Gå til innhold

Renault viser frem sin elektriske Mégane


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som en grei folkebil. Liker at luka bak ikke skråner for mye innover og at man setter seg inn i den og ikke ned i bilen. Utsyn bakover virker noe smått, kanskje kompensert med kamera? Slikt kan fort gå i stå når det er klistrete snø og slaps.

Vi får se. Liker førsteinntrykket.

 

Lenke til kommentar
XRHOR38K skrev (19 timer siden):

Liker at luka bak ikke skråner for mye innover og at man setter seg inn i den og ikke ned i bilen. Utsyn bakover virker noe smått, kanskje kompensert med kamera? Slikt kan fort gå i stå når det er klistrete snø og slaps.

Jeg har sluttet å tørke vekk snø og slaps fra bakruta, og bakruteviskeren trengs ikke lenger. Jeg drar heller en finger over kameralinsen på vei inn eller ut av bilen. Ser SÅ mye bedre bakover via kamera.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
XRHOR38K skrev (21 timer siden):

Ser ut som en grei folkebil. Liker at luka bak ikke skråner for mye innover og at man setter seg inn i den og ikke ned i bilen. Utsyn bakover virker noe smått, kanskje kompensert med kamera? Slikt kan fort gå i stå når det er klistrete snø og slaps.

Vi får se. Liker førsteinntrykket.

 

Den kommer helt sikkert med ryggekamera men siden det ikke er påbudt på nye biler i Europa vil jeg gjette på at du må opp et hakk på utstyrsnivå før denne modellen får det.

Ryggekamera blir lett nedgriset ja, med mindre det er beskyttet. Har sett VW-modeller hvor kameraet ligger under logoen og vippes ut når bilen settes i revers, funker aldeles glimrende i følge en kamerat, han har aldri hatt behov for å vaske ryggekameraet. Det er også mulig å ha en dyse med spylervæske der, BMW har det på noen modeller.

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (2 timer siden):

Jeg har sluttet å tørke vekk snø og slaps fra bakruta, og bakruteviskeren trengs ikke lenger. Jeg drar heller en finger over kameralinsen på vei inn eller ut av bilen. Ser SÅ mye bedre bakover via kamera.

Lykke til med den forklaringen når politiet stopper deg 😛 

Lenke til kommentar
Kajac skrev (17 minutter siden):

Lykke til med den forklaringen når politiet stopper deg 😛 

Så lenge snøen ikke er pakkfull og kan ramle ned på veien, så bryr neppe politiet seg. Utsikt ut bakruta er ikke lovpålagt. Fornt og fremre sidevinduer derimot...

Når det er sagt, jeg koster ren alle vinduer selv. Det går som regel veldig raskt, siden varmeapparatet er så effektivt at snøen allerede er begynt å smelte mot glasset når jeg er ferdig med frontvinduet og panseret. Koster og av taket, siden det knapt tar mere tid. Det/de ekstra minuttene koster jeg på meg (pun intended)...

Endret av Snowleopard
Lagt til ordet fremre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (1 time siden):

Den kommer helt sikkert med ryggekamera men siden det ikke er påbudt på nye biler i Europa vil jeg gjette på at du må opp et hakk på utstyrsnivå før denne modellen får det.

Ryggekamera blir lett nedgriset ja, med mindre det er beskyttet. Har sett VW-modeller hvor kameraet ligger under logoen og vippes ut når bilen settes i revers, funker aldeles glimrende i følge en kamerat, han har aldri hatt behov for å vaske ryggekameraet. Det er også mulig å ha en dyse med spylervæske der, BMW har det på noen modeller.

Det høres ut som en grei løsning, men du har nok rett i dette med utstyrsvarianter og pris etc. 

Uansett, etter kjøp av ny bil så handler det seg om å tilpasse seg til bilen, ikke bare at bilen skal passe til deg. Slikt tar litt tid og etter en stund så venner man seg til det utroligste. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Kahuna said:

Den kommer helt sikkert med ryggekamera men siden det ikke er påbudt på nye biler i Europa vil jeg gjette på at du må opp et hakk på utstyrsnivå før denne modellen får det.

Ryggekamera blir lett nedgriset ja, med mindre det er beskyttet. Har sett VW-modeller hvor kameraet ligger under logoen og vippes ut når bilen settes i revers, funker aldeles glimrende i følge en kamerat, han har aldri hatt behov for å vaske ryggekameraet. Det er også mulig å ha en dyse med spylervæske der, BMW har det på noen modeller.

Ryggekamera pleier å være standard på de fleste utenom de tyske 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Kajac said:

Lykke til med den forklaringen når politiet stopper deg 😛 

Er vel ikke noe regler som sier at bakruten må være fri for snø. Mange biler har ikke bakrute, og mange biler har sotet dem helt.

Er vel bare B stolpen og fremover som må ha klar sikt.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Er vel ikke noe regler som sier at bakruten må være fri for snø. Mange biler har ikke bakrute, og mange biler har sotet dem helt sort.

Er vel bare B stolpen og fremover som må ha klar sikt.

Kan hende du har rett. Men er det ikke noe med at dersom bilen har bakrute, så skal den være fri for snø?

Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 time siden):

Hvis Renault legger like nye i kjøreegenskapene på denne som de pleier å gjøre med de Megane som har over 200hk, så kan dette bli verdens beste elbil. I motsatt fall kan den bli et eneste stort gjesp...

Jeg har for såvidt kjørt Megane før og forbinder det ikke med 'Fantastiske kjøreegenskaper', riktignok modeller med 100hk-ish.. ;)

Hva ellers har Renault gjort med de litt tøffere variantene, bortsett fra kraftig motor?

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (3 timer siden):

Hva ellers har Renault gjort med de litt tøffere variantene, bortsett fra kraftig motor?

Det varierer fra modell til model. Noen har bare fått kalibrert chassis med endrede hjulvinkler og oppdateret fjærer/dempere, mens andre har fått mer omfattende oppgraderinger som endret sporvidde, ny tannstang, nye spindler, og endatil ny bakaksel. Det vesentligste er ikke hvor mye som er gjort, men at "GTI"-modellene alltid blir utviklet av Renault Sport, som har noen av de mest kompetente chassisingeniørene og testførerne i verden. Resultatet er at Renault stort sett alltid har hatt den beste "GTI"-bilen, enten i Golfklassen eller i klassen under, de siste 27-28 årene. Og gjerne flere topp 4-5 modeller i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...