Gå til innhold

Det nye Flåklypa-spillet er utsatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere burde kanskje få med at Wenche Myhre hadde stemmen til den svenske versjonen av Solan. Det var Kari Simonsen som hadde den norske stemmen. 

At spillet blir utsatt igjen kommer vel ikke som en overraskelse, ettersom vi har sett svært lite til oppdateringer rundt det. De siste årene har man kun sett en trailer og et par bilder, og det virker som de hele tiden kommer med helt urealistiske datoer for lansering.

Men de får bare bruke den tiden de trenger, så får vi håpe at spillet blir bra til slutt.
 

Endret av Kronos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quote

Videre forteller de at spillet er så å si klart, men at de ser for seg september som en sannsynlig slippmåned.

Hva i alle dager er grunnen til å vente helt til september hvis spillet er "så å si klart"? Er det ikke større sannsynlighet for å selge flere eksemplarer hvis de slipper spillet i sommer (juli, eller august) når folk fortsatt bruker mye tid foran skjermen, har ferie og det er dårlig vær?

Lenke til kommentar

Ikke at jeg er spesielt engasjert i akkurat dette spillet, men når jeg leste artikkelen stusset jeg over at utsettelsen skyldes 'trykkingen hos Nintendo'. Noen som kan forklare for meg hva dette betyr? Nintendo har vel ikke utsatt utgivelsen av dette spillet på grunn av produksjon av fysiske kopier, er dette fortsatt en greie ?

Lenke til kommentar
Couchfighter skrev (8 timer siden):

Ikke at jeg er spesielt engasjert i akkurat dette spillet, men når jeg leste artikkelen stusset jeg over at utsettelsen skyldes 'trykkingen hos Nintendo'. Noen som kan forklare for meg hva dette betyr? Nintendo har vel ikke utsatt utgivelsen av dette spillet på grunn av produksjon av fysiske kopier, er dette fortsatt en greie ?

Nintendo har alltid hatt et litt spesielt regime når det kommer til å trykke fysiske kopier til sine enheter. 
Det må brukes kasetter/minnekort som er lisensiert fra dem. Dette har de gjort siden NES-dagene, for å bekjempe piratkopiering. 
Jeg vet ikke om det betyr at de bestemmer hvor spillene trykkes, eller om de sender ut kasetter/minnekort som da utgiverne bruker hos sine produksjonspartnere. 
Uansett så er det generelt sett en utfordring å få levert utstyr fordi tilgangen på leveranse med fly er så mye lavere nå om dagen. Mange flere leveranser går med skip, og prisene for transport har økt. 

For meg høres det ut som at Nintendo har sagt "Vår mulighet til å levere kasetter/minnekort til dere er forsinket". 

Lenke til kommentar
MrCuddles skrev (8 timer siden):

Er fysiske kopier av spel fortsatt ei greie? Ja...?

Flåklypa-spillet sikter seg jo inn mot at foreldre og besteforeldre skal se det i butikken og kjøpe det til barn(ebarn). 
Kids under 12 år har ikke nødvendigvis noe forhold til Flåklypa. Den siste filmen kom i 2018.
Spør du derimot voksne over 40, vil mange flere ha et kjennskap til Flåklypa, og vil kanskje plukke det opp som en gave, eller fordi de selv er gamere. Besteforeldre har ikke noe forhold til e-shop, Steam, Epic Games Store, osv. 
Så dette er gjennomført og fornuftig, spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge selges fortsatt hoveddelen av spill til Switch fysisk i følge utgiver. Men det vil selvfølgelig også selges igjennom Nintendo sin E-shop og Steam for PC.

Det er vel en mulighet for at det også lages et fåtal fysiske for PC også det er alltid noen samlere som vil ha det..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...