Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har en golf som bensin pumpa slutter og fungere


Anbefalte innlegg

Har en golf joker eller variant 3  1998 modell som jeg har problemer med at bensin pumpa slutter og fungere å biln stopper og jeg må vente 5-10min før jeg får start igjen å jeg skjønner ikje ka de kan være jeg har byttet bensin filteret og pumpe relet uten hel 

så om noen har eller kan skaffe el skjema til biln eller har hvert borti noe lignende som kan hjelpe meg hadde de hvert fin da jeg har slitt med dette problemet i flere måneder nå å er bra lei….

424EC1F5-D547-483B-8438-A12489E69DF7.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket om det er registrert noen feilkoder i bilens systemer som er relatert til problemet?

Under er en som beskriver pumpesystemet i Golf. Se det som jeg har uthevet i sitatet, mulig problemet ditt ligger der. Merk også at man skal kunne teste pumpen manuelt:  «The main contacts of the relay can be jumped to run the pump during testing.»

Sitat

Volkswagen Golf/Jetta/Cabriolet 1990-1999

Fuel Pump

  • DESCRIPTION 
  • REMOVAL & INSTALLATION 
  • TESTING

On a Digifant fuel system, the fuel pump is mounted in a reservoir under the rear of the vehicle. The fuel filter is also in this area. The reservoir holds one liter of fuel and is supplied by a small transfer pump in the tank. The transfer pump can be replaced separately even though they are installed and removed as a unit.

The Motronic system uses two fuel pumps. The first is a small transfer pump to get the fuel out of the tank and the second boosts the fuel pressure to the necessary amount. The transfer pump is located inside the tank and the main pressure pump can be found under the vehicle. This transfer pump is located under the rear seat and is part of the fuel gauge sending unit. The main fuel pump can be found in the reservoir in front of the rear axle beam. There is a check valve inside this pump to maintain pressure in the lines, especially on hot days, to avoid vapor lock. The fuel filter is mounted to the side of the reservoir. This filter has no specified replacement interval and should be good for the entire service life of the vehicle. Whenever the ignition key is in the on position, the pump should run for at least two (2) seconds to pressurize the fuel lines. If the Engine Control Unit (ECM) does not see a signal from the Hall Effect sensor in the distributor it will shut the pump off. If a Hall Effect signal is present, the pump will continue to run as long as a signal is detected. It is this Hall Effect signal that signals the ECM that the engine is rotating therefore indicating that fuel is needed. The pump is operated via a relay that is controlled by the ECM. This relay is located in the vehicles fuse panel. The main contacts of the relay can be jumped to run the pump during testing.

 

Lenke til kommentar

Sånn jeg tyder det så har du en fusktete bensinpumpe. Og dette har du tenkt til å løse ved å bytte alt annet enn bensinpumpa?

Det kommer ikke frem noen plass at du har byttet bensinpumpe. Dette er også en "periodisk feil" og pumpa vil helt sikkert fungere når du tester den. Det gjør de alltid.

Sist jeg tok over et kundeprosjekt og feilsøkning som dette så var alt byttet. Kunden hadde da startet med å bytte bensinpumpe og riktig del, men det hjalp ikke. Dette utløste en byttekonsert av deler på mistanke, før han sendte bilen på verksted.

Feilen var den nye bensinpumpa, hilsen bildeler.no.

Å prøve nye deler 1 gang til sitter alltid langt inne. Veien dit pleier ikke å være gratis.

Bytt bensinpumpe og pass deg for billige dritdeler.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...