Gå til innhold

Gamingkurs for barn (tips til spill og leie av utstyr)


Anbefalte innlegg

Jeg skal være med å arrangere et ikke-kommersielt fritidstilbud for barn (5-7. klasse) i starten av skoleferien, og vi ønsker å tilby gaming som aktivitet. Her trenger vi litt hjelp!

Hvilke spill, som spilles for tiden, passer for 5-7. klassinger? (aldersgrense <11 år)

Finnes det firmaer eller ideelle organisasjoner vi kunne spurt om leie av PCer? Vi kan ikke forutsette at alle har eget utstyr.. Vi holder til på Jessheim men kan hente innen et par timers kjøring.. Har noen f.eks. tips til internettcaféer/gamingcaféer (hvis de fortsatt finnes), som er coronastengt og som kunne vært positive til å leie ut maskiner og switcher?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det du ønsker å arrangere er et klassisk LAN-party for barn? Det krever litt over middels kompetanse på data for å sette opp et lan-nettverk, slik at man spiller sammen på et lokalt nettverk. Du skriver "gamingkurs" - men jeg tror du mener LAN-party?

Uansett. Jeg tror det enkleste er å forsøke å reservere et pc-rom på et offentlig bibliotek, en skole, universitet eller lignende. Jeg vet at det skal være mulig på Sølvberget i Stavanger. Men i Oslo/Jessheim kjenner jeg ikke til dette. 

Skal man låne utstyr. Tror jeg det enkleste er å samle sammen noen Playstation-maskiner og lignende spillkonsoller. Kobler man disse på storskjerm er jo det artig. VR-Briller og utstyr til slikt kan man leie gjennom nettsider som https://www.hygglo.no/

Mange LAN blir sponset. Men jeg ville vært ukomfortabel med spons på arrangementer for barn.

Det enkleste er allikevel:
https://houseofnerds.no/
- Men det koster flesk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...