Gå til innhold

Sierra-grunnleggerne Ken og Roberta Williams lager nytt spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-----

- Dette var gledelige nyheter...

Var og fortsatt er stor fan av Sierra.

Har svært mange gode minner fra dem.

-----

Folk er forskjellige, men for meg personlig så har jeg faktisk kost meg mer med små Indie-games enn med store Studio-games de senere årene.

Av større Studio-games så er det mer heller av en eldre årgang enn nyere tittler som har fallt i smak hos meg.

Det å tenke nytt er ikke ene og alene en negativ ting, så lenge samme sjel og feeling'en er bakt inn i det ferdige spillet.

Særlig viktig er dette for kjente og kjære univers/verdener.

-----

Som Anne Rice sa i et interview...

"Jeg trygglet på mine kner at dem ikke måtte lage filmen "Queen of the Damned", dem brukte navn og andre familiere ting fra bøkene mine. Men filmen hadde ellers intenting med handlingen i bøkene å gjøre. Noe fans av bøkene kjapt vil legge merke til."

Jeg er både fan av Anne Rice og hennes bøker, og da særlig "Vampire Chronicles". Jeg har også sett den filmen "Queen of the Damned". Jeg for min del likte den filmen, men ja, filmen hadde lite til felles med bøkene.

Sjelen og feeling'en fra bøkene var ikke tilstede i den filmen, på tross av elementene som var tatt i bruk.

Det samme kan sies om spill, da det ikke er nok å bare kalle det f.eks. "Bob The Builder Nr.7." om det har lite å gjøre med den orginale "Bob The Builder".

-----

Jeg må si meg enig i det Ken sier...

Jeg er også skeptisk, men ikke på grunn av sammenligningen med AAA-tittler fra større studio.

Men som nevnt i teksten over, mangelen på sjel og feeling'en som eldre Sierra-tittler har.

Jeg krysser i hvert fall fingrene...

-----

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende, skal følge med på "The secret"

Jeg begynte min PC spilling med Sierra og LucasArts eventyrspill.

Larry var betraktlig mye vanskeligere enn Indiana Jones da du måtte skrive perfekt engelsk i Larry.

Har også storkost meg med policequest spillene fra Sierra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...