Gå til innhold

Harddisk­salget vokser kraftig på grunn økende interesse for uvanlig krypto­valuta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Toget er allerede mer eller mindre gått når det gjelder å tjene penger på å mine denne valutaen. Det er enda ikke mulig mine sammen med andre på en trygg måte (pooling). Gjør man det alene så vil man ha ca 10% sjanse for å vinne en eneste gang i løpet av 6 måneder med en 8 TB harddisk. I snitt vil fortjenesten være ca 700 kr i løpet av 6 måneder. Vinnersjansen synker etter hvert som den totale kapasiteten stiger så etter det vil fortjenesten bli mye lavere.

Lenke til kommentar

Litt usikker på hvor du har de tallene fra, jeg har brukt ca 18TB og klienten siser at jeg i snitt vil vinne en gang hver 9 måne, men dette er jo slike det er nå og sannsynligheten for å vinne synker nokså fort. I tillegg vinner man vel 2 chia når man vinner.

 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Selvstendigsaas said:

Enda en ting vi kan legge skylden på krypto valuta for. La oss få opp hatet så kraftig, at folk kommer til å elske forbudet som kommer, sånn at det kan sikre et videre valuta monopol som eu kan bruke til sin digitale lommebok

Du ser at det er aktører i cryptomarkedet som manipulerer til sin egen fortjeneste, sant? Dette gjør de med metoder som ville satt de rett i fengsel hvis de hadde prøvd det samme med aksjemarkedet. 

På en eller annen merkelig måte er denne markedsmanipulasjonen helt greit og selv om tusener av mennesker taper alle sparepengene sine (godt hjulpet av aggressive reklamer) så er dette kjempegreier og løsningen på at verdens banker er så grådig korrupte. 

Du ser også at det er i ferd med å bli verre sant? Cryptoer kommer til å svinge opp og ned, og svingene er allerede styrt av en liten gruppe proffe markesmanipulatører som ser det er vanvittig mye penger å tjene. Men for at noen skal tjene mye penger, må noen tape. Det er Bob, fra Arizona, med tre barn, kone og ett glovarmt mastercard for han skal bli millionær på crypto. Det er sånne som ham som taper alt. 

Hvorfor er det greit? Hvorfor skal ikke crypto bli forbudt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
XIFXEGLO skrev (15 minutter siden):

Du ser at det er aktører i cryptomarkedet som manipulerer til sin egen fortjeneste, sant? Dette gjør de med metoder som ville satt de rett i fengsel hvis de hadde prøvd det samme med aksjemarkedet. 

På en eller annen merkelig måte er denne markedsmanipulasjonen helt greit og selv om tusener av mennesker taper alle sparepengene sine (godt hjulpet av aggressive reklamer) så er dette kjempegreier og løsningen på at verdens banker er så grådig korrupte. 

Du ser også at det er i ferd med å bli verre sant? Cryptoer kommer til å svinge opp og ned, og svingene er allerede styrt av en liten gruppe proffe markesmanipulatører som ser det er vanvittig mye penger å tjene. Men for at noen skal tjene mye penger, må noen tape. Det er Bob, fra Arizona, med tre barn, kone og ett glovarmt mastercard for han skal bli millionær på crypto. Det er sånne som ham som taper alt. 

Hvorfor er det greit? Hvorfor skal ikke crypto bli forbudt?

Kan vel likeså godt forby MasterCard tenker jeg, så kan ikke Bob sløse bort pengene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, XIFXEGLO said:

Men for at noen skal tjene mye penger, må noen tape. Det er Bob, fra Arizona, med tre barn, kone og ett glovarmt mastercard for han skal bli millionær på crypto. Det er sånne som ham som taper alt. 

Hvorfor er det greit? Hvorfor skal ikke crypto bli forbudt?

Ja hvorfor ikke bare forby alt som innehar risiko? Sånn at mennesker generelt kan bli enda dummere og fraskrive seg sitt eget ansvar for absolutt alt som staten ikke har forbudt?

Feks aksjer og betting og lotteri er jo risikabelt. 
Hva med å sykle, kjøre bil og motorsykkel - risikabelt.
La oss forby fjellklatring og svømming i havet, det er altfor risikabelt til å la folk ta ansvar.
Starte firma med sparepengene må man iallfall kutte ut, kan jo tape alt.

Helst bør det bare være lov å gå på jobb, være hjemme, få barn og betale skatt. Ferdig.

Endret av atlemag
  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 hours ago, atlemag said:

Ja hvorfor ikke bare forby alt som innehar risiko? Sånn at mennesker generelt kan bli enda dummere og fraskrive seg sitt eget ansvar for absolutt alt som staten ikke har forbudt?

