Gå til innhold

Informasjon lagret på tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Thor. said:

Tastatur lagrer ikke det du skriver, den bare sender det til PC-en som så håndterer dataene for deg.

Eneste komponentene som kan inneholde sensitive data er harddisker, SSD, M.2, minnepenn, optiske medier osv..

Takk for svar. Grunnen til at jeg begynte å lure på dette er fordi jeg har forstått det slik at noen all-in-one printere kan lagre mindre mengder informasjon. Jeg lurte altså på om det samme kunne være tilfelle for noen tastaturer. Men da vet jeg altså at det ikke er slik, så takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Thor. skrev (På 6.6.2021 den 12.59):

Tastatur lagrer ikke det du skriver, den bare sender det til PC-en som så håndterer dataene for deg.

Eneste komponentene som kan inneholde sensitive data er harddisker, SSD, M.2, minnepenn, optiske medier osv..

Ikke dagens pcer. Men hvis ikke jeg husker helt feil så hadde vi på 80 tallet PCer hvor selve tastaturet satt på selve PCn,

Lenke til kommentar
Batigol skrev (På 6.6.2021 den 17.10):

Takk for svar. Grunnen til at jeg begynte å lure på dette er fordi jeg har forstått det slik at noen all-in-one printere kan lagre mindre mengder informasjon. Jeg lurte altså på om det samme kunne være tilfelle for noen tastaturer. Men da vet jeg altså at det ikke er slik, så takk for hjelpen!

Printere må lagre en del informasjon ettersom den må lagre det den faktisk jobber med.

Tastatur bare sender alt videre uten å arbeide med noe. Mulig man kan hente ut f.eks de siste par bokstavene men riktig utstyr, men ikke noe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...