Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merket ingenting etter første dose. Bare litt øm på stikkstedet et par dager.

På andre dose følte jeg meg fyllesyk hele dagen og kvelden, fikk den kl. 10. På natta våknet jeg med litt kiling i halsen og påfølgende dag som en lett øre nese hals infeksjon. Stått over fysisk aktivitet disse dagene. Ingen feber bare slapp og trøtt. Er dagen etter andre dose nå.

blir lettere irritert i halsen når jeg drikker ting og må kremte mer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det har blitt fjernet 20 innlegg. Trådstarter spør etter erfaringer rundt bivirkninger med BioNTech Pfizer Comirnaty vaksinen. Han spør ikke etter lange diskusjoner om konspirasjoner og spekulasjoner rundt vaksinens korte utviklingstid. Da språket og ellers stemningen i denne diskusjonen var såpass amper ser jeg heller ingen grunn til å splitte den ut i en egen tråd. Ønsker en å diskutere det videre på en skikkelig måte kan en opprette en ny tråd eller finne en mer passende tråd å diskutere det i. Tråden åpnes igjen

Modereringen skal ikke kommenteres

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

2. dag etter 2. dose. ØNH symptomer nesten borte men slapphet, ørhet med litt fogbrain samt litt stiv i musklatur i nakke/hode området. Hadde også diare i natt men vet ikke om det er pga. vaksinen.

Totalt sett lite symptomer og ikke noe verre enn milde sykdsomsforløp. Vanskelig å si om det som forekommer er pga. vaksinen.

Etter 1. dose hadde jeg som sagt null symptomer, kun litt øm på stikkstedet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Min samboer hadde null symptomer etter både første og andre stikk men jeg merket at hun var gretten (ikke røde dager) etter 2. dose et par dager så jeg vet nå ikke helt ;). Hun sov også lengre på morningen de første 2-3 dagene etter andre dose. Tok vel ca. 1 uke før jeg synes hun var tilbake til sitt gamle jeg.

Det samme med min "svigermor" på 72. Null symptomer på første og andre stikk men virker i mine øyne noe mer "engstelig"/sosete etter andre stikk hvor hun spurte om hjelp til forholdsvis enkle ting.

EDIT:
En ting jeg merker i tillegg til døsighet, ørhet og litt fogbrain på 2. dag etter 2. dose er en mer fremtrende type tinnitus. Har en konstant høyfrekvent suselyd i hodet. Men det kan være fordi man føler seg mer sliten og trøtt.

Jeg vil fortsatt ikke klassifisere dette som noe verre enn å være litt fyllesyk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tror veldig mye er innbilt også, med all respekt. 

De tingene med familien kan ha vært normalt selvom det ikke er røde dager etc. Eller at noen sover lenger i ferien.

Tinnitus har alle mer eller mindre, når jeg skriver om dette merker jeg litt sus, men aldri plaget ellers, vet jeg hørte på Heavy Alice in chains på hodetelefonene igår når jeg smakte på ny whisky og da skrudde jeg opp litt for å få kul dynamisk lyd.

Ikke så mange låter, og ikke ofte jeg spiller bråkete musikk.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Her er en oversikt over bivirkninger fra Statens legemiddelverk.

Norge har en svært god kvalitet på informasjon til folket, faktisk mye bedre enn EU der jeg bor..

Her står allt om bivirkninger. Bare sjekk at det er Pfizer du leser om.

https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner#klikk-her-for-å-se-informasjon-om-vanlige-bivirkninger

 

Pfizer https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/fakta-om-godkjente-koronavaksiner#comirnaty-(biontech-og-pfizer)-

 

 

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest meg opp på hva som er bivirkninger da man lett kan bli biased. Men merker godt at det har blitt "mer lyd". Men ser ann det over tid og tenker det forsvinner noe igjen.

EDIT:

Quote

“I find anything that causes temporary inflammation, e.g. cold or flu-like symptoms can cause temporary tinnitus"

Veldig treffende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Må nok vente noen år før vi kan trekke frem en konklusjon om totalen av bivirkninger så en skal ikke avfeie det ene eller det andre om det ikke er oppført nå. 
Første gang Mrna metoden blir brukt på denne måten, måtte en pandemi til, men det gjør nok noen raskere trinn mtp fremtiden med medisiner. 
 

For å svare på spørsmålet, selv har jeg hatt noe som kommer og går i Høyre side av hals og lunge og noe hodepine og utbrudd av rosacea, men var uansett forberedt på noe/lite eller ingenting av bivirkninger så det er som det er. Tok vaksinen for 10 dager siden og begynner smått å bli bedre, kun litt i hals som kommer og går. Merket ingenting i armen vel å merke.

Min kjære var fin i 3 dager så slet hun med hals og noe hodepine en ukes tid, 3 dager uten stemme, hadde mye slim men ellers fin nå, kun smått hodepine og litt hals. 
 

Begge har tatt dose 1. Så hvordan dose 2 blir er ikke godt å si, men det ordner seg til slutt ellers kan en jo være heldig å slippe unna. ☺️
 

Ikke noe som skremmer oss og livet går videre og skal bli godt å bli «ferdig» med det.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...