Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??


Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (6 timer siden):

For første gang med tredje dosen i går har jeg fått litt milde influensasymptomer dagen etter vaksinen. Sov greit gjennom natten med kun 1 oppvåkning hvor jeg kjente at jeg var litt småvåt/svett men mindre enn jeg forventet og paraceth bidro nok mye til god søvn.

Ellers i dag
- merkbart kald og frysen
- mild leddverk (sokker var blæ)
- generellt slapp og noe redusert kognitivt.
- litt hodepine
- Ikke tett men litt forkjølelsespreget stemme.
- Armen ble tiltakende øm og stiv utover kvelden i går men bedre i dag. Bare litt øm.

Ingen store ting og innafor det man kan regne med å oppleve. Men det er første gangen jeg har fått så klare symptomer etter vaksinen.

De to andre dosene ble tatt på vår/sommer så det kan også spille inn. (Jeg tok pfizer på alle 3)

EDIT:
Jeg antar at den økte graden av "mulig forventede ting" denne gangen er at immunforsvaret nå er godt trent på dette og mobiliserer sterkere.

 

For å ta det siste du skriver først: Helt korrekt. Sannsynligheten for bivirkninger, uavhengig hva slags vaksine man tar, øker for hver dose man tar. Og det skyldes det du sier. 

Men, ta en hurtigtest om du evt føler at forkjølelsessymptomer ikke slipper taket - du kan ha vært uheldig å blitt smittet rett før tredje dose. Krysser fingrene for at det bare er forbigående symptom som snart gir seg da, og verken vanlig forkjølelse eller covid, ønsker deg jo en frisk jul 🎅

Hva er grunnen til at du får tredje dose nå, relativt tidlig? Jobb, alder, underliggende sykdom? :)

Uansett: kjempebra at du har tatt boosterdosen din 🤩 glad på dine vegne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del er det aldersgruppe. På jobb i Oslo har jeg kolleger som er yngre enn meg som har fått tilbudet før meg på alle 3 dosene og på de 2 første fikk de dosen mange uker før meg selv om de var 5-10 år yngre (ingen underliggende ting). Nå kom jeg vel inn såpass tidlig fordi mange avlyste vaksineringstimen sin i jula - som har vært et problem mange steder. At folk har avlyst vaksineringen fordi det er jul og nyttår er trist, man blir sjelden dårlig mer enn et par dager.

Ellers ang. bivirkninger. Hadde en skikkelig influensadag i går og våt seng igjen i natt. Men i dag føles alt mye bedre som forventet. Akkurat i tide til julaften :D

Endret av Theo343
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

For min del er det aldersgruppe. På jobb i Oslo har jeg kolleger som er yngre enn meg som har fått tilbudet før meg på alle 3 dosene og på de 2 første fikk de dosen mange uker før meg selv om de var 5-10 år yngre. Nå kom jeg vel inn såpass tidlig fordi mange avlyste vaksineringstimen sin i jula. 

Ellers ang. bivirkninger. Hadde en skikkelig influensadag i går og våt seng igjen i natt. Men i dag føles alt mye bedre som forventet.

Så flink du er som tok timen, tross tett opp i jul. Jeg skjønner at folk vegrer seg og avlyser, men du er hvertfall ditt ansvar bevisst, og tar muligheten når du blir tilbudt den. Glad dog at du føler deg bedre og forhåpentligvis ferdig med bivirkninger.

Lenke til kommentar

8 dager etter 3. dose kan jeg si at det er mer tydelige bivirkninger/virkninger. Mer hodepine om kveldene, mer trøtt fra allerede kl. 11-12 på dagen. (må ofte legge meg 1-2 timer på dagen) Noe dårligere søvn og redusert kognitiv kapasitet. Mer vekslende tett nese og hver kveld. Jeg har aldri brukt nesespray i særlig grad før men nå må jeg bruke det hver dag. En ny ting jeg ikke har vært borti før med vaksinen er leamus i større muskelgrupper rundt skulder og skulderblad. Det kan være fordi venstrearmen ble vesentlig mer øm og over lengre tid denne gangen og jeg fikk noe som minner om en betennelse i venstreskulderen/armen (det kan føre til leamus i omkringliggende musklatur).

Nå skal jeg ikke på jobb før 3. januar men det ble som følge vesentlig mindre fysisk aktivitet i juleferien enn planlagt så det var litt strek i regningen men ingen katastrofe. Med denne hodepinen kan det være nyttårsaften blir en rolig kveld hjemme alene. Julaften var heldigvis helt ok selv om 23.ende var nærmest sengeliggende.

Hadde definitivt ikke orket å jobbe noe særlig så "ullent" som hodet har vært siden første juledag. Jeg passer selvsagt på å drikke nok vann men det har liten virkning.

