kun 4 stk i en squad, samt spesialister som ikke opppmuntrer samarbeid i det hele tatt.  

Åpenbart du ikke skjønner (eller ignorerer med vilje?) hvorfor spesialister er elendig når du tror det bare dreier seg om at en kan kombinere våpen. Det å kalle det et hylekor blir for dumt rett og slett, tror du at spillet har så få spillere fordi alle er bare dårlige og ikke klarer å spille riktig? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Quakecry skrev (55 minutter siden):

Det å kalle det et hylekor blir for dumt rett og slett, tror du at spillet har så få spillere fordi alle er bare dårlige og ikke klarer å spille riktig? 

Og om det i hele tatt var tilfellet, så hadde det vel strengt talt vært spillet sin feil at det ikke lærte / oppmuntret spillerne til å spille riktig?

Lenke til kommentar
21 hours ago, baggiebridges said:

Hovedgrunnen til at spillet fungerer dårlig nå, er spillerne selv.

Ja for all del, spillet er dårlig fordi spillerne klager. Egentlig er dette nesten et perfekt spill men siden alle ikke skjønner hvilket mesterverk EA Dice har laget så er det top 15 verste spillene på steam. Ingen som mobber noen for å spille spillet, man blir mer "mobbet" om man komme med sånne uttalelser som i ditt innlegg der man prøver så hardt å innbille seg selv at dette er et godt spill :p

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (På 8.2.2022 den 11.06):

Nå har en etter en av de BF youtuberne gitt seg, de var lenge stille og lite kritiske men de klarte ikke spillet i lengden de heller :p

Husk å ta ta høyde for at de spiller det som gir views. Hvis ingen er interessert i BF2042 content så finner de nok noe annet. De får nok også masse ekstra views på en video der de annonserer at de slutter  

Har tro på at en del av de faktisk er lei, men man må huske at de har økonomiske insentiver også.

 

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Comma Chameleon said:

Husk å ta ta høyde for at de spiller det som gir views. Hvis ingen er interessert i BF2042 content så finner de nok noe annet. De får nok også masse ekstra views på en video der de annonserer at de slutter  

Har tro på at en del av de faktisk er lei, men man må huske at de har økonomiske insentiver også.

 

Føler man er litt naive hvis man tror mange av de som lager content sier de slutter pga penger, er bare å se på steam. Snart under 3k på det laveste. Blir ikke mye overrasket om spillet har en peak på rundt 20k daglig og det er alle plattformer. Fleste som kjøpte spillet på steam har sluttet å spillet. 

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (21 minutter siden):

Føler man er litt naive hvis man tror mange av de som lager content sier de slutter pga penger, er bare å se på steam. Snart under 3k på det laveste. Blir ikke mye overrasket om spillet har en peak på rundt 20k daglig og det er alle plattformer. Fleste som kjøpte spillet på steam har sluttet å spillet. 

Jeg sier bare at det kan hende noen av de som sier de slutter ikke hadde sluttet hvis BF2042 var populært spill til tross for feilene. Og at det er verdt å være obs på. At BF2042 er en katastrofe er jeg helt enig i og fullt forståelig at folk slutter å spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
baggiebridges skrev (På 8.2.2022 den 13.08):

Hovedgrunnen til at spillet fungerer dårlig nå, er spillerne selv.
 

Skal si meg enig at måten de fleste som er igjen spiller nå får spillet til å føles mindre gøy enn det det gjorde den første mnd spillet var ute.

MEN !!! Det er jo DICE/EA sin skyld at de heletatt spiller slik. Er jo de som har designet spillet og når det for mange er "letteste" å få kills på ved å spamme bolte, campe med tanks eller ligge i et hjørne med pkp og boris turrets så har de kun seg selv å takke. Er jo minimalt med insentiv for teamwork.

Spilt litt andre FPS i det siste og må sies at til tross for alle problemene med BF2042, så foretrekker jeg movement og gunplayet i 2042 mer enn de andre FPS spillende.

Lenke til kommentar
22 hours ago, Raul07 said:

Føler man er litt naive hvis man tror mange av de som lager content sier de slutter pga penger, er bare å se på steam. Snart under 3k på det laveste. Blir ikke mye overrasket om spillet har en peak på rundt 20k daglig og det er alle plattformer. Fleste som kjøpte spillet på steam har sluttet å spillet. 

Jeg tenker egentlig at Steam-tallene overhodet ikke er representative.

Vi som er vant til å spille BF er ikke vant til å kjøpe det på Steam (Vi har jo alle de andre BF-spillene i Origin, så vil jo ikke ha det nyeste på Steam), så antagelig er en uforholdsmessig stor del av Steam-spillerne mer "tilfeldige" spillere som plukker opp spillet og legger det fra seg igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, kjetilkl said:

Jeg tenker egentlig at Steam-tallene overhodet ikke er representative.

Vi som er vant til å spille BF er ikke vant til å kjøpe det på Steam (Vi har jo alle de andre BF-spillene i Origin, så vil jo ikke ha det nyeste på Steam), så antagelig er en uforholdsmessig stor del av Steam-spillerne mer "tilfeldige" spillere som plukker opp spillet og legger det fra seg igjen.

