Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei. 
Jeg skal snart i gang med å gi kjelleren en facelift da jeg ønsker å kunne benytte kjelleren som kjellerstue/oppholdsrom. Kjelleren er da under bakken så må gjøre noe for å oppnå en litt mer behagelig temperatur uten å måtte sprenge strømregningsbudsjettet. Ønsker å få til dette på den rimeligste måten da budsjettet ikke er særlig stort.

Rommet er på ca 45 kvm. Tre av fire vegger er under jorden. Det er drenert og vi har ikke noe tegn til fukt. Huset er bygget på slutten av 70-tallet så regner med at isolasjonen i veggene er av den sparsommelige typen. Gulvet er av type betong.  Planen så langt er å legge laminatgulv.

Er det noen her som har noen tips å komme med? 

Er også kjent med at man må søke om en slik oppgradering og ha rømningsveier. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er sparsommelig med opplysningene om hvordan det ser ut. Er rommet nakent, dvs rett på murvegg og kanskje trevegg på yttervegg, i såfall kan du gå ut ifra at det ikke er isolert hvor det er mur. Er det vinduer fra 70-tallet ville jeg ha byttet de med én gang. Hvis det er noe på veggene, og det er fra 70-tallet, er det kanskje like greit å fjerne alt og begynne på nytt, da er du i hvertfall sikker på at det er gjort riktig. Verden har gått fremover på 50 år, det har også byggmaterialer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...