Med mindre jeg plutselig har utviklet en sterk allergi mot juletre (edelgran) som kom opp 23. desember så må det være vaksinen.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

8 dager etter 3. dose kan jeg si at det er mer tydelige bivirkninger/virkninger. Mer hodepine om kveldene, mer trøtt fra allerede kl. 11-12 på dagen. (må ofte legge meg 1-2 timer på dagen) Noe dårligere søvn og redusert kognitiv kapasitet. Mer vekslende tett neste og tett nese hver kveld. Jeg har aldri brukt nesespray i særlig grad før men nå må jeg bruke det hver dag. En ny ting jeg ikke har vært borti før med vaksinen er leamus i større muskelgrupper rundt skulder og skulderblad. Det kan være fordi venstrearmen ble vesentlig mer øm og over lengre tid denne gangen og jeg fikk noe som minner om en betennelse i venstreskulderen/armen (det kan føre til leamus i omkringliggende musklatur).

Nå skal jeg ikke på jobb før 3. januar men det ble som følge vesentlig mindre fysisk aktivitet i juleferien enn planlagt så det var litt strek i regningen men ingen katastrofe. Med denne hodepinen kan det være nyttårsaften blir en rolig kveld hjemme alene. Julaften var heldigvis helt ok selv om 23.ende var nærmest sengeliggende.

Hadde definitivt ikke orket å jobbe noe særlig så "ullent" som hodet har vært siden første juledag. Jeg passer selvsagt på å drikke nok vann men det har liten virkning.

Med mindre jeg plutselig har utviklet en sterk allergi mot juletre (edelgran) som kom opp 23. desember så må det være vaksinen.

Masse god bedring og ikke minst, godt nyttår enten du feirer den alene eller sammen med noen

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 7/22/2021 at 4:38 PM, zanta said:

Fikk min andre dose i går. Litt ømhet ved stikket første døgnet, men enda mindre enn etter første dose. Ellers ingen symptomer.

Fikk min 3. dose for 2 dager siden. De 2 første dosene var Pfizer, den siste var Moderna. Ingen symptomer utover myggstikket i skulderen første døgnet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Alle mine symptomer etter 3. dose gikk over etter 1 uke. Bra syk dagen etter. Tilfriskning 2. dag men hanglet litt en ukes tid.
Hos meg satt de stikket merkelig høyt på 3. dose noe som førte til en betennelse i skulderen som nå endelig virker å roe seg litt, snart 3 uker etter stikket. Hadde ingen smerter i armen etter de 2 andre. Har også hørt om andre som får stikket satt litt feil som kan føre til en betennelse aka frozen shoulder.

Overall, helt greit.

Endret av Theo343
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Tredje dose Moderna i går , merkelig nok ser det ut som reagerer mindre på denne enn de to første som var Pfizer.  Jævelig vondt i armen, litt småkvalm i løpet av natta, men ikke noe mer enn det. Sov dårlig pga det og. Dagens planlagte skitur utgår pga armen iallefall, trenger ikke å belaste den i dag, men får vel gå litt på beina. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv fikk jeg Pfizer vaksinen. Planlegger en god gåtur idag. Beste form for mosjon sammen med belastningstrening. Det gir så mye bedre søvn og livskvalitet. Tror at vi som bor i Norge kan føle oss veldig trygge når alle etterhvert blir fullvaksinert. Godt å bo i et land med så sterke velferdsordninger at det står i myndighetens makt å vaksinere samtlige av oss. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Lilleulv01 skrev (18 timer siden):

Tok 3. dose torsdag ettermiddag.har liggi rett ut siden med feber, vondt i kroppen, vondt i hodet og utmattelse. Føles ut som en vanlig influensa mao.

i tillegg våknet jeg morgenen etter vaksinen med sterke menssmerter som Paracet og Ibux ikke hjelper på. Aldri opplevd før. :(

Angående menssmerter: Hvor mye smertestillende tok du? (Styrke, antall tabl, hvor ofte)

Lenke til kommentar
William_S skrev (8 timer siden):

Tredje dose Moderna i går , merkelig nok ser det ut som reagerer mindre på denne enn de to første som var Pfizer.

Mener jeg hørte at tredje dose er en mindre dose enn de to første, og at de fleste derfor vil oppleve mildere bivirkninger på tredje dose.

Får min tredje fredag 14. Fikk bare milde bivirkninger etter de, så har et håp om kun milde bivirkninger også denne gangen.

Endret av Nukleosid
Lenke til kommentar

Tok 3. dose på torsdag som var. Stikket ble satt en del høyere enn ved de 2 første dosene. Ble øm senere på kvelden.

Dagen etter fikk jeg feber, var slapp og øm i ledd... måtte ta en sykedag. Varte til lørdag kveld før det gikk over. 

Fikk lite eller ingen bivirkninger med de 2 første dosene, som var pfizer. 3. dose ble moderna. 

Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (16 timer siden):

Mener jeg hørte at tredje dose er en mindre dose enn de to første, og at de fleste derfor vil oppleve mildere bivirkninger på tredje dose.

Får min tredje fredag 14. Fikk bare milde bivirkninger etter de, så har et håp om kun milde bivirkninger også denne gangen.

3 dosen Moderna er halv dose ja. Pfizer gis full dose. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...