Feks aksjer og betting og lotteri er jo risikabelt. 
Hva med å sykle, kjøre bil og motorsykkel - risikabelt.
La oss forby fjellklatring og svømming i havet, det er altfor risikabelt til å la folk ta ansvar.
Starte firma med sparepengene må man iallfall kutte ut, kan jo tape alt.

Helst bør det bare være lov å gå på jobb, være hjemme, få barn og betale skatt. Ferdig.

Bryter du lover til Aksjer, betting og lotteri, blir du straffet, fordi påfører skade på andres økonomi. 

Sykling, bil og motorsykler har helt konkrete lovverk knyttet opp mot seg, fordi du kan skade andre, eller deg selv.   

Fjellklatring og svømming blir du ikke straffet av politiet, men du får ikke lov til å drive organisert uten å følge ett regelverk; fordi du kan skade andre eller deg selv. 

Starter du firma, uten å følge ett lovverk blir du straffet, (Det samme lovverket demper fallet dersom det går gale). 

Men cryto-valutaers hellige gral er at det skal skje uten sporing og uten konsekvenser. Du skjønner at det betyr at det, per design, er fritt fram for markedsmanipulasjon og svindel?  

Intensjonen til en cryptovaluta er god den, men det er blitt noe helt annet i dag enn det var bare for noen få år siden. Og trenden kommer til å fortsette. Jeg kan knapt på inn på en nettside uten at det er reklamer for krypto. Tror du at de reklamene er der for at jeg skal tjene penger?

Lenke til kommentar
On 6/10/2021 at 1:39 PM, XIFXEGLO said:

Men cryto-valutaers hellige gral er at det skal skje uten sporing og uten konsekvenser. Du skjønner at det betyr at det, per design, er fritt fram for markedsmanipulasjon og svindel?  

Intensjonen til en cryptovaluta er god den, men det er blitt noe helt annet i dag enn det var bare for noen få år siden. Og trenden kommer til å fortsette. Jeg kan knapt på inn på en nettside uten at det er reklamer for krypto. Tror du at de reklamene er der for at jeg skal tjene penger?

Hele internett er full av svindel, gjelder ikke bare kryprovaluta.
Folk bør rett og slett lære seg å _ikke_ gamble alle sparepengene på ting de ikke forstår, om det kommer fra en gateselger, telefonselger, dørselger eller internett er egentlig ett fett. Men reklame på internett er iallfall ikke noe folk bør "ta for god fisk"

Du kan ikke ha et system der myndighetene skal passe på hver bidige stakkars sjel og forby absolutt alt hvor det er mulig for folk å drite seg ut på. At svindel ikke "er lov" er jo helt greit det, men du har hatt svindel på tvers av landegrenser både før og etter internett og det er vanskelig for nasjonale jurisdiksjoner å håndtere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
atlemag skrev (38 minutter siden):

Hele internett er full av svindel, gjelder ikke bare kryprovaluta.
Folk bør rett og slett lære seg å _ikke_ gamble alle sparepengene på ting de ikke forstår, om det kommer fra en gateselger, telefonselger, dørselger eller internett er egentlig ett fett. Men reklame på internett er iallfall ikke noe folk bør "ta for god fisk"

Du kan ikke ha et system der myndighetene skal passe på hver bidige stakkars sjel og forby absolutt alt hvor det er mulig for folk å drite seg ut på. At svindel ikke "er lov" er jo helt greit det, men du har hatt svindel på tvers av landegrenser både før og etter internett og det er vanskelig for nasjonale jurisdiksjoner å håndtere det.

Du har helt rett i at folk må tenke seg bedre om til tider, men å åpne for svindel generelt fordi det har hendt tidligere skjønner de fleste blir ett veldig svakt argument, og er ikke noe folk egentlig ønsker.

Lenke til kommentar
2 hours ago, FranZe said:

Du har helt rett i at folk må tenke seg bedre om til tider, men å åpne for svindel generelt fordi det har hendt tidligere skjønner de fleste blir ett veldig svakt argument, og er ikke noe folk egentlig ønsker.

Ingen åpner for svindel. Svindel har alltid vært ulovlig, såvidt jeg vet. 

Men vis meg hvilken politietat som hjelper deg om du har blitt svindlet over internett med svindlere fra Langtvekkistan

XIFXEGLO her oppe frontet egentlig et forbud mot krypto fordi folk tapte penger på det. Det var opprinnelig kommentar som jeg svarte på.

Så var det egentlig spesifikt svindel vedkommende mener er problemet, og det er absolutt ikke bare et fenomen for kryptovaluta. 

Som sagt er svindel ulovlig, hva skal forbud mot krypto hjelpe med? Tror man at en som svindler bryr seg om at krypto også er ulovlig?

Man gjør livet surt for alle som bruker krypto til ærlige redelige formål iallfall. Det er bare tull og tøys med forbud av nøytal teknologi, mao. 

Endret av atlemag
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...