Tviler sterkt på at origin har veldig mange tusen flere spillere. Er jo AI i hvert game omtrent. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, kjetilkl said:

Jeg tenker egentlig at Steam-tallene overhodet ikke er representative.

Vi som er vant til å spille BF er ikke vant til å kjøpe det på Steam (Vi har jo alle de andre BF-spillene i Origin, så vil jo ikke ha det nyeste på Steam), så antagelig er en uforholdsmessig stor del av Steam-spillerne mer "tilfeldige" spillere som plukker opp spillet og legger det fra seg igjen

Det var en peak på 100 000 spillere på steam, salgstallene er mye høyere enn dette. 24 timer peak er på 3500 spillere. Sammenligner man med Battlefield V som har 24 timer peak på 31 000 (!). Da forsvinner jo greit argumentet at de fleste kjøper BF på Origin :p

Lenke til kommentar
18 hours ago, FortvilaFaenskap said:

Skal si meg enig at måten de fleste som er igjen spiller nå får spillet til å føles mindre gøy enn det det gjorde den første mnd spillet var ute.

MEN !!! Det er jo DICE/EA sin skyld at de heletatt spiller slik. Er jo de som har designet spillet og når det for mange er "letteste" å få kills på ved å spamme bolte, campe med tanks eller ligge i et hjørne med pkp og boris turrets så har de kun seg selv å takke. Er jo minimalt med insentiv for teamwork.

Spilt litt andre FPS i det siste og må sies at til tross for alle problemene med BF2042, så foretrekker jeg movement og gunplayet i 2042 mer enn de andre FPS spillende.

Tror du må lære deg litt om hvordan ting fungerer.
Det er EA sin feil! Ikke DICE!

Dice lager spillet, ja, men EA DISTRIBUERER det og er shot callers på alt!
Også når det skal slippes!

Om de setter en deadline til da og da og spillet ikke er ferdig så kan ikke DICE protestere.
De må bare ha spillet ferdig til da uansett.
Dette skjedde med BF4 også!

Du er vel en av de som gnåler over Rockstar og GTA når det er TAKE 2 INTERACTIVE som bestemmer hvor hele dritten går fordi de sitter på pengene.
Rockstar er under deres nåde og skal bare holde kjeft!

Tror du Sledgehammer f.eks. bestemmer når Call of Duty skal slippes, hvor mye det skal brukes i promotering, concept art etc etc?
Hva??

Lenke til kommentar
WilliamWanker skrev (43 minutter siden):

Hohohoho!
Her var det jævla gøy å lese de første innleggene i tråden!
Hvor står dere i dag da?

Hate to say I told you so, but I told you so! 
Eh! People are so pedestrian. 

Du ble medlem for 4 timer siden. Når sa du "I told you so" igjen? 😛

Men du har rett, det ER interessant og morro og lese tidligere innlegg i denne tråden nå som vi sitter med dette søppel spillet her pr. i dag :D
 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
1 hour ago, Raul07 said:

Det var en peak på 100 000 spillere på steam, salgstallene er mye høyere enn dette. 24 timer peak er på 3500 spillere. Sammenligner man med Battlefield V som har 24 timer peak på 31 000 (!). Da forsvinner jo greit argumentet at de fleste kjøper BF på Origin :p

Den må du forklare - vi var jo i samme situasjonen når BFV kom - Alle BF-fans hadde kjøpt den på Origin lenge før den kom på Steam ....

Lenke til kommentar
2 hours ago, kjetilkl said:

Den må du forklare - vi var jo i samme situasjonen når BFV kom - Alle BF-fans hadde kjøpt den på Origin lenge før den kom på Steam ....

Nå var vel ikke BFV en gang tilgjengelig på steam når det hadde release i motsetning til 2042. Jeg tror nok folk overdrive veldig hvor mange som kun kjøper på Origin. Tipper det kanskje 1/3 av spillerbasen på steam. Nå nekter de å gå ut med noe info hvordan spillet gjør det og det er nok til å sette spørsmålstegn hvor mange som faktisk spiller enda.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
WilliamWanker skrev (4 timer siden):

Tror du må lære deg litt om hvordan ting fungerer.
Det er EA sin feil! Ikke DICE!

Dice lager spillet, ja, men EA DISTRIBUERER det og er shot callers på alt!
Også når det skal slippes!

Om de setter en deadline til da og da og spillet ikke er ferdig så kan ikke DICE protestere.
De må bare ha spillet ferdig til da uansett.
Dette skjedde med BF4 også!

Du er vel en av de som gnåler over Rockstar og GTA når det er TAKE 2 INTERACTIVE som bestemmer hvor hele dritten går fordi de sitter på pengene.
Rockstar er under deres nåde og skal bare holde kjeft!

Tror du Sledgehammer f.eks. bestemmer når Call of Duty skal slippes, hvor mye det skal brukes i promotering, concept art etc etc?
Hva??

Å viste ikke det var ea som dro til dice i sverige for å sørge for mapsa skal være så åpne og tomme.

eller at det er ea som har kodet dårlig slik at det er så mye bugs, dårlig netcode og dårlig optimalisering av HW

Spillet er preget av både for lite tid og inkompetanse så er på både DICE og EA imo

Endret av FortvilaFaenskap
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...