Gå til innhold

Kjøp av Gibson Les Paul, gå for Classic eller Standard?


Anbefalte innlegg

Har lyst til å kjøpe meg en ny El gitar, tenker å bruke litt penger og få meg noe som kanskje kan vare livet ut, og har alltid hatt lyst på en Les Paul.

For øyeblikket står det mellom en Standard eller en Classic. 

Virker som jeg kun får Classic i Ebony, som er fargen jeg helst vil ha, ikke at en bourbon eller tobacco burst er uaktuelt heller da. Men liker ellers utsendte og pickupsene på Standarden mer. Kan virke som classic ikke har weight relief, så mulig den er utrolig tung og upraktisk å faktisk ta i bruk live? Er også litt usikker på alle forskjellen rundt 50s og 60s standard.

Forstår det også som at det er absolutt lurest å kjøpe Gibson brukt. Men utvalget på Finn er noe snevert, og i tillegg er jeg ganske kresen på utsendte på instrumentet, spesielt farge, da blir det vanskelig å finne brukt. 

Skal innom en musikkbutikk i nærmeste to ukene og skal da få prøvd standard 50s, 60s og en classic. Men hadde vært kjekt å høre deres meninger og erfaringer rundt nåværende Les Pauls på forhånd, og hva jeg burde være på utkikk etter når jeg prøver instrumentet i butikken. Hva foretrekker dere? hva vil dere anbefale når det kommer til innkjøp av en skikkelig Les Paul?

Legger ved de gitarene jeg ser på, har veldig lyst å bestille løpet av sommeren etter å ha fått prøvd de i butikken:

Les Paul Classic

Gibson Les Paul Standard 60s

Gibson Les Paul Standard 50

Endret av Bananasaurus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, mr.forgasser said:

Hvis du har penger kjøper du Classic, hvis imaget ikke betyr så mye kjøper du standard.

Fine gitarer, litt snodig balanse, Fender er god på balanse.

Telecaster er det nermeste, hvis du ikke vil gå for en Gibson 335.

Må jo ut med 5000 eller mer ekstra for å kjøpe en standard? Så forstår ikke helt at du sier det er classic jeg må ha penger for å kjøpe?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...