Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lade hybrid på ladestasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (45 minutter siden):

Vi har ladbar hybrid og lademulighet hjemme. Vi har ikke vært på så lang tur at det har vært nødvendig å lade underveis, men er det så dyrt å plugge inn kabelen på ladestasjon altså? Må innrømme at jeg ikke har satt meg inn i priser osv. 

Nei, folk overdriver. Det er gjerne dyrere enn å lade hjemme, men laaaangt billigere enn bensin. Problemet er vel heller at det er svært få hybridbiler som støtter hurtiglading, så om du skal ha hybrid og belage deg på å kun lade borte blir det fort veldig slitsomt i forhold til gevinsten.

Nå er det imidlertid fullt mulig å ha elbil uten å ha ladestasjon hjemme, og det gir faktisk mye mer mening enn plugin-hybrid etter min mening. Disse kan hurtiglades, i tillegg til å ha langt bedre rekkevidde så du slipper å lade hver dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Høres ut som et bildelings-abonnement er det beste for deg. F.eks. www.nabobil.no .

Nei for svarte skal da ha egen bil. Ikke noe deling bare kaste penger ut av vindu. Dyrt å leie sånt og kjipe biler også. Har god råd så pengene er ikke noe problem, men gidder ikke leie eller dele. Det er parkerings problematikken som er problemet. Gateparkering blir det uansett så da er spørsmålet, hybrid/bensin eller el bil. 

Lenke til kommentar
Centy88 skrev (3 timer siden):

Nei for svarte skal da ha egen bil. Ikke noe deling bare kaste penger ut av vindu. Dyrt å leie sånt og kjipe biler også. Har god råd så pengene er ikke noe problem, men gidder ikke leie eller dele. Det er parkerings problematikken som er problemet. Gateparkering blir det uansett så da er spørsmålet, hybrid/bensin eller el bil. 

Har du noen offentlige ladestasjoner innenfor gangavstand til der du bor? I så fall hadde jeg valgt elbil uten tvil. Hvis ikke, hadde jeg fremdeles valgt elbil, men prioritert en som støtter lynlading.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (18 timer siden):

Hvordan får du til at det høres ut som det beste. Nabobil er svært tungvint å holde på med til dagligdagse behov.

Men bilen blir jo ikke brukt daglig...

Sitat

Har vurdert å kjøpe elbil selv bor midt i byen, men da må den stå lenge ute på gata uten lading isåfall da bilen ikke blir brukt daglig. 

Det er også andre bildelingsopplegg, som kanskje passer bedre. Har ikke satt meg inn i vilkårene. Men det var uansett ikke aktuelt med annet enn EGEN bil for denne karen.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...