Gå til innhold

Så mye koster Volvo C40 – og slik skiller den seg fra XC40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jonasbc skrev (1 time siden):

555 000. Ganske så stiv pris vil jeg si. Dyrere enn både Mercedes EQA og Model Y LR..

Y LR finnes ikke i Europa, og det er således både umulig å kjøpe en og si hva den koster. EQA er i en annen klasse. En mye mindre bil med fwd og litt over halvparten av effekten. 555.000 er omtrent som Polestar 2 og XC40 med sammenlignbart utstyrsnivå. Mao helt midt på treet. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, AL123 said:

Y LR finnes ikke i Europa, og det er således både umulig å kjøpe en og si hva den koster. EQA er i en annen klasse. En mye mindre bil med fwd og litt over halvparten av effekten. 555.000 er omtrent som Polestar 2 og XC40 med sammenlignbart utstyrsnivå. Mao helt midt på treet. 

Model Y er vel like mye tilgjengelig som C40. Kan bestilles nå med levering på slutten av året. 

Er EQA virkelig "mye mindre"? Er ikke både den og XC40 er kompakte SUVer?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (8 timer siden):

Får med 4 matic til litt under 500 tusen.

Dette var kjedelige greier Volvo, men dere får nok mange pensjonnistkunder. Som Toyota.

Det et i realiteten samme bil som XC 40, bare litt lavere, så får vi se hvordan den slår an. Fasit på XC40 vet vi jo alleeede ; -) BTW, sjekk gjerne ut snittalder på Volvokunder va Mercedeskunder 🙂 og nei, Toyota har ikke samme kundegruppe som en premiumbil med over 400hk.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (20 minutter siden):

Det et i realiteten samme bil som XC 40, bare litt lavere, så får vi se hvordan den slår an. Fasit på XC40 vet vi jo alleeede ; -) BTW, sjekk gjerne ut snittalder på Volvokunder va Mercedeskunder 🙂 og nei, Toyota har ikke samme kundegruppe som en premiumbil med over 400hk.

Aldri sett så mange XC40 på veien før i det siste.. Skal søke opp prisen på den, men noe må ha slått av for søren jeg legger merke til å se den for ofte.. Ikke oftere enn det tesla er men fortsatt endel av de der jeg bor og kjører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (1 time siden):

Aldri sett så mange XC40 på veien før i det siste.. Skal søke opp prisen på den, men noe må ha slått av for søren jeg legger merke til å se den for ofte.. Ikke oftere enn det tesla er men fortsatt endel av de der jeg bor og kjører.

Norges mest solgt elbil i 2021 og nets mest solgte bil totalt sett

Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 timer siden):

Norges mest solgt elbil i 2021 og nets mest solgte bil totalt sett

Det stemmer ikke. XC40 ligger på 4. plass hittil i år. Topp 3 så langt i år er ID.4, TM3 og E-Tron. Og TM3 kommer nok til å ta ledelsen ganske snart, slik som utleveringene går nå.

https://elbilstatistikk.no/?sort=4

191 TM3 hittil i dag, og nærmeste konkurrent er Mach-E med 57. Enyaq (33) og E-Niro (30) ligger også foran XC40 sine 26, bare 2 biler mer enn Kona med 24.

For måneden er TM3 på topp foran hhv Mach-E, Enyaq, ID.4 og så XC40, og med PS2 og Kona på de neste to plassene.

Men for all del, XC40 og PS2 selger fremdeles ganske godt. Elektrifisering med de bruksbesparelsene man får med det og ikke minst og en pris som er, etter det jeg har fått med meg, godt under hva man må betale for en XC40 hybrid når den er ferdig konfigurert. Grunnprisen er 490 K for hybriden, 525 for "Pure Electric", ferdig spekket kommer jeg til 675 K for hybriden, 575 K for "PE".

Det er 100 K spart i innkjøp, selv om man kanskje bør sette av 25 K til lader om man ikke har det fra før, selv om det er en kostnad man bør ta på seg uansett om man kjøper hybriden eller PE. Dieselversjonen får man vel ikke i norge lengre, men den ville fort kostet 100-200 K mere. Det vil si de først med elektrifisering er blitt spiselig økonomisk sett for svært mange. Derfor ser man langt flere på veiene nå enn før.

Endret av Snowleopard
skriveleif
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (4 minutter siden):

Allerede gamle tall. Vi er i juni nå...

Dessuten, som du heller ikke la merke til, de tallene du referer til er samlet for alle drivlinjer, mens påstanden din var mest solgte elbil. SÅ dessverre, det er nok du som blingser her.

😉

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...