Gå til innhold

TEST: Nvidia RTX 3070 Ti Founder's Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (15 minutter siden):

Glad jeg kjøpte alle disse aksjene i dampmaskin produksjon, bare vent å se, fremtidens PCer vil bli drevet av kull og damp!

En av lærerne jeg hadde på høgskolen påsto at biomekaniske PCer ville være fremtiden. Det var 20 år siden og hørtes vanvittig ut allerede da, men hvis ting fortsetter som de er nå så blir jeg ikke overraska om folk prøver å gro sine egne skjermkort.

Lenke til kommentar
14 hours ago, Pallehysa said:

Er så glad min iver etter å ha det siste og beste innen PC døde ut for lenge siden. Klarte å karre til meg ein PS5 før jul, og meir treng eg ikkje. Men lykke til, til dagens PC generasjon. Dåke har ein lang kamp foran dykk, mot kryptoen.

Er ikke bare PC-folket som vil merke denne mangelen. Nå var du heldig å få tak i en PS5, regner med da fra butikk og ikke en til 20.000kr fra finn.no? Det er mangel i mange bransjer. Til og med bilbransjen er påvirket 

Endret av Milarwen
Lenke til kommentar
Milarwen skrev (2 timer siden):

Er ikke bare PC-folket som vil merke denne mangelen. Nå var du heldig å få tak i en PS5, regner med da fra butikk og ikke en til 20.000kr fra finn.no? Det er mangel i mange bransjer. Til og med bilbransjen er påvirket 

Heilt klart. Men syklusen på ein konsoll er 6-7 år. Om ein skal ha det nyaste innen PC, er det eit nye komponenter kvart år.

Ja kjøpte på Coop.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (3 timer siden):

Heilt klart. Men syklusen på ein konsoll er 6-7 år. Om ein skal ha det nyaste innen PC, er det eit nye komponenter kvart år.

Ja kjøpte på Coop.

Selv om det er nye komponenter hele tiden, må man ikke man ikke ha det nyeste for å nyte de nyeste spillene, slik man ofte må på konsoll. 

Lenke til kommentar

Det folk som driver med konsoll ikke ser ut til å forstå er at selv om jeg hadde fått en PS5 eller XBOX til 100,- så hadde jeg tro det eller ikke, ikke kjøpt en.

HVA??? tenker nok du eller at jeg tuller.

Nei jeg gjør ikke det. Liker rett og slett ikke konsoll og bruke konsoll. Men jeg liker PC. Så selv om konsoll koster 10% av en PC så hadde jeg alltid kjøpt PC og kommer alltid til å gjøre det.

Blir litt som å si til en som alltid kjøper BMW at Honda er billigere og varer lengre. Er ikke interessant da han skal ha BMW og vil alltid ha det.

Sånn så kan vi legge denne tålige PC vs konsoll varighet, tilgjengelighet og pris død.

Lenke til kommentar
WigNut skrev (36 minutter siden):

Sånn så kan vi legge denne tålige PC vs konsoll varighet, tilgjengelighet og pris død.

Du meiner den du lagde, svarte på, for så å legge død?

Det eg tok opp var iveren etter å ha det nyaste innen PC. Nåke eg sjøl har hatt i ein årrekke. Misunner rett og slett ikkje det å prøve å bygge ny PC heile tiden, når komponentene er som nål i høystakk. Det var poenget mitt.

PC har eg sjøl. Bruker den meir enn dei fleste. Men eg klarer meg fint med eit 960 kort, som blei kjøpt etter at eg sølte cider av alle ting på 760 kortet eg hadde før det igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Vasco Da LamaSåg ikkje denne før no, sorry. Nvidia lagar 3070 og 3070 Ti på same brikke, som betyr at dei som sit og ventar på 3070 risikerer å vente endå lenger enn før. Det er det same som skjer med RTX 3090 og 3080 Ti. Dei er òg på same brikke, slik at dei 3090-chippane som før ikkje var gode nok til å bli 3090 i staden ville blitt brukt til eit RTX 3080, men no går til RTX 3080 Ti. Slik blir det færre RTX 3070 og RTX 3080 produsert enn elles. Nvidia har ikkje sagt at dei aukar produksjonen av 3070/3080 for å gjere opp for dette, så det er vanskeleg å seie kor stor effekt dette har.

Endret av iR' BR34K
Lenke til kommentar
On 6/10/2021 at 12:35 PM, RRhoads said:

Selv om det er nye komponenter hele tiden, må man ikke man ikke ha det nyeste for å nyte de nyeste spillene, slik man ofte må på konsoll. 

 

Det er sant, er noe utypisk de siste årene hvor 2000 og 3000 serien fra Nvidia kom veldig tett. Mens 1000 serien varte mye lengre enn 2000 serien.

Men Hovedkort,  ram og CPU har kjempe lange generasjoner som varer lenge. Den gamle traverene i7 7400k og i 7 7700k holdt i lange baner i mange år.

Hovedkort om du kjøper et bra et må bare byttes  om bytter sockel på CPUen.

Og ram er jo ram for det meste. Så er egentlig bare grafikkort som må byttes gjevnlig. Og selv der skal vanligvis top modellen være mer enn bra nok i 3+